***MAALISTEN -05 MAANANTAI***
Kommentit (11)
Taas uusi viikko edessä. Viikonloppu meni ihan hujauksessa. Isäntä kun oli lauantain töissä, niin tuntui että viikonloppu oli vain päivän pituinen.
Eilen nautittiin ulkoilmasta. Aurinko paistoi ja lämmitti jo niin mukavasti. Jennalle laitoin kurahousut jalkaan, kun lumi oli jo niin märkää. Meillä kun on käytössä toppapuku, joka ei pidä vettä.
G: Onko teillä lapsille ulkoleluja? Millaisia?
Me ei olla ostettu vielä Jennalle mitään ulkoleluja. Eilen sitten tuli mieleen, että olisihan se kiva, kun olisi edes ämpäri ja lapio, että voisi tehdä lumikakkuja. Pitääpä tänään käydä kaupasta katsomassa, joskos sieltä jo löytyisi hiekkaleluja.
Jenna on oppinut leikkimään Hämä-Hämä-häkkilaulua. Voi että kun on suloinen, kun " soittaa viulua" ja tökkii sormella pöytää kun tulee kohta, missä heinäsirkka hyppii heinikossa. Lisäksi vaihtelevasti osaa esittää, kun muurahainen rakentaa ja kun sinikello käy nukkumaan. Voi kun äiti on niiiiiiin ylpeä lapsestaan. =)
Lopuksi, oikein kovasti tervehdyttäviä terveisiä jokaiseen sairastupaan. Koittakaahan parantua!
Marju ja Jennukka
Jaahas,se ois taas uusi viikko alussa.Viikonloppu meni kyl nopeesti.Perjantaina käytiin koko perheen voimin ekaa kertaa uimahallissa.Juuso oli ihan ihmeissään koko reissun ajana muttei kumminkaan itkenyt.Altaassa oli ihan jäykkänä ja välillä läiskytti kädellä vettä.Hyvä reissu ja ens pe:na uudestaan!Lauantaina käytiin Juuson ja hänen kummitätinsä(minun hyvä' ystävä) kanssa Oulaisissa katsomassa toisen kaverin tyttövauvaa.Ja kyllä oli niin sulonen ja ihanan kevyt kannettava kun sain syliini hänet ottaa!Juuso ei ollut moksiskaan,kun äippä hoiteli toista vauvaa.Eilen sit oltiin miehen kotona melkein koko päivän.Mies pesi auton,oli nimitääin pikkasen likainen lauantaisen reissun jälkeen.Ens v.loppuna mennään sit kahtomaan miehen kaverin poikavauvaa.
Meillä jatkuu edelleen levottomat yöt.Herätään ties kuinka monta kertaa.Lisäx mulla on olkanivelen tulehdus,joka aiheuttaa sellaista särkyä käsivarteen ja hartiaan ettei nukkumisesta tule yhtikäs mitään.Tänään menen uudestaan päivystykseen kun viime viikolla saamani tulehduskipulääkkeet eivät auta yhtikäs mitään.Että pikkasen väsyttää kun ei saa ite nukuttua kivun takia ja sitten kun vähän sais torkahtaa kivulta niin Juuso päättää herätä....huoh!
G:Mekään ei olla ostettu Juusolle mitään ulkoleikkeihin tarkotettuja leluja.Poikaa tuntuu kiinnostavan tuo lumi niin hirveesti,mutta eipä tosiaan ois pahitteeks joku ämpäri ja lapio.
Joops,tälle viikolle ei ihmeitä,siivousta ja pari työpäivää.Virallisesti alotan vasta kesällä,mut töissä on henkilökuntaa sairaana ni pakko käydä tuuraamassa.Keskiviikkona ja torstaina ois molempina iltavuorot.Iskä pääsee Juuson kans muskariin.
Tulipas romaani...hyvää alkanutta viikkoa kaikille ja paranemisia sairastajille!
Suohomppeli81 ja Juuso
Onpas pinot lyhentyneet.Vissiin kevätkelit verottaa kirjoittajia.
Meillä Mimmillä on tänään ensimmäinen kuumeeton päivä. Nyt on roppaa tullut pienen pieniä punaisia näppyjä, joten tais ollakin vauvarokko. Kuumehan kesti 3pv.Onneksi ollaan tervehtymään päin,on se rankkaa olla kipeän lapsen kanssa ja se huoli toisesta on jotain sanoin kuvaamatonta.
G:mitäs viikkosuunnitelmia?
Me saadaan tänään taas ukki, mummo ja käly kylään.Ukilla on synttärit ja me kun ei päässä sinne, niin he tulevat synttärikahvit juomaan meille. Käyn myös pikasee robbarissa shoppaamassa.Jotenkin on vaan pakko saada aulaan verho, mimmille rottinki lelulaatikko yms sisustusjuttuja.Liekkö hormoonijuttu, mutta ne on saatava heti eikä loppuviikosta ;)
Keskiviikkona miulla on labra. Ottavat paastosokerin ja streptokokkobakteeri näytteen, kun on taas supistellut kiitettävästi.Mimmistähän se oli positiivinen. Sen jälkeen on lääkäri ja sitten menen kampaajalle.
Torstaina onkin Mimmin synttärit, joita juhlitaan sitten ensi viikonloppuna!!
G:meilläkään ei liiemmälti ole Mimmille leluja ulos,joten nyt ajattelinkin ostaa synttärilahjaksi joitakin hiekkaleluja.Hyvä idea=)
Mimmi ei vaan oikein tykkää ulkona kävellä, seistä nököttää paikoillaan..mutta siitähän se lähtee.
Kurjaa keliä luvattu loppuviikosta. Vuosi sitten tällä viikolla suli lumet melkeistä kokonaa..
Mukavaa viikkoa ja kipeillä paranemisia!!!
Tuulia, Mimmi 30.3 1V ja sykerö rv 26+2
neuvolassa käyty ja hienosti meni. Rokotus meni itkuitta ja äitikin selvisi neuvolan vaa´alta puhtain paperein. Onko muita punnittu neuvolareissuilla kuin minua?? Edellisen kerran paino katsottiin 6kk neuvolassa ja nyt sit taas.
G: meillä on jotain ulkoleluja olemassa, täytyykin kaivaa ne kaapista. Saatiin nimittäin kauan sitten lahjaksi rantakassi ja hiekkaleluja ystäväpariskunnalta. Olen niitä pitänyt kaapissa lapsivieraiden varalta, kun muuten ennen Kaisaa ei oikein mitään leluja meiltä löytynyt.
Äh, ajatus ei nyt kulje. Palaan kun juttu taas luistaa. Moro!
kua ja Kaisa
Nyt se flunssa on sitten rantautunut meidänkin kotiin. Neiti alkoi eilen illalla enolla ja kummitädillä aivasteleen oikeen urakalla ja sitten nukkumaan meneminen on oli yhtä h.........., nukkuin 1½ tuntia kunnes alkoi yskimään ja sitten tietysti tuli oksennus ja näin jatkui koko yön. Pikkuisen tätä äitiä väsyttää kun en ole kuin 1-2 tuntia nukkunut, mies onneksi hiukan siirsi töihin menoa että sain nukuttua edes tuon verran. Nyt sitten joka kerta kun Neea aivastaa tulee sellaista vihreää räkää nenästä. Oltiin jo aamulla 45 min höyryttelemässä kylppärissä ja tosi paljon tuli räkää ulos.
Nyt onneksi nukkuu päikkyjä ja laitoin kyllä ulos nukkumaan vaikka oli vähän lämpöä kun ei tuo reppana osaa sisällä nukkua päikkäreitä.
Minä jo hetken ehdin kuvittelemaan että me selvittäisiin tästä kevät flunssasta, mutte emme sittenkään ja vielä kaikenkukkuraksi on niitä hiivatin poskihampaita tulossa.
Toivotaan että menee pian ohi ja pikaista paranemista muihinkin sairatupiin.
K ja Neea 4.3
Tuntuu, että viikonloppu meni hujauksessa.
Isukki repi vanhat ovet karmeineen pois ja asenteli uudet tilalle, mä olin lauantai aamuna kampaajalla, otin permiksen, ei tarvitse aamusella taistella hiuksien kanssa senkun kastelee ja on valmiina lähtöön. Eileinen päivä meni vaan hujauksessa, oltiin yksillä synttäreillä Hannan päiväunien jälkeen.
Mulla oli aamulla neuvola, kaikki oli hyvin, vauveli alkoi jumppaamaan kunnolla, kun kuunneltiin sydänääniä. Nyt on meikeläisellekin painoa tullut kiitettävästi, nyt oli tullut 800g / viikko!!! Johan pomppas! Tähän mennessä oli tullut vaan 2kg, nyt sitten senkin edestä.
Kurjaa, kun niin moni sairastaa. Vielähän sitä itse sairastaa, mutta on niin ikävää kun pikkuiset sairastaa, paranemisia kaikille sairastelijoille!
G: Meillä ei ole vielä pihaleluja oikein hommattuna, yksi lapio löytyy ja traktori, lauantaina kyllä Anttilassa katselin ämpäri/lapio settejä, mutta kauppaan ne vielä jäi, eiköhän niitäkin kohtapuolin tarvitse hommata.
Hanneliini & Hanna
poistin Kaisan sukkiksista, niistä kaikkein kauneimmista, nypynpoistajalla suurimpia nukkia ja arvaattekin varmaan, että sain samalla aikaiseksi niihin KOLME reikää!!!
kua
Enste kyselyt: Meillä ei vielä pihaleluja hirveemmin tarvita kun neiti vaan istuskelee eikä ymmärrä tehä ulkona mitään :) Lapio ja ämpäri löytyy ja parit muotitkin.
Kua: Eipä olla punnittu minua neuvolassa. Sillon ekalla neuvolakerralla kysyin et pääsiskö puntariin kun kotona ei semmosta ole.
Noora sairasti to-la...ja valvoi kolme yötä. Nukkui viime yön mutta itselleni iski yrjötauti eilen illalla! Ilta ja yö meni sit vessassa ykäillessä tai sängyssä pyöriessä. Tuun kohta hulluks näitten tautien ja nukkumattomuuden kanssa. Neljään yöhön en oo nukkunu ku 10 tuntia. Miehenkin on pakko antaa nukkua (valvoi hänkin viikonloppuna) kun on kuljetusalalla. Pelkään et nukahtaa rattiin ja kun herätys on kuiteki 2.30.
Eipä tänne muuta, valitusvirsi tästä tuli...sori!
Mekin pyydystettiin jokin räkätaudinpoikanen viikonloppuna ja päädyin perumaan yksi-vee neuvolan terkkarin suosituksesta.
Lehmänmaitoa olen pikku hiljaa alkanut antaa tytölle aamuisin, eikä se näytä aiheuttavan muuta kuin kovempia kakkoja.
Synttärit pidetään vasta huhtikuun puolella, kun mieskin on vaihteeksi kotona viikonloppuna. Pikku hiljaa aloittelen siis juhlaleipomuksia. Varsinaisena syntymäpäivänä popsittiin tosin yksi lakkatorttu puokkiin miehen kanssa.
Tällä viikolla on ohjelmassa jännittämistä sisareni puolesta. Hänellä on tällä hetkellä jotain 34 rv, ja vauva olisi jo kovasti pyrkimässä ulos. Edellinen raskautensa kesti 33 viikkoa. Raskauksien puolesta ollaan siis aivan eri heimoa, mulla kun kesti tosi pitkään. Sitten, kun vaavi päättää ruveta syntymään, menen pitämään seuraa nyt kolmivuotiaalle tulevalle isosiskolle.
Seuraavana ohjelmassa vuorossa päiväunia.--->
eli aamulla tosiaan kirjoittelin pitkästi ja sitten katkeskin tuo yhteys, mutta otetaanpa uusiksi nyt, kun Aatukin nukkuu ulkoilureissun päätteeksi. Käytiin tosiaan rattailla lähikaupassa ja sen jälkeen oltiin tuossa pihalla puistossa ja nyt Aatu suostui seisomaan ja jopa kädestä pitäen kävelemään ulkona kengät jalassa! Wau! Tähän asti ei ole ruvennut ulkona seisomaan/kävelemään! Sisällä kun pidetään kenkiä välillä, niin silloinkin on naama myttyrässä eikä tykkää yhtään.
G: Ulkoleluista. Ei ole vielä mitään ulkoleluja, mummulassa on semmoinen hiekkalelusetti, jonka äitini oli tainnut joskus saada kaupanpäällisiksi, kun osti Aatulle vaippoja, eli ne saadaan varmaan sieltä.
Itse olen vähän pihalla, että mitä tuon ikäsen kanssa voi ulkona tehdä, kun se ei vielä sillai siellä kävele, eikä oikein tee muuta, kuin istua nököttää ja kattelee. Kiikkumassa käydään ja lasketaan liukumäkeä (uusi suosikkihomma) ja pulkkaillaan ja tämmöstä, mutta mitä sitä muuta voisi tehdä nyt talvella? Mitä te touhuatte ulkona?
Niin, se on viikko alullaan, suunnitelmia ei juurikaan täksi viikoksi ole, muuta kuin loppuviikosta tutut kerho ja muskari. Saa nähdä, mitä keksittäis.
Meillä on nyt kauhea kitinäkausi menossa ja koko ajan roikkuu lahkeessa. Just pääsin kehumasta, että meillä ei enää pahemmin tuommoista ole, niin eiköhän muutama päivä ole ollut melkoista. Ja ihan semmoista tahallista kiukuttelua ja huutoa. Muutama yökin meni jo viime viikolla todella hienosti, mutta nyt pari yötä on ollut aika surkeita. Noh, katellaan, jospa tämä on taas joku VAIHE! ;)
Ainiin, olikos se nyt Suohomppeli (en ole varma), joka oli käynyt uimahallissa muksun kanssa. Minä oon miettinyt jonkun aikaa, että pitäisi lähteä Aatun kanssa käymään, kun tuo niin tykkää kylpemisestäkin. Taidetaanpa ottaa tällä viikolla ohjelmaan joku päivä. Voihan se olla aluksi vähän outoa, kun kaikuu jne. mutta tottuupahan siihenkin. Kiitos vinkistä! :)
Nyt taidan kellahtaa sohvalle vähäksi aikaa ja lähteä sitten kuorimaan perunoita, aurinkoista alkuviikkoa!
Neiti+Aatu 1v.
Kirjoitin pitkät pätkät huomatakseni, että lähetys ei onnistunut, kun nettiyhteys katkennut, kun poika tuossa hämmensi konetta koko ajan... Pitää palata sitten uniaikaan yrittämään uudestaan :o(
Neiti