HERMOSÄRKY HAMPAAN PAIKKAUKSEN JÄLKEEN!!!!
Apua, mistä on kyse?? Ei pitänyt olla mitenkään vaativa reikä eikä kovin syvällä edes, mutta hermoa vihloo vähän väliä ja se sattuu ihan kamalasti! :(
Kommentit (9)
Kiitos! Olen menossa nyt iltapäivystykseen. Ihan kamalia nämä "iskut" ja muutenkin vihloo koko ajan. :( ap
KOska paikattu, onko voinut jäädä korkeaksi?
Mulla paikattiin just yks reikä, vihloi ja särki koko loppuillan ihan kamalasti. Aamulla oli jo parempi. Vähän arka se on vieläkin nyt viikon jälkeen, ei kärsi täysiä purra vielä mitään.
Voi kestää 2-3pv ennen kun menee ohi. Johtuu siitä kun on tonkittu siellä. Ei nyt heti tartte juosta takaisin.
Kävin illalla päivystyksessä, otettiin röntgen ja todettiin juurihoidon tarve. Ei todellakaan ollut sellaista kipua, jota sietäisi seuraavat pari päivää! Kipu lakkasi juurihoitoon. ap
Mulle hammaslääkäri sanoi että hammas voi kipuilla paikkauksen jälkeen vielä muutaman viikon. Kipu on tosin lähtöisin mekaanisesta ärsytyksestä, ei karieksesta.
Sulla tosin nähtävästi kipu johtui eri syystä, kun päädyttiin juurihoitoon.
Hammaslääkärin mukaan joskus paikkaukset menevät jotenkin niin syvälle tms. että hammas ei kestäkään sitä ja tulehtuu. Jotenkin näin hän sen selitti, kun ihmettelin kovaa kipua. ap
Kävin hammaslääkärissä kun hammas oli vähän kipeä. Reikähän siellä oli ja hammaslääkäri poraili ja totesi että on tarve juurihoidolle. Juurihoitoa ei kuitenkaan aloitettu vaan laitettiin väliaikainen paikka. Kun puudutus meni ohi alkoi hirveä kipu. Siis sellainen kipu ettei voinut olla paikoillaan ja itkin hulluna. Ja mulle on kuitenkin tehty esimerkiksi kirurgisia toimenpiteitä mihin kuuluu toimenpiteen jälkeinen särky, mutta koskaan en ole sellaista kipua kokenut. Toinen puoli naamasta oli kuin tulessa ja oli pakko lähteä päivystykseen. No siellä aloitettiin vuonna juurihoito. Hammaslääkäri selitti, että edellinen hammaslääkäri oli tonkinut niin syvltä että hermot olivat paljastuneet ja väliaikainen paikka painoi niitä hermoja. Kipu katosi juurihoidon aloituksen jälkee heti.
Saattaa olla, että tulehdus on syvemmällä hampaassa, kuin mitä hammaslääkäri tajusi. Eli tuo hammas voi vaatia juurihoidon. Se paikka pitää avata ja katsoa, jäikö sinne tulehdusta. Jos tilanne jatkuu, hakeudu uudelleen hammaslääkärille.
🇺🇦🇮🇱