Milloin niitä ylppärikutsuja alkaa tippumaan?
Jos siis ylipäänsä edes alkaa..
Tässä olisi nyt kolme lähinuorta kirjoittanut, mutta vain yhdestä voi sanoa varmaksi, että pääsee läpi.. Mietin vaan, että kuinkahan kalliiksi tää kesän alotus taas tulee.
Kommentit (20)
Milloin ne lopulliset tulokset tulee, tällä viikolla? Äidit siellä odottaa uunit kuumina ja sähkövatkaimet suristen, että pääsee leipomaan ja vieraita kutsumaan.
Etiketin mukaan ylioppilasjuhliin ei kutsuta.
Vierailija kirjoitti:
Polttaako aivoon?
Vierailija kirjoitti:
Ei ylppäreihin kutsuta erikseen eikä sinne varsinkaan ole pakko mennä, jos on niin vastenmielistä.
Jätänkin serkkuni ylppärit väliin, koska on vastenmielistä. Mietin vaan, että milloinkohan noiden lähilasten juhlat varmistuu. Eivät vastenmielisiä juhlia, lähinnä suunnittelen budjettia kesäkuulle. Siinä on sitten sadan-kahden heitto.
AP
Vierailija kirjoitti:
Kuinkahan vieraat sitten osaavat saapua paikalle?
Vierailija kirjoitti:
Mistäs ne 400km päästä tulevat sitten tietää pitääkö tulla, mihin ja monelta?
Mielestäni ei myöskään ole etiketin mukaista tunkea juhliin kutsumatta kun tarjoilumäärät on varattu ilmoittautuneiden mukaan. