Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies pettänyt aikaisemmin, nyt kaverin polttarit Virossa

19.05.2017 |

Mieheni petti minua vajaa puoli vuotta sitten pikkujouluissa. Annoin anteeksi, koska mieheni vaikutti olevansa todella pahoillaan tapahtuneesta.. Mieheni on tämän jälkeen käynyt työporukan virkistysilloissa yms. Ja olen "kestänyt" tilanteet ihan hyvin.

Nyt mieheni olisi lähdössä viikonlopuksi Viroon viettämään ystävänsä polttareita. Porukka koostuu sinkuista ja todella epäluotettavista miehistä (eivät siis arvosta parisuhdettaan, vaan ovat myöskin pettäneet).. Polttarisankari ei pidä minusta, haukkuu avoimesti ja on yrittänyt parittaa miestäni naisille baarissa ja tulevan vaimonsa ystävälle (mieheni jopa lähti tähän mukaan, mutta hän jäi kiinni.)

Tästä kaikesta on se vajaa puoli vuotta. Nyt mieheni vannoo minun olevan hänelle tärkein ja sanoo löytäneensä kunnioituksen minua kohtaan. Hän antoi ymmärtää, miksen pidä polttariajatuksesta ja sanoi laittavansa minut etusijalle ja jättävänsä polttarit väliin, mikäli minulle tulee ahdistunut olo. Noh, kerroin perustelut ja sanoin suoraan, etten tietenkään voi kieltää, mutta pahalta tämä tuntuu. Hän kuitenkin ilmoittikin nyt, että on päättänyt lähteä.

Haluaisin luottaa häneen, mutta se on vaikeaa.. Mieheni kun vielä rakastaa flirttailua ja kauniita naisia, myös minun ollessa läsnä.. Miten selviäisin tästä? Onko kenelläkään vastaavia kokemuksia?

Kommentit (6)

1/6 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä kyllä ei kuulosta seuran ja ilmapiirin puolesta luotettavimmalta reissulta, mutta en nyt maalaisi pirujakaan seinille. Sun mies voi olla samaan aikaan tunnetasolla uskollinen, mutta mitä polttareissa tapahtuu voi pitää kevyenä hauskanpitona

2/6 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä5603 kirjoitti:

Mieheni petti minua vajaa puoli vuotta sitten pikkujouluissa. Annoin anteeksi, koska mieheni vaikutti olevansa todella pahoillaan tapahtuneesta.. Mieheni on tämän jälkeen käynyt työporukan virkistysilloissa yms. Ja olen "kestänyt" tilanteet ihan hyvin.

Nyt mieheni olisi lähdössä viikonlopuksi Viroon viettämään ystävänsä polttareita. Porukka koostuu sinkuista ja todella epäluotettavista miehistä (eivät siis arvosta parisuhdettaan, vaan ovat myöskin pettäneet).. Polttarisankari ei pidä minusta, haukkuu avoimesti ja on yrittänyt parittaa miestäni naisille baarissa ja tulevan vaimonsa ystävälle (mieheni jopa lähti tähän mukaan, mutta hän jäi kiinni.)

--

Haluaisin luottaa häneen, mutta se on vaikeaa.. Mieheni kun vielä rakastaa flirttailua ja kauniita naisia, myös minun ollessa läsnä.. Miten selviäisin tästä? Onko kenelläkään vastaavia kokemuksia?

Aika paha, että sinun läsnäollessasikin flirttailee muiden kanssa - siis yhäkö? Näistä "tulen loppuelämäni olemaankin uskollinen" lupauksista pettämisen jälkeen? Vai vain sitä ennen? Eli muuttiko yhtään tapojaan? Käytöstään?

Toiseksi: tuo kaveriporukka nyt on suuri miinus. Jos he jopa parittaa miestäsi - sen lisäksi, että haukkuvat sinua - niin heikoilla mennään. Vähän kuin alkoholistin juoppokaverit, jotka tuputtaa viinaa. Tuo "jäi kiinni" polttarisankarin morsiamen ystävän kanssa .... ennen vai jälkeen jouluisen pettämisen? Eli onko mies muuttunut? Vai oliko taas pettämistiellä?

.

Kaveripiirinsä hyväksyy sivusuhteet ja näköjään kannustaa miestäsi samaan. Todella epäilystä tuottava asia mm. Viron matkan suhteen, jossa vielä ryypätään ( kynnys sivupanoihin kasvaa). Sinulle ei ohjelmasta kerrota? Stripparit? Bordelli? Miksi Viro?

.

