Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työhaastatteluun tulevat, valmistautuvaa kysymyksiin!

Vierailija
16.05.2017 |

Voi hemmetti sentään! Näin kesän korvalla meillä on organisaatiossa meneillään tai mennyt sekä kesäharjoittelijoiden haku että hakuja vakituisiin työpaikkoihin. Olen useissa haastatteluissa työni takia mukana ja sapettaa, kun haastatteluun tulevat eivät vaivaudu tutustumaan edes perustasolla yritykseen, johon ovat tulossa haastatteluun. Älkää nyt helvetissä tuhlatko meidän muiden aikaa, jos ette ole oikeasti kiinnostuneet työpaikasta, vaan tehkää kotiläksyt ja ottakaa selville perustiedot paikasta, jota olette hakemassa. Turhauttaa haastatella näitä pahveja...

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No anna vähän esimerkkejä ennen kuin keuhkoat enempää.

Vierailija
2/13 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistös tiedät jos työkkäriltä on käsketty hakemaan, eikä näitä haastateltavia todellisuudessa kiinnostakaan pätkääkään kyseinen työ. Tuskinpa siinä kohtaa viitsivät sen kummemmin valmistautua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No anna vähän esimerkkejä ennen kuin keuhkoat enempää.

Jos et ymmärtänyt tuon ensimmäisen viestin perusteella, mitä ap tarkoitti, niin olet näitä idiootteja, joista hän kirjoitti. Voi elämän kevät...

Vierailija
4/13 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun hakijoita on pilvin pimein, niin miksi kutsutte pahveja haastatteluun? Missä on teidän ammattitaito rekrytoijina?

Vierailija
5/13 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ohiksena, välillä työhaastatteluissa kysytään niin ufoja kysymyksiä, että niihin ei voi valmistautua, saatika järkevästi vastata. Aloittajan haastateltavaksi en edes koskaan haluaisi, puistattaa jo ajatuskin tekstin perusteella.

Vierailija
6/13 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajankin työpaikka kannattaisi laittaa uudelleen jakoon, tuntuu olevan aikamoinen riippakivi.

Vierailija
7/13 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva nyt kuitenkaan ottaa selvää yrityksestä mihin hakee. Tieto lisää vain tuskaa.

Vierailija
8/13 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä tälläistä 55 vuotiasta työtöntä eukkoa ole kukaan halunnut haastatella. Te-keskuksen sivuilla yhteydenottoa siirretään aina 6kk.eteenpäin. Odotan innolla haastatteluun pääsyä.

Vierailija
9/13 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eipä tälläistä 55 vuotiasta työtöntä eukkoa ole kukaan halunnut haastatella. Te-keskuksen sivuilla yhteydenottoa siirretään aina 6kk.eteenpäin. Odotan innolla haastatteluun pääsyä.

Haet yliopistoon opiskelemaan, samalla viet paikan joltain nuoremmalta joka olisi syrjinyt sinua työnhaussa valmistuttuaan. Ehdotan että kaikki yli 50v jotka on jumiutuneet työnhakuun pääsemättä edes haastatteluihin hakevat opiskelemaan.

Kosto on suloista, tavalla tai toisella :D

Vierailija
10/13 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä koko haastattelu on mennyt ihan pelleilyksi ja ihme näytelmäksi. 

Minua ei ainakaan kiinnosta juuri mikään muu kuin 

1) Onko työnantaja valmis maksamaan riittävästi minun osaamisestani

2) Millaiset käytännöt firmassa on työajan suhteen

3) Muuta huomioitavaa minun työntekooni liittyen

Minä en ainakaan valmistaudu mitenkään haastatteluun. Kerron, mitä osaan, mitä olen tehnyt ja esitän omat vaatimukseni työn suhteen. Jos päästään yhteisymmärrykseen, niin aloitan työt. Jos ei, niin itsepähän häviävät. Yleensä on päästy sopimukseen.

Vierailija
11/13 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleen, kun kävin jokunen vuosi sitten haastattelussa, jossa oli kolme tyyppiä haastattelemassa mua. Yksi oli koko ajan hiljaa ja vain seurasi vierestä, ne kaksi muuta oli otettu siihen vain hiillostamaan haastateltavaa. Alusta saakka oli selvää, että tarkoitus oli vain ja ainoastaan saada mut tuntemaan oloni vaivautuneeksi ja ahdistetuksi. En edelleenkään ymmärrä, miksi toimivat niin. Halusin jo puolivälissä haastattelua häipyä paikalta. Olin kuitenkin loppuun saakka ja yritin nokittaa samaan tyyliin takaisin. Lähtiessä sanoin kiitos, mutta haluan kohteliaasti ilmoittaa etten ole halukas jatkamaan tämän pidemmälle. Miksi haluaisin työpaikkaan, jossa mahdolliseen tulevaan työkaveriin suhtaudutaan niin?

Joillakin työnantajilla on jännä mielikuva, että he ovat sen haastateltavan viimeinen oljenkorsi ja että on hirveä hinku juuri sinne heidän paikkaansa ja saavat kohdella haastateltavaa kuin kasaa paskaa. Mulla oli jo olemassa oleva työpaikka siinä vaiheessa, kun kävin siinä haastattelussa ja heidän olisi pitänyt olla asenteella, että myös omalta osaltaan MYYVÄT sen paikan mulle niin, että todella haluan sinne tulla. Siinä mielessä työnantajien pitäisi ymmärtää, että se on kahden kauppa.

Vierailija
12/13 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä koko haastattelu on mennyt ihan pelleilyksi ja ihme näytelmäksi. 

Minua ei ainakaan kiinnosta juuri mikään muu kuin 

1) Onko työnantaja valmis maksamaan riittävästi minun osaamisestani

2) Millaiset käytännöt firmassa on työajan suhteen

3) Muuta huomioitavaa minun työntekooni liittyen

Minä en ainakaan valmistaudu mitenkään haastatteluun. Kerron, mitä osaan, mitä olen tehnyt ja esitän omat vaatimukseni työn suhteen. Jos päästään yhteisymmärrykseen, niin aloitan työt. Jos ei, niin itsepähän häviävät. Yleensä on päästy sopimukseen.

Tämä helvetin sirkus on juuri se  mikä työnhaussa mättää. Miksi ihmeessä työhaastattelusta on tullut joku näytelmä johon pitäisi opetella vuorosanoja. On niin kuvaavaa että netti on pullollaan "valmistaudu näihin kysymyksiin, älä kuitenkaan sano näin ja noin ja näin". Haastattelussa et saa olla tylsä ja ennalta-arvattava, vaikka haet rividuuniin missä 90% työntekijöistä on juuri niitä tylsiä taviksia.  Jotenkin hyödytöntä että pitää jaksaa keksiä kuudeskymmenestuhannes uniikki tapa kuvata sitä miksi juuri sinut pitää valita tähän kirjanpitäjän virkaan, koska näitä ennalta suunniteltuja lausahduksia ei tarvita yhtään missään työelämässä.

Vierailija
13/13 |
17.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä niin tunnen tuskasi!

Pikkasen voisi ottaa selvää, millaiseen yritykseen on tulossa haastatteluun... Voisi lukea edes ne nettisivut.

t. hr