Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mihin aikaan 3- ja 4-vuotiaanne menevät nukkumaan?

Vierailija
15.05.2017 |

Meillä saa vääntää noiden kanssa joka ilta pari tuntia ja siltikään eivät meinaa mennä ennen klo 22 nukkumaan. Alan itse olla aivan loppu siinä vaiheessa, sillä koko ilta menee lasten kanssa touhuamiseen, joten tarvitsisin itsekin unta. Lapset heräävät noin klo 7:30. Olisiko ideoita? Alan olla epätoivoinen jo.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukkuvatko päiväunet? Meillä melkein 3-v nukkuu 22-7:30 ja lisäksi 1-2h päivällä. Ilman päiväunia nukahtaa 20-21, mutta klo 16 alkaen on ilta vaikeata.

Vierailija
2/25 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat riehuvat koko illan ja leikkivät ja sitten eivät suostu menemään nukkumaan. Päivällä he nukkuvat noin 1,5 tunnin päiväunet. Ärsyttää, kun tarvitsisin itsekin tässä unta, mutten pääse nukkumaan ja aamulla pitää kuitenkin herätä noin klo 6:45. Mikä ihme on vikana?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kello 20:00 mennään viimeistään pesemään hampaita ja sitten vielä luetaan pieni iltasatu. Joskus kuuluu elämisen ääniä vielä tuntia kahta myöhemmin, mutta huone on pimeä ja huomiota ei anneta, kyllä se sinne nukahtaa.

Rutiineita on opeteltu jo vuosia ja jos tuolle oman elämänsä pikku myylle alkaisi nyt jotain tuollaista opettamaan niin minäkin olisin ihan loppu..

Vierailija
4/25 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset 3.5 ja 5v nukkuvat 20.30-21 aamuseiskaan, puol kasiin asti. Jos nukkuvat päiväkodissa, nukahtavat 22 ja se vaatii intensiivisen iltaulkoilun juoksemisineen ja/tai sen, että otan heidät viereeni nukkumaan.

Yleensä haluan iltaisin siivoilla ja laittaa hyvää ruokaa joten lapset nukahtavat 23.30. Herätys parhaimmillaan 6.00 joten ei naurata.. minkäs teet kun pyyntöäni pitää päikkärit max. tunnin mittaisina ei noteerata mitenkään.

Kotona eivät nuku päikkäreitä kuin 30min-1h.

Vierailija
5/25 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nukkuvatko päiväunet? Meillä melkein 3-v nukkuu 22-7:30 ja lisäksi 1-2h päivällä. Ilman päiväunia nukahtaa 20-21, mutta klo 16 alkaen on ilta vaikeata.

Kun siis oon käsittänyt, että normaalisti alle kouluikäisten pitäisi mennä noin klo 19-20 nukkumaan. Ehkä näillä on vain vähäinen unentarve normaalistikin. :/

Vierailija
6/25 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset 3.5 ja 5v nukkuvat 20.30-21 aamuseiskaan, puol kasiin asti. Jos nukkuvat päiväkodissa, nukahtavat 22 ja se vaatii intensiivisen iltaulkoilun juoksemisineen ja/tai sen, että otan heidät viereeni nukkumaan.

Yleensä haluan iltaisin siivoilla ja laittaa hyvää ruokaa joten lapset nukahtavat 23.30. Herätys parhaimmillaan 6.00 joten ei naurata.. minkäs teet kun pyyntöäni pitää päikkärit max. tunnin mittaisina ei noteerata mitenkään.

Huh, ehkä tämä onkin normaalia siis. Oon tässä stressannut asiaa jo pidemmän aikaa ja ihmettelen, kun mitkään kommervenkit eivät tunnu auttavan.

Vierailija
7/25 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työttömänä joten 4v. ei joudu nukkumaan päiväunia. Illalla menee mukisematta klo 20 sänkyyn ja nukkuu vähintään 7 asti. Ihan pelottaa se ajatus jos joutuu tarhaan ja taas päikkärit alkaa sotkea elämää .

Vierailija
8/25 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 meillä menee samaan aikaan kuin 7kk pikkusiskokin

Vierailija
9/25 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma 3,5 v ei nuku enää päiväunia kuin satunnaisesti. Nukkuu iltaisin sitten 19-07. Sen saa päiväunille vielä, jos pitää aamupäivällä todella paljon aivotyötä vaativan puuharingin ja juoksuttaa pihalla tunnin pari. 

Vierailija
10/25 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Molemmat riehuvat koko illan ja leikkivät ja sitten eivät suostu menemään nukkumaan. Päivällä he nukkuvat noin 1,5 tunnin päiväunet. Ärsyttää, kun tarvitsisin itsekin tässä unta, mutten pääse nukkumaan ja aamulla pitää kuitenkin herätä noin klo 6:45. Mikä ihme on vikana?

Eivät "suostu"?

Vierailija
11/25 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

19:30 ollaan pyjamassa, iltapala syöty, hampaat harjataan ja luetaan satu. Koskee myös ekaluokkalaista. Iltakukkuminen loppui, kun rutiineja aikoinaan aikaistettiin. Olivat yliväsyneitä iltaisin ja siksi illat menivät ihan hölmöilyksi.

Vierailija
12/25 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huh, ehkä tämä onkin normaalia siis. Oon tässä stressannut asiaa jo pidemmän aikaa ja ihmettelen, kun mitkään kommervenkit eivät tunnu auttavan.

Normaalia on.. ja nää mun kakarat eivät pysy ee sängyissään. Jos heidät jättää keskenään, alkaa leikki ja naurun räkätys heti. Usein torkunkin lattialla ja jos ihmeellisesti saisinkin lapset esim. 22 nukahtamaan, olen omasta torkkumisesta/hämärässä istumisesta niin unenpöpperössä että painun itsekin petiin. Oma aika = nukkumista. Noo 15v ja on pesä tyhjänä :'D

Vierailija
13/25 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 4v. menee nukkumaan klo 21 ja herää aamuseitsemältä. Pienempi 3v. menee nukkumaan vähän myöhemmin ja herää samaan aikaan, nukkuu päiväunet hoidossa.

Vierailija
14/25 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mll-nettisivut tarjoaa vinkit ja niksit. Ei ole niin kauheen vaikeeta kun oikeesti on johdonmukainen ja "johtaa orkesteria" itse eikä lapset

Vierailija
15/25 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mennään täysin lapsentahtisesti taaperon kanssa. Vihasin itse "pakkonukuttamista " pienenä ja päätin, että lapsen ei tarvitse kieriä sängyssä, jolloin nukkumaanmenosta ei tule mörkö, jota väkisin yritetään vältellä. Yleensä viikolla menee 8-9 nukkumaan, joskus 22-23. Hoitoon 8-10 välillä. Nukkuu yhdet tai kahdet päikkärit, miten haluaa. Keskustellaan paljon väsymyksestä ja levosta, muksu tykkää nukkua päikkäreitä ja iltaisin käpertyy sohvalle torkahtamaan äidin ja isin väliin. Pakottamalla, määräämällä ja alistamalla saa vain pahaa aikaan.

Vierailija
16/25 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up. Kyllähän he nukahtivat eilen viimein, mutta oli taas vääntämistä yllin kyllin. Täytyy saada nuo hetket helpommiksi. Rutiinit ovat vahvat, mutta pitää vahvistaa niitä lisää. Kun lapsia on kaksi, niin he alkavat helposti riehua ja pelleillä aivan mahdottomasti, vaikka heidän vuoteensa ovatkin eri huoneissa.

Vierailija
17/25 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menee koko perhe kello 22.00 nukkumaan, kaikki. Luetaan iltasatu ja peitellään ja nukkumaan. Kaikki nukkuu hyvin eikä ikinä vääntöä tai kiukuttelua. Kaikki herää kello 8.00 paitsi vauva, ja kaikki nukkuu myös päikkärit, jopa koululainen ja mies joka tulee kolmen maissa töistä. Elämä on helppoa näin.

Vierailija
18/25 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 2 v menee nukkumaan 21.30- 22.30 ja herää 6.30. Päiväkodissa nukkuu noin tunnin. Kotona ei nuku päikkäreitä ja nukkuu 20/21-8. Vähän tuskaista jos menee 22.30 ja itse herään 5.45 töihin... joo täytyisi varmaan opetella joku jämäkkä klo 20 huoneeseen ja sieltä ei poistuta. Itsekin olin huono nukkumaan lapsena ja vihasin sitä kun oli pakko. Se oli todella ahdistavaa.

Vierailija
19/25 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

3,5-vuotias menee nukkumaan klo 19-20 välillä. Herää 7-8 aikaan. Ei nuku päiväunia.

Vierailija
20/25 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun siis oon käsittänyt, että normaalisti alle kouluikäisten pitäisi mennä noin klo 19-20 nukkumaan. Ehkä näillä on vain vähäinen unentarve normaalistikin. :/

En kyllä yhtä ainutta perheettä tunne, jossa lapset seitsemältä menisivät nukkumaan. 

Meillä kymmenen aikaan menevät, iältään 5-10 -vuotiaita. Tämä viisivuotias nukkuu vielä päiväkodissa ainakin tunnin eli 9-10 tuntia tulee hänelle unta/vrk. 

Hyvin nukahtaa ja on pirteä päivisin.