Mitä mieltä pakastekakuista yo-juhlissa?
Eräs tuttuni kertoi tekevänsä poikansa yo-juhliin kakkubuffetin pakastekakuista. Ovatko mielestäsi pakastekakut liian arkisia noin isoon juhlaan?
Kommentit (59)
Itse tilasin konditoriasta tarjottavat. Toisaalta oli vaatimattomat laudatur kahveille.
Eiköhän jokainen ylioppilas päätä ihan itse, millaisen kakun juhliinsa haluaa. Itse vieraana söisin mieluummin pakastekakkubuffettia kuin kermakakkua.
Vesimelooneja ja vettä tarjoiluiksi niin hyvä tulee
Minun mielestäni Frödingen prinsessakakku on parempaa kuin leipomoiden prinsessakakut. Kerma on niin tuoretta ja hyvää verrattuna leipimoiden kreemeihin.
Kumma juttu kun jotkut harrastavat näitä pakastekakkuja ja torttupohjia. Minä teen kakku tai torttupohjia ainakin vähintään viisi samassa ajassa, kun pakastefanit odottavat paskanmakuisen pohjansa sulamista. Miksi tehdä torttuja tai piirakoita ollenkaan jos jos käyttää pakasteita. Minulta nuo vain jäävät yksinkertaisesti syömättä.
Hätätapauksessa pakastekakun voi ostaa varakakuksi sekä allergisia/erityisruokavalioita varten. Meillä kyllä tilattiin pitopalvelusta ja jotkut ovat tehneet itse mutta pakastekakku olisi aika outo.
Ellei pienenä lisänä kaiken paremman seassa (kuten erityisruokavaliona).
No suoraan sanottuna en luultavasti edes huomaa, onko kakku pakasteesta vai ei. Yksi kakku yksissä juhlissa, ei yo-juhlat ole mitään ainutkertaista ja ikimuistoista kuin ylioppilaalle ja hänen perheelleen. Älkää stressatko.
Vierailija kirjoitti:
No suoraan sanottuna en luultavasti edes huomaa, onko kakku pakasteesta vai ei. Yksi kakku yksissä juhlissa, ei yo-juhlat ole mitään ainutkertaista ja ikimuistoista kuin ylioppilaalle ja hänen perheelleen. Älkää stressatko.
Koskaan et ole itse tehnyt ruokaa? Sellainen joka tekee ruokaa huomaa jo maistamatta mikä on pakasteesta. Tietenkin voi olla kohtelias ja ajatella että jos onkin yrittänyt ja saanut siitä paskanmakuisen vahingossa mutta yrittänyt sentään ja jospa kehun että oletko ihan itse laittanut. Luulen että todella iso osa huomaa vaikka ei sano sitä ääneen koska ei kehtaa. No nälissään sitten kun ei ole muuta voi noita pakosta syödä. Ongelma on nykyään se että ihmiset käyttävät ties mitä säkeistä revittyjä valmistuotteita ja väittävät ettei kukaan muka maista eroa. Kuvottavaa.
Ihan sama, kunhan eivät ole jäässä tai pilaantuneita kun vieraat tulevat. Tosin tottakai aito kermakakku aina eineskakut voittaa, mutta kakun syöminen on juhlissa lähinnä muodollisuus, eikä sitä ole tarkoitus kaksin käsin vetää. Panostaisin itse enemmän suolaiseen syötävään jos juhlat ovat pitkät.
Terveyskakku smoothieta tarjolle!
Ja koivunmahlamehua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koskaan et ole itse tehnyt ruokaa? Sellainen joka tekee ruokaa huomaa jo maistamatta mikä on pakasteesta. Tietenkin voi olla kohtelias ja ajatella että jos onkin yrittänyt ja saanut siitä paskanmakuisen vahingossa mutta yrittänyt sentään ja jospa kehun että oletko ihan itse laittanut. Luulen että todella iso osa huomaa vaikka ei sano sitä ääneen koska ei kehtaa. No nälissään sitten kun ei ole muuta voi noita pakosta syödä. Ongelma on nykyään se että ihmiset käyttävät ties mitä säkeistä revittyjä valmistuotteita ja väittävät ettei kukaan muka maista eroa. Kuvottavaa.
Pidän ruuanlaitosta ja leipomisesta enkä itse juurikaan harrasta valmisruokia. En siltikään pysty ymmärtämään, mitä pahaa pakastekakuissa on. Edelleen painotan myös sitä, että vieraan kannalta kyseessä on vain yhdet juhlat, ehkä yhdet monista samana päivänä, eivätkä ne tarjoilut ole niin iso asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa varmaan jäädä suosiolla kotiin, ettei tule juhlissa paha mieli kakusta.
Sopii hyvin varattomille, niihin saattaa saada sossusta hankintatukea?!
Olen oikein pätevä kotileipuri itsekin, ja minusta pakastekakut ovat tasalaatuisia, eivät rasvaisia tai ätläköitä.
Pakastekakkubuffetti on tosi kiva idea: monta pientä erilaista kakkua on mun mielestä kiinnostavampaa kuin joku iänikuinen kakkukeisarin mousseläjä.
Jotkut ihmiset ovat sitä mieltä että pitää nähdä vaivaa tai kuluttaa paljon rahaa, mutta minusta juhlissa on kivaa jos järjestäjät eivät ole maksaneet itseään kipeiksi ja voivat itsekin osallistua ja pitää hauskaa koska eivät ole silmät ristissä leiponeet itsejään väsyneiksi.
Eli pakastekakuille ainakin yksi joo :)
Pakastekakut ovat yllättävän hyviä, usein jopa parempia kuin konditorioiden tunkkaiset ja vanhanaikaiset kreemiviritykset, mutta en itse silti tarjoaisi niitä yo-juhlissa. Ostaisin jostakin tasokkaammasta konditoriasta jos sellaisia lähialueella sattuu olemaan.
Noin mitättömiin juhliin sopii joku tokmannin halpa marenkikakku!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pidän ruuanlaitosta ja leipomisesta enkä itse juurikaan harrasta valmisruokia. En siltikään pysty ymmärtämään, mitä pahaa pakastekakuissa on. Edelleen painotan myös sitä, että vieraan kannalta kyseessä on vain yhdet juhlat, ehkä yhdet monista samana päivänä, eivätkä ne tarjoilut ole niin iso asia.
Eli et harrasta ruoanlaittoa niin että teksisit hyvää ruokaa vaan sitkeitä kuivia pohjia ylimakeilla limaisilla täytteillä. Eli kannattaa vieraidesi syödä hyvin kotona ennen teille tulemista. Se on vain hankalaa kun kutsutaan juhliin niin pitäisi ehtiä laittaa ruokaa ennen kuin lähtee kyläilemään. Joillekkin tarjoilut on vain kuriositeetti. Miksi et tilaa vaikka pizzaa kun kerran halvalla ja vähällä vaivalla haluat päästä. Järkyttävää kuinka ihmiset tarkoituksella yrittävät syöttää b luokan tarjottavia vieraille. Se kertoo kuinka vähän toista ihmistä ja vieraaksi kutsuttua arvostetaan. Miksi ihmeessä kutsutte vieraita jos heitä odottaa pelkkä epämiellyttävä rangaistus teillä? Onko joillakin ihmisillä vain noin heikko makuaisti ja huono maku koska ei ole yllättävää että kummassakin termissä peräänkuulutetaan makua laadun mittarina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli et harrasta ruoanlaittoa niin että teksisit hyvää ruokaa vaan sitkeitä kuivia pohjia ylimakeilla limaisilla täytteillä. Eli kannattaa vieraidesi syödä hyvin kotona ennen teille tulemista. Se on vain hankalaa kun kutsutaan juhliin niin pitäisi ehtiä laittaa ruokaa ennen kuin lähtee kyläilemään. Joillekkin tarjoilut on vain kuriositeetti. Miksi et tilaa vaikka pizzaa kun kerran halvalla ja vähällä vaivalla haluat päästä. Järkyttävää kuinka ihmiset tarkoituksella yrittävät syöttää b luokan tarjottavia vieraille. Se kertoo kuinka vähän toista ihmistä ja vieraaksi kutsuttua arvostetaan. Miksi ihmeessä kutsutte vieraita jos heitä odottaa pelkkä epämiellyttävä rangaistus teillä? Onko joillakin ihmisillä vain noin heikko makuaisti ja huono maku koska ei ole yllättävää että kummassakin termissä peräänkuulutetaan makua laadun mittarina.
Ehkäpä jätän tämän tähän. Riehu vaan itseksesi.
Ovat. Oikeita, ja tuoreita tuollaiseen juhlaan!