Miksei nainen saa näyttää naiselliselta?
Olen koulutettu neljän lapsen uraäiti. Urheilen ja liikun. Pukeudun naisellisesti, meikkaan, käytän korkkareita. Miehen kanssa sujuu hyvin, koska miellytän häntä ja hän minua - kaikin tavoin.
Voisin olla "eitarvitsemahtuamuottiin"-tyyliin ylipainoinen, meikkaamaton verkkarityyppi mutta olen onnellisempi tällaisena.
En usko että monenkaan naisen haaveena olisi olla miesmäinen ja epämiellyttävä ulkonäöltään. Miksi sitten itsestään huolehtiminen nähdään pinnallisena ja typeryytenä.
Kommentit (31)
Suomessa on tällainen meininki. Itse olen kanssasi samaa mieltä.
Missä näin on? Ite tunnen "rentoilijoita" ja "naiseilijoita" eikä kukaan arvostele toistaan (ainakaan päin näköä). Ite kuulun enemmän noihin "rentoilijoihin", sopii omaan työhönkin paremmin, mutta tykkään välillä "söpöillä".
Jep. Tulee pahaa katsetta ja suoraa kommentointia etenkin vanhemmilta naisilta, jos ei kulje ihan riihen seinästä revästynä. Tää on tää kulttuuri, onneksi uskoisin että on pikkuhiljaa muuttumassa.
Siihen liittyy vahvasti tämä ajatus ylimenemisestä (feikit kynnet, kaikki mahdolliset pidennykset ja täytteet), ettei elämässä ole ulkonäköä tärkeämpää.
Mäkin tykkään laittautua. Nyt juuri vauvan kanssa on helpompi olla vaan aamunaamalla! Toki jos lähdetään keskustaan niin sitten meikkaan, enkä lähikauppaankaan kirmaa likaisissa vermeissä.
Toiset naiset nyt on naisellisia,seksikkäitä,pantavia ym. Vaikka pukeutuisivat jätesäkkiin.
Miellytät miestä? No ehkä juuri tuon takia on naurettavaa olla naisellinen. Miehelle olet vain yksi pimppi muiden joukossa, et ikinä erityinen. Oletko ikinä miettinyt miksi miehet pilkkaavat kaikkea naisellista? Naisellinen nainen on typerä heitukka, miehekkäät naiset arvostettavampia.
Vierailija kirjoitti:
Olen koulutettu neljän lapsen uraäiti. Urheilen ja liikun. Pukeudun naisellisesti, meikkaan, käytän korkkareita. Miehen kanssa sujuu hyvin, koska miellytän häntä ja hän minua - kaikin tavoin.
Voisin olla "eitarvitsemahtuamuottiin"-tyyliin ylipainoinen, meikkaamaton verkkarityyppi mutta olen onnellisempi tällaisena.
En usko että monenkaan naisen haaveena olisi olla miesmäinen ja epämiellyttävä ulkonäöltään. Miksi sitten itsestään huolehtiminen nähdään pinnallisena ja typeryytenä.
Missä se on kielletty, että nainen ei saisi näyttää naiselliselta? En ole huomannut.
Itse en juurikaan käytä korkkareita koska pidän mukavuutta tärkeämpänä enkä millään keksi mitä mahdollisesti olen menettänyt kun olen näin toiminut.
Minullakin sujuu miehen kanssa edelleen hyvin sängyssäkin vaikka ikää jo on.
Käytä sinä kaikin mokomin mutta älä ala kuvitella että me korkkarittomat tai vähällä meikillä toimeen tulevat naiset oltaisiin automaattisesti jotenkin sinua onnettomampia tms.
Samaa ihmettelen minäkin. Tykkään laittautua, käyttää korkkareita ym. Työskentelen yliopistossa tutkijana enkä todellakaan ole tyhjäpää. Etenkin tietyt kollegat paheksuvat naisellista tyyliä.
Mitä kaikkea miehesi tekee sinua miellyttääkseen?
Minä taas olen korkeakoulutettu nainen enkä edusta kumpaakaan ap:n mainitsemaa tyyppiä. Eikö olekin ihmeellistä? On muitakin vaihtoehtoja kuin kaksi toisilleen vastakkaista ääripäätä.
Edelleenkään meikkaaminen ei ole ainoa keino huolehtia itsestään, eikä meikkaamaton tai korkkareita käyttämätön nainen ole automaattisesti epämiellyttävä ulkonäöltään. Hieman ihmettelen ap:n sanavalintoja. Ap tuntuu vastustavan arvostelua ja luokittelua, mutta tekee samaa itse. Onko aloituksen tarkoitus provosoida?
koska suomessa VAATIMATTOMUUS on masentavalla tavalla tärkeämpää kuin mikään muu, eikä kukaan saa kuvitella itsestään liikoja! Jos joku panostaa ulkonäköönsä, suomalaiset helposti ajattelevat, että mikä tuokin luulee olevansa.
Itse olen aika vaatimaton nainen ja todella väheksyvän kasvatuksen kotona saanut. En osaa laittautua naiselliseksi, koska kasvatus on niin syvään juurtunut, että tulen epämiellyttävällä tavalla itsetietoiseksi. Vähän kuin laittaisi lateksiset stripparivermeet ja lähtisi kaupungille, ei kovin miellyttävä olo. Aika sairasta, kun kyse on kuitenkin tavallisesta hameesta ja korkokengistä.
Ihailen kyllä naisia jotka luonnollisesti tuovat naisellisuuttaan esiin ja ovat sinut sen kanssa! Voisinpa itsekin, mutta olen kotikasvatukseni tuote.
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö nämä nyt tähän eritellä: no huolehtii ulkonäöstään ja kunnostaan, hoitaa lapsia, tekee kotitöitä - ja sängyssä huolehtii ensin että minä olen tyytyväinen. Mitä vielä?
Ap
Kuulostaa ahdistavalta ja rakkaudettomalta suhteelta, jos se perustuu vain siihen että kumppania miellytetään kaikin tavoin. Mutta vakka kantensa valitsee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö nämä nyt tähän eritellä: no huolehtii ulkonäöstään ja kunnostaan, hoitaa lapsia, tekee kotitöitä - ja sängyssä huolehtii ensin että minä olen tyytyväinen. Mitä vielä?
Ap
"Mitä vielä?" Kerro sinä, sinun suhteestasihan tässä puhutaan? Vai vastasitko jotain mitä luulit että haluan kuulla? Mutta kun nyt kerran kysyit, niin saanko vielä kysyä, että onko teillä rakkautta ollenkaan? Kestääkä suhteenne sitä, jos jompikumpi sairastuu vakavasti, menettää työkykynsä ja/tai ulkonäkönsä? Tai onko suhteenne tarkoituskaan kestää sitä?
Vierailija kirjoitti:
Miellytät miestä? No ehkä juuri tuon takia on naurettavaa olla naisellinen. Miehelle olet vain yksi pimppi muiden joukossa, et ikinä erityinen. Oletko ikinä miettinyt miksi miehet pilkkaavat kaikkea naisellista? Naisellinen nainen on typerä heitukka, miehekkäät naiset arvostettavampia.
Kyllä miehet pitävät naisellisista naisista. Ei kukaan heteromies halua äijämäistä naista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
"Mitä vielä?" Kerro sinä, sinun suhteestasihan tässä puhutaan? Vai vastasitko jotain mitä luulit että haluan kuulla? Mutta kun nyt kerran kysyit, niin saanko vielä kysyä, että onko teillä rakkautta ollenkaan? Kestääkä suhteenne sitä, jos jompikumpi sairastuu vakavasti, menettää työkykynsä ja/tai ulkonäkönsä? Tai onko suhteenne tarkoituskaan kestää sitä?
Yhdessä oltu 12v. Rakastetaan valtavasti. Ja rankasta sairaudesta kokemusta.
Miksi pitää olla niin vihainen koko ajan? Miksei toista voisi miellyttää?
Ap
Hohhoijaa taas. Olen käyttänyt jo teini-ikäisestä asti hameita, mekkoja, saappaita ja korkokenkiä. Meikkaan joka aamu, rakastan koruja ja hiukset väkerrän kiinni sen mukaan miltä tuntuu.
Edes teininä ei kukaan vittuillut, vaikken sopinut muottiin, lähinnä kysyttiin "Siis miten sä tarkenet mekossa talvella?" tms. Joskus joku tuijottaa kadulla joo, so what? On multa tultu myös kysymään mistä olen ostanut saappaani tai mekon :D
Koko juttu on sun päässäsi ap. Ai "ei saa olla" naisellinen ja höpöhöpö.
Jokainen saa olla juuri sitä mitä haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Yhdessä oltu 12v. Rakastetaan valtavasti. Ja rankasta sairaudesta kokemusta.
Miksi pitää olla niin vihainen koko ajan? Miksei toista voisi miellyttää?
Ap
Oletko sinä koko ajan vihainen? Harmi. :(
On ihan eri asia, onko muotissa vapaaehtoisesti vai sosiaalisten/ulkonäköpaineiden vuoksi. Että anna mennä vaan, jos tykkäät.