Jos flirtti aikanasi muiden kanssa on loppunut (on siis alkanut kunnioittaa sinua) ja jos polttarisankarin-ystävän-iskeminen oli ennen joulupettämisiä; mies on siis osoittanut teoissaan muutosta ja uskollisuutta, niin näkisin, että teillä on toivoa. Mutta jos ei, niin eihän mikään ole muuttunut? Sattui vain vahingossa jäämän kiinni? Tässä tapauksessa en luottaisi minäkään.

.

Teille on nyt jo tapahtunut niin iso särö suhteeseen, että luottamus on kadonnut. Miehen pitäisi nyt tosiaan teoillaan myös osoittaa, että ei petä, että kunnioittaa suhdettanne. Onko siis muuttanut tekojaan, vaan sanooko vain näin?

.

Parisuhdeterapia? Suhteenne keskusteleminen kunnolla läpi: laita ehdoksi miehelle. Sitten päätös jatkatteko yksiavoisina, vai eroatteko - ja sittenhän miehesi on vapaa flirttaamaan ja iskemään niitä kaverien kavereita. Vaadi mieheltä myös teoissaan ehdoton sitoutuminen avioliittoonne, ei vain että sanoo. En uskoisi uskollisuuteen muuten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/6 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2341 kirjoitti:

Ikävä kyllä ei kuulosta seuran ja ilmapiirin puolesta luotettavimmalta reissulta, mutta en nyt maalaisi pirujakaan seinille. Sun mies voi olla samaan aikaan tunnetasolla uskollinen, mutta mitä polttareissa tapahtuu voi pitää kevyenä hauskanpitona

Tunnetasolla uskollinen, mutta polttareissa kevyttä hauskanpitoa kuten suuseksiä stripparilta (ei monen mielestä ole edes seksiä .... Bill Clinton etunenässä) ja yksi humalapano, jota ei edes kunnolla muista?

.

Virosta astihan jutut ei tule perässä.

Mies lupasi muuttaa käytöstään: lupasi mm. olla menemättä, jos tuottaa puolisolle juuri äskenolleen pettämisen vuoksi tällä reissulla hätää. Nyt ILMOITTI että menee. Ei kuulosta käyttäytymisen muutokselta?

Vierailija
4/6 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettämisen jälkeen on kuin koeajalla, ja jos käytös ei ole äärimmäisen uskollinen, ei oikeasti kadu tekoaan tippaakaan. Pettäminen on sen verran paha teko että siitä pitäisi mennä itseensä ja itse kieltäytyä kaikista houkutuksista ihan itse, jos katuu lainkaan. En kieltäisi menemästä, mutta jos mies itse päättää mennä, en edes harkitsisi muita vaihtoehtoja kuin ero.

Tietenkin jos hyväksyt vapaan suhteen niin toki silloin ei probleemaa.

5/6 |
08.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna miehen elää niin kuin elää, ja tee sen perusteella omat ratkaisusi. Mikäli touhu alkaa mennä yli rajasi, eroa.

Ylimääräinen valittaminen ja jatkuva purkautuminen rasittavat suhdetta, etkä voi miehen tunteille ja haluille mitään, vaikka kuinka koitat jankata hänelle omista tuntemuksistasi. Siispä tee omalta osalta suhteestanne hyvä, ja jos mies ei tee samaa, niin eroa.

6/6 |
24.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En kieltäisi menemästä, mutta jos mies itse päättää mennä, en edes harkitsisi muita vaihtoehtoja kuin ero."

"Miehen pitäisi nyt tosiaan teoillaan myös osoittaa, että ei petä, että kunnioittaa suhdettanne. Onko siis muuttanut tekojaan, vaan sanooko vain näin?"

Tässä on nyt sellainen herkkä raja, että jos mies jää kotiin makaamaan eikä edes lähde "pettämisalttiille" reissuille niin se on ongelman kiertämistä ja valetta. Tulee varmasti eteen 20-vuoden sisällä tilanne jossa pettäminen on mahdollista ja jos sitä on pakoillut, niin varmasti pettää.

Se että menee reissulle ja vaikka porukan kanssa strippibaariin ei ole pettämistä. Mutta jos sielä touhuaa muutakin kuin katselee, niin sitten on parempi erota. Kaveria ohjaa enemmän ala- kuin yläpää ja turha odottaa siihen muutosta.

Toisaalta jos nytkään et pysty luottamaan, niin ehkä se ero olisi paras vaihtoehto. Ei se ole mikään terve parisuhde missä saat kokoajan pelätä että tänäänkö se taas sua pettää.

Itse tein niin kun oma tyttöystäväni ei pystynyt luottamaan vaikka en ole koskaan pettänyt. Luuli että minä petän kun kaverinikin pettävät. Ja heillä sen sijaan on juuri sama meno kuin mitä kuvailit, mutta itse en ole koskaan pettänyt enkä petä koska se on vain yksinkertaisesti tärkeä arvo. Lojaalius.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi seitsemän