Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka kauan saa odottaa Helsingin kaupungin asuntoa?

Vierailija
16.05.2017 |

Minut luokitellaan kai kodittomaksi? Koska muutan ensimmäistä kertaa ja asun siis vanhemmilla. Etsin yksiötä tai kaksiota, aion rajata pois itä-Helsingin alueet, liian kaukana koulustani/töistäni.

Kuinka kauan luulette kestävän?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välttämättä et saa ikinä.

Vierailija
2/13 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei luokitella kodittomaksi,

Aikaa menee 1 viikko - ei koskaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä ihmettä, ei tietenkää luokitella kodittomaksi ku vanhemmillasi asut. usein myös kuulee kun joku sanoo vaikka että "oon ollu kaks vuotta kaupungin jonossa", todellisuudessahan se ei ole mikään jono, mistä jokanen saa ilmottautumisjärjestyksessä kämpän. niillä joko sattuu oleen pinon päällimmäisenä valmiina mitä haet, tai sit ei ole. pitää soitella vissiin aika tiiviistikin perään jos ei kerralla natsaa.

Vierailija
4/13 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tietenkin minkälainen ihminen olet. Jos olet kantasuomalainen sinkku niin ehkä 20 vuotta ja saat J*komäestä ensimmäisen kerroksen yksiön. 

Vierailija
5/13 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et saa! Valitan.

Vierailija
6/13 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunniakansalaiset menee jonon ohi, niinkuin oikein onkin, ja niitä on tulossa miljoonia.

Vierailija
7/13 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempien luona asuva aikuinen on kyllä erittäin kiireellinen hakija. Itsekin olin. Mulla meni muutama kuukaus, tutulla päivä, toisella tutulla on menny jo useempi vuosi.

Vierailija
8/13 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntomarkkinoilla on koko ajan yksiöitä ja kaksioita tarjolla. Kysyntää on toki paljon juuri tuon kokoisille. Jos on rahat valmiina ja löydät mieleisen asunnon, kannattaa tehdä ostotarjous heti.

Vierailija
9/13 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

6-8 vuotta varmaan aika realistinen.

Vierailija
10/13 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin toiselta paikkakunnalta hesaan, sain työpaikan ennen asuntoa, ja sen kun ilmoitin, sain asunnon 3 päivää myöhemmin

Vierailija
11/13 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmisen vuotta meni odotellessa ja koko tuon ajan olin erittäin kiireellinen hakija. Lopulta kävi tuuri, mutta varauduin jo ihan kaikkeen, koska varmuutta asunnon saamisesta ei tosiaan ollut.

Vierailija
12/13 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa suosiolla aloittaa ASP-säästäminen kun on kerran mahdollisuus asua vanhempien luona. Kaupungin vuokra-asunnon saaminen on kutakuinkin yhtä helppoa kuin lottovoitto.

Vierailija
13/13 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite oon hakenut 5 vuotta kaupungin asuntoa. Asun suosiolla yksityisen vuokranantajan kämpässä, jossa vuokra toki kalliimpi.