Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Järkyttävän pihi kaveri, ihan käsittämätöntä

Vierailija
19.05.2017 |

Ollaan parikymppisiä. Mä asun omillani ja opiskelen, kaveri asuu vanhemmilla ja on ruokakaupassa töissä. Vanhemmat siis maksavat lähes kaiken elämisen ja kaveri tuhlaa palkkansa lähinnä vaatteisiin ja baareihin.
Oltiin viettämässä iltaa mun luona tyttöporukalla ja tää kaveri alkoi syynätä tortillojen ainesosien hintoja jo kaupassa. Mä olen maksanut hänelle vaikka kuinka paljon kaikkea ja ollaan aina mun luona, mutta kehtasi ruveta pyytämään jotain 7 euroa mobile paylla :D Ymmärtäisin jos tosiaan en koskaan maksais kaverille mitään, mutta olen tarjonnut hänelle vaikka mitä ruokaa ilmaiseksi (kaveri syö vanhempiensa laskuun ja mä maksan itse omat syömiseni...) ja nytkin oltiin mun luona.
Sama juttu auton kanssa - mulla on auto, kaverilla ei edes korttia. Kovasti melskaa kuinka autot on kamalan saastuttavia, mutta kyyti kelpaisi kuitenkin joka paikkaan ":-)". Aloin kysellä bensarahojen perään, niin loppui se ruinaus ainakin hetkeksi.
Onko muilla pihejä kavereita? Nolottaa, kun alkaa illanvietossa _oikeasti_ puhelimen laskimella laskea että ei vaan ole maksanut kenellekään mitään ekstraa, mutta on aina pummimassa kaikkea muiden laskuun.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pummi ja pihi ovat eri asia. Jos pummaa, se on tuomittavaa. Saituus on vain ominaisuus. Joskus ihan fiksukin.

Vierailija
2/6 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herranjestas mikä tyyppi... En kyllä kutsuisi enää mihinkään :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulujen jakaminen puoliksi on ihan ok, yksipuolinen tarjoaminen ei. Älä enää tarjoa hänelle mitään ja pyydä rahat kerroista, kun olet maksanut hänenkin ruuat.

Minulla on monenlaisia kavereita. Niitä, joiden kanssa ei ole euron päälle ja niitä, joiden kanssa lasketaan kaikki sentilleen puoliksi. Kumpikin tapa käy mulle, kunhan tosiaan pitää huolen siitä, että molemmat tarjoavat vuorollaan.

Pummaaminen ei ole oikein, kaverisi on ahne kermaperse.

Vierailija
4/6 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen joskus ollu vähän samanlainen, mut hyvin paljon pienemmässä mittakaavassa. Syystä ettei meillä ollut välillä edes ruokaa kotona.

Vierailija
5/6 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös kitupiikki kaveri. Tulee mielellään kummilapsensa synttäreille kahville ja herkkuja syömään, muttei edes lahjaa lapselle tuo.

Autokyytejä vailla usein ja samalla kehuu kuinka rahaa säästyy, kun ei omista autoa.

Mikäli erehdyn puhelimessa kertomaan ruoasta, jota valmistan, niin vähän ajan päästä tyyppi soittaakin ovikelloa ja tulee kylään syömään.

Ei tuo potuttaisi ollenkaan, jos kyseessä olisi vähävarainen henkilö, mutta kun kaveri on hyvä palkkaisessa työssä, eikä rahapulasta tietoakaan.

Vierailija
6/6 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko a.p ostanu sen autos omilla rahoilla? Entä ruoat ja muun?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kuusi