Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te raskaana olevat äitiyslomalaiset! Mitä puuhailette?

Vierailija
18.05.2017 |

Positiivinen keskustelu käyntiin! Mitä te äippälomalaiset puuhailette nyt, kun olette kotosalla eikä aamuisin niin tarvitsekkaan ehkä lähteä mihinkään? Tai sinä, jolla on äippäloma tuloillaan, onko ajatuksissa millaista se on?

Itsellä ei vielä ole virallisesti äitiysloma alkanut, mutta olen erilaisten raskausjuttujen vuoksi sairauslomalla, saa nähdä alkaako sitten aikaistettu äitiysloma vai sairaslomallako olen äitiyslomaan asti.

Vaikka joka päivä tuntuukin, että pakko levätä sen 100 kertaa päivänaikana ja päikkäritkin nukkua ja näin, niin silti tuntuu että pitäisi saada kyllä jotakin aikaa kuluttavaa tekemistä! :D Lenkillä en kamalasti pysty kipujen takia käymään, koti on putipuhdas kun imuri laulaa monesti viikossa (mitä sitä muutakaan tekisi :D) tosin siivouskin vaatii sen, että taukoja täytyy aikalailla pitää, samoin pihahommat.

Mies käy normisti päivätöissä ja päivän kohokohta on jos illalla lähdetään käymään kaupassa, toki on se miehen kotiin tuleminenkin niin luksusta kun on koko päivän viettänyt eläinten kanssa kotosalla. Kyllä sitä miettii, että onpa ihanaa sitten kun vauva on kotona, on joku "seuralainen" ja sen myötä sitä tekemistä varmasti tulee :D

Miehelle tulee vielä nyt ihan lähiaikoina 1 yhden yön reissu (lähtee jo heti aamulla ja tulee seur päivänä joskus) ja 1 koko päivän kestävä reissu (lähtee aamulla, tulee myöhään illalla), menee ehkä hormoonien piikkiin kun jo nyt meinaan ruveta itkemään sen takia että mies joutuu lähtemään ja minä jään taas kotiin eläinlauman keskelle ihan yksin ja päivät kuluu vielä hitaammin miehen ollessa poissa ihan yönyli :D

Keskustelua kehiin, positiivisin mielin! :)

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitelen noita viittä isompaa lasta :D Ei paljon edes huomannut, missä kohtaa äitiysloma alkoi :)

Ensimmäiselle äitiyslomalle jäädessä kulutin aikaani siivoiluun ja kotihommiin. Ja viimeiset valmistelut vauvaa varten. Ekalla kerralla oli tietysti paljon enemmän valmisteltavaa, kun mitään ei ollut valmiina.

Vierailija
2/5 |
18.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkaa kohta äitiysloma, ei ole muita suunnitelmia kuin hieman siivoilla ja tietysti rentoutua sen mitä ehtii. Mulla on kylläkin jo yksi lapsi ennestään, joten hänelle täytyy myös tekemistä keksiä. Mutta mahdollisuuksien mukaan isovanhemmat auttavat hänen hoidossaan, koska olen itse myös jo vähän raihnaisessa kunnossa eli lepoakin tarvitsen. :) Niin ja telkkarista (boksilta) ajattelin katsoa kaikki ne ohjelmat jotka on tässä töissä ollessa tallennettu mutta en ole ehtinyt katsoa. Yllättävän äkkiä se lomapätkä ennen synnytystä sitten kuitenkin menee, nauti nyt, vauva tosiaan tekemistä tuo mukanaan (vaikka aika helppoa se on hänenkin kanssaan ensimmäiset puoli vuotta). 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipaan niin tuota aikaa kun ensimmäistä odotti. Ajattele, että juuri nuo hetket kun miehen kotiinodottaminen ja sitten yhdessä kaupoille lähtö on sitä, mitä varmaan parin vuoden päästä eniten haikailet :)

Vierailija
4/5 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sulle ehdotus tekemisestä :D oletko kerennyt miettiä kuinka nopeasti vauva kasvaa ja vaatteita jää pieneksi? Ja mihin laitat pieneksi jääneet? Itse tein niin että säilytettävät laitoin heti siististi säilytyslaatikoihin kellariin. Ne joita en halunnut säilyttää annettiin pois. :)

Vierailija
5/5 |
22.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen on vielä niin pieni, että ei tule tekemisen puutetta. Voi sitä ekaa raskautta, kun saattoi levätä, kun haluaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi viisi