Taas se ihana aika, kun nuoret painavat lakkiaisissa ylioppilaslakit päähänsä.
Lakkiaiset ovat kevään ihanin juhla. Onneksi omassa lähipiirissä on juhlat myös tälle keväälle. Kyllä ylioppilaat ovat niin kauniita.
Kommentit (6)
No eipä se lakin saaminen paljoa vaadi. Jopa meikä seiskan keskiarvolla päätyi lukioon ja sai lakin.
Vierailija kirjoitti:
No eipä se lakin saaminen paljoa vaadi. Jopa meikä seiskan keskiarvolla päätyi lukioon ja sai lakin.
No mutta "sen lakin" saa silti vain alle 50 prosenttia ikäluokasta.
Ihana kevään juhla silti.
-Ap
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ylioppilas on aina ylioppilas. Työkaveri laittoi tekstiviestikutsun jossa kertoi tyttörensä painavan jonkun helvetin lähihoitajalakin päähänsä ja pyysi juhlimaan tätä tilaisuutta. Vastasin vain emojilla: 🤣.
Hieno juttu myös ammattiin valmistuminen, mutta ei sitä voi kyllä lakkiaisiin verrata.
-Ap
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ylioppilas on aina ylioppilas. Työkaveri laittoi tekstiviestikutsun jossa kertoi tyttörensä painavan jonkun helvetin lähihoitajalakin päähänsä ja pyysi juhlimaan tätä tilaisuutta. Vastasin vain emojilla: 🤣.
Minä taas menisin noihin juhliin mieluummin kuin yo-juhliin. Se ammattiin valmistunut on sentään saanut jotain aikaan. Lukion papereilla kun voi nykypäivänä pyyhkiä vain ahterinsa.
terv. itsekin yo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä taas menisin noihin juhliin mieluummin kuin yo-juhliin. Se ammattiin valmistunut on sentään saanut jotain aikaan. Lukion papereilla kun voi nykypäivänä pyyhkiä vain ahterinsa.
terv. itsekin yo
Enpä nyt sanoisi. Jo keskinkertaisilla papereilla sain oman opiskelupaikkani, (kaikki M ja yksi C) ja kesätyöt alkaa viikon päästä, palkka pari sataa enemmän kun parilla amiskaverilla jotka saman alan hommissa olleet nyt 3v. Sähköhommat kyseessä, olen yliopistossa siis.
Tuntuu että nämä kaikki "lakista ei oo mitään hyötyä" tyypit on ihan oikeassa, jos lukion on perseillyt läpi ja kirjoittanut lyhyet matikat ja ne aineet, jotka on helppoja. Se on oma vika, jos on niin tehnyt. Sama kun lähihoitajat ja sairaanhoitajat valittaa että kun lääkärit saa parempaa palkkaa, niin olisiko kannattanut opiskella? Suomen palkkaerot on melko pieniä vielä, jos on itse niin tyhmä ettei ole halunnut opiskella niin ei se ole muiden vika jos et saa sillä 4k/kk töitä heti valmistumisen jälkeen.