Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

8v pyöräili ojaan kun pläräsi älypuhelintaan, olenko natsiäiti jos kiellän puhelimen pyöräillessä?

Vierailija
18.05.2017 |

Otin asiaa alustavasti puheeksi ja sain vastaukseksi kitinän "no kyllä kaikki muutkin" pelottaa että pyöräilee seuraavaksi auton alle.

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä kiellä, vaan valista. Kannattaa myös miettiä, että olisiko järkevää hankkia pyörään kännykkäteline ja olisiko lapsi sellaista kiinnostunut käyttämään. Silloin on ainakin molemmat kädet ohjaustangossa, vaikka puhelinta katsookin. 

Vai kännykkäteline pyörään... kaikkea sitä joutuu lukemaankin netistä. Sillä lapsella on jo ns. kännykkäteline, nimittäin taskut tai ottaa repun selkään. Kännykkää ei tarvitse toljottaa ollenkaan pyöräillessä, vaan keskittyy liikenteeseen, joten kännykkä laitetaan pois kokonaan näkyviltä.

Olisin tyytyväinen, jos tulisi jokin maailmanlaajuinen katkos kännyköiden käyttöön, kun tuntuu ihmisten aivot ja käytös kadonneen täysin noiden myötä. Haahuillaan känny kädessä pitkin katuja ja käytäviä  tyhjä katse silmissä, eikä reagoida enää ollenkaan mihinkään ympärillä olevaan. Sitten ärsyynnytään, jos joku kävelee päin tai naureskelee näille zombeille.

Kylläpä on lyhytnäköistä ajattelua. Ensinnäkin puhelimessa voi olla päällä navigaattori tai vaikkapa pokemon. Äänistä kuulee milloin pokemon ilmestyy, joten voi pysähtyä ja napata sen. Kännykän pitäminen näkyvillä ei lisää pyöräilyn vaarallisuutta yhtään jos seuraa liikennettä asianmukaisesti. Sen sijaan jos puhelinta pitää kädessä, niin nopeisiin tilanteisiin reagoiminen on vaikeampaa, koska on vain yksi käsi ohjaustangossa. 

Vierailija
22/52 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä? Ei tietenkään pyöräillessä saa plärätä kännykkää! Sanoohan sen järkikin. Tottakai sinä kiellät sen. Eihän ne aina usko, mutta ainakin meidän vanhempien täytyy jaksaa kieltää ja kertoa miten pitää käyttäytyä liikenteessä. Ehkä se joskus menee jakeluun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä lapset saavat tehdä ihan kaikkea, mihin kokevat olla kykeneviä. Saa keinua itse ja mennä liukumäestä alkuvaiheessa.

Saavatko he myös kiduttaa kissoja, kaataa hautakiviä ja varastaa kaupasta karkkia?

Puhelimen käyttäminen ilman hands freetä on laitonta myös pyöräillessä.

En ole erikseen kieltänyt kiduttamasta kissoja, kaatamasta hautakiviä tai varastamasta kaupasta. Kahta ensimmäistä en ole koskaan ajatellutkaan. Lapseni ovat henkisesti terveitä, joten uskon, että ei ole ollut näihin haluakaan. 

Kaupasta varastamiseen on mahdollisesti ollut halua, mutta minun korviini ei tällaista toimintaa ole ainakaan kantautunut. 

Ihan kuin normaaleille lapsille pitäisi jotenkin suusanallisesti kertoa, että eläimiä ei saa kiduttaa. Itsestäänselvyydet opitaan ympäristöstä. Vai kiellätkö sinä tappamasta, raiskaamasta jne.. siinä pelossa, että muuten näin tekevät?

Vierailija
24/52 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otin asiaa alustavasti puheeksi ja sain vastaukseksi kitinän "no kyllä kaikki muutkin" pelottaa että pyöräilee seuraavaksi auton alle.

uusavuttomuus huipussaan . Ota kännykkä pois kokonaan ellei usko että fillaroidessa ei ropeloida kännykkää.

Vierailija
25/52 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miinusta osataan painaa, mutta ei perustella. Ettekö koskaan häpeä omaa tyhmyyttänne? 

Vierailija
26/52 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mitä? Ei tietenkään pyöräillessä saa plärätä kännykkää! Sanoohan sen järkikin. Tottakai sinä kiellät sen. Eihän ne aina usko, mutta ainakin meidän vanhempien täytyy jaksaa kieltää ja kertoa miten pitää käyttäytyä liikenteessä. Ehkä se joskus menee jakeluun.

Mikä hyöty on kieltää jos ei voi valvoa? 

Vierailija
27/52 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelimen kieltäminen ei sinällään liity natsiuteen, se oletko natsiäiti on riippuvaista ihan muista asioista. Millaiset poliittiset näkemyksesi ovat, miten suhtaudut vähemmistöihin (ulkomaalaiset, homoseksuaalit, vammaiset, juutalaiset), mitä mieltä olet Suomen liittämisestä Ruotsin vallan alaiseksi, harrastatko vapaa-aikanaai natsitarrojen liimailua, ja niin edelleen.

Mielestäni voit kieltää puhelimen käytön pyöräillessä, mutta miten meinasit käytännön tasolla asian hoitaa? Ellet pyöräile pojan vieressä, et voi tietää totteleeko hän kieltoasi. Tämä kieltopäätöa voi tehdä sinusta pojan silmissä hetkellisesti ärsyttävän, mutta kuten sanoin se ei juurikaan liity natsiaatteeseen eikä natseilla ole sen suhteen mitään yhtenäistä linjaa.

Vierailija
28/52 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä kiellä, vaan valista. Kannattaa myös miettiä, että olisiko järkevää hankkia pyörään kännykkäteline ja olisiko lapsi sellaista kiinnostunut käyttämään. Silloin on ainakin molemmat kädet ohjaustangossa, vaikka puhelinta katsookin. 

Voi hyvänen aika miten avutomia olette lapsenne edessä. Miksi haluat opettaa, että on okei katsella puhelinta pyöräillessä, jos niin on laitonta tehdä autoillessa? Nämä nassikat voivat aiheuttaa oman ja/tai muiden kuoleman hortoillessaan autojen eteen. 

Ehkäpä tulevaisuudessa hän makaa kotona sairaseläkkeellä aivovamman takia ja mietiskelee päivittäin sitä perhettä, joka kuoli väistäessään häntä autotiellä.

Vierailija
29/52 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi ei oppinut ojaan ajamisesta ettei kännykkää kannata näpertää fillarilla ajaessa, ei mitkään kiellot auta. Joko sitä oppii omista virheistä, tai sitten... no sitä sanotaan luonnon valinnaksi. 

Vierailija
30/52 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähdin kerran vastaan poikaani, joka oli tulossa kaveriltaan. Poika osaa ja ajaa liikennensääntöjen mukaan ...ainakin kun minä olen matkassa mukana. Nyt hän ajoi minua vastaan molemmat kädet pois ohjaustangolta, ne kädet ja katse kännykässä. Hyvin se ajo silti sujui. Puolustukseksi voi sanoa, että tiellä ei liiku juuri ihmisiä. 

Niin mikäs äiti minä sitten olen?

Selkärangaton ja huono äiti. Sitähän sää kysyit.

Vierailija
31/52 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kiellä. Kutsu Esko Riihelä paikalle.

Vierailija
32/52 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähdin kerran vastaan poikaani, joka oli tulossa kaveriltaan. Poika osaa ja ajaa liikennensääntöjen mukaan ...ainakin kun minä olen matkassa mukana. Nyt hän ajoi minua vastaan molemmat kädet pois ohjaustangolta, ne kädet ja katse kännykässä. Hyvin se ajo silti sujui. Puolustukseksi voi sanoa, että tiellä ei liiku juuri ihmisiä. 

Eihän tässä muuta mutta kun me veronmaksajat joudutaan maksamaan teidän törttöilyt. 

"Tahallinen itsensä vahingoittaminen" ei verovaroin kustannettua hoitoa!

Vierailija
33/52 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa lapsesi ei vaan osaa ajaa pyörällä

Vierailija
34/52 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tässä muuta mutta kun me veronmaksajat joudutaan maksamaan teidän törttöilyt. 

"Tahallinen itsensä vahingoittaminen" ei verovaroin kustannettua hoitoa!

Aivovammatapauksessa voi joutua kustantamaan muutakin kuin ensiapukäynnin tai käden kipsauksen. Vaurioitunut osa aivoista ei tule paranemaan. Huonoin ennuste on lapsena hankituilla vaikeilla aivovammoilla. Isoilla riskeillä pelataan, mutta täytyyhän mamman kullanmurun saada aina tahtonsa läpi. :)

Vierailija
35/52 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No aikamoinen hyöty! Et tietenkään voi valvoa koko ajan mitä lapsi tekee, mutta sinun pitää silti ohjata häntä. Ja kerro myös perustelut, miksi kännykkää ei selata pyöräillessä. Jos hän on fiksu, niin ehkä ohjeet joskus alkavat kantaa hedelmää.

Vierailija
36/52 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No aikamoinen hyöty! Et tietenkään voi valvoa koko ajan mitä lapsi tekee, mutta sinun pitää silti ohjata häntä. Ja kerro myös perustelut, miksi kännykkää ei selata pyöräillessä. Jos hän on fiksu, niin ehkä ohjeet joskus alkavat kantaa hedelmää.

Ohjeistaminen on eri asia kuin kieltäminen. Ohjeistaminen kannattaa, mutta kieltäminen ei. 

Vierailija
37/52 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohjeistaminen on eri asia kuin kieltäminen. Ohjeistaminen kannattaa, mutta kieltäminen ei. 

Ihanko oikeasti lapselta ei saa kieltää edes niitä asioita, jotka LAKI kieltää? Voi hyvänen aika. :D

Vierailija
38/52 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanko oikeasti lapselta ei saa kieltää edes niitä asioita, jotka LAKI kieltää? Voi hyvänen aika. :D

Saa, mutta ei kannata, koska se ainoastaan murentaa auktoriteettiasi jos kiellät jotain mitä et voi valvoa. 

Vierailija
39/52 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kännykkää saa räplätä pyöräillessä. Se on kielletty myös autoilijoilta. Kävelijät saavat räplätä kännykkäänsä just niin paljon kuin haluavat.

Vierailija
40/52 |
19.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herranjumala kieltäkää ne älypuhelimet. Itse olen meinannut useammankin kerran ajaa pyörällä/autolla puhelinta pläräävän lapsen vierelle. Mietippä sitten siinä kohtaa, oletko natsiäiti, jos estät lapsesi vakavan loukkaantumisen tämän ajaessa autonalle? :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kahdeksan