Kerrotko ystäväsi kertomat henkilökohtaiset asiat miehelleni?!
Olen tuntenut pari "uutta" ystävääni pian pari vuotta. Meistä on tullut hyvät ystävät ja teemme paljon asioita yhdessä. Olemme myös keskustelleet paljon henkilökohtaisista asioista ja esim. parisuhteen vaikeuksista, joita ainakin minulla on ollut kuluvan vuoden aikana paljon.
Vähän aikaa sitten kävi ilmi, että nämä ystäväni kertovat oikeastaan lähes kaikki minun (ja esim. parisuhteeni) asiat miehilleen :o En voi ymmärtää!! En edes tunne heidän miehiään kovin hyvin.
Itse ainakin puhun ystäville luottamuksella enkä halua, että muut kuulevat asioistani, edes aviomiehet! En minäkään kerro ystävieni asioita miehelleni, nehän ovat minulle luottamuksella kerrottuja.
Mielipiteitä?
Kommentit (24)
Jotkut ei vaan tajua naisten välisestä ystävyydestä mitään. Siksi he kertovat jonkun kertomia asioita eteen päin miehelleen. Ja pahimmassa tapauksessa mies taas kertoo niitä eteen päin. Mullakin on ollut tällaisia "kavereita". Ei ole enää.
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut, että on enemmän sääntö kuin poikkeus tuo, että ystävän asiat puidaan sitten miehenkin kanssa. Siksipä mä en kertoile ystäville mitään kovin vakavia/ikäviä asioita.
Tämä on niin totta :(
Saatan kertoa, jos se asia vaivaa minua jotenkin. Tiedän, ettei mieheni juorua ja tiedän ettei ystäväni saa koskaan tietää. Sori. Kyllähän naiset juoruavat miestensäkin asiat keskenään. Onko siinä sitten jotain vähemmän väärää?
Minusta jo asiasta kerrottaessa pitäisi olla selvää saako sitä kertoa eteenpäin vai ei. Ilman että tarvitsee erikseen vannottaa ettei saa kertoa eteenpäin. Sellaisille, joille se on epäselvää, en yksinkertaisesti kerro asioitani.