Löytyykö lähipiiristänne ihmisiä, joiden koet jollakin tavalla yrittävän " omia" vauvaasi?
Esim. omalla kohdallani en kyläpaikassa voi sietää " vauva-kaappareita" . Niitä, jotka ottavat vauvan lennostani syliinsä ja liihottavat vauvoineni kauas näköpiiristäni itkevä vierastava vauva sylissä. Tuo ei kai vielä ole omimista pahimmasta päästä...
Kommentit (9)
Ottaisit vaan ihan rennosti ja nauttisit olostasi! Saat kai sitä vauvaasi kanniskella kotonakin ihan tarpeeksi??
ja vielä sellanen joka huudattaa huvikseen vauvaani, tyyliin kyllä sun pitää jaksaa maata mahallaan ym. Naureskelee vieressä kun toinen naama punsena huutaa :(
lapsi itkeekin niin kovasti, kun ei koskaan anneta muille. Ne on niitä " höpö-höpö tätejä" .
sut kotiin kun oot niin söötti jne. juttuja.
Kai se on joku sisään rakennettu juttu että äidin kuuluukin tuntea jotain eläimellistä suojelun tunnetta lastaan kohtaan. Kokee uhaksi kaikki jotka tulevat lähelle.
Mutta en ymmärrä tänä päivänäkään mitä sellainen ihminen kokee saavansa kun tuoreelle äidille niin tekee?! Oma lapseni on jo iso, mutta silti muistan sen kurjan fiiliksen. Ei yhtään kunnioitusta äitiä kohtaan!?
Sukulaiset vierailee niin harvoin, että ihan mielelläni olen antanut heidän pitää vauvaa sylissä, jos he niin haluavat. Eri asia, jos olisi suku koko ajan ympärillä.
Kerran kirpparilla joku venäläinen myyjä sanoi, kun olin ostamassa häneltä bodia, että " Minä annan sinulle bodin ja sinä annat minulle vauvan." Särähti vähän korvaan ja vetäydyin vaistomaisesti kauemmaksi.
Vierailija:
Sukulaiset vierailee niin harvoin, että ihan mielelläni olen antanut heidän pitää vauvaa sylissä, jos he niin haluavat. Eri asia, jos olisi suku koko ajan ympärillä.
Kerran kirpparilla joku venäläinen myyjä sanoi, kun olin ostamassa häneltä bodia, että " Minä annan sinulle bodin ja sinä annat minulle vauvan." Särähti vähän korvaan ja vetäydyin vaistomaisesti kauemmaksi.
Usein kuitenkin kirjoitan bodi, koska en jotenkaan jaksa kirjoittaa body. Body on jotenkin niin hankala :) Bodi on siis body-sanan lempparimuoto.
Vähän niinkuin Tony, Toni, jos ymmärrätte, mitä tarkoitan.
Yleensä innokkaita vanhempia naisia. Meillä tohon syyllisty mummot ja mun tädit.
Kävin vaan yksinkertaisesti ottamassa vauvan takas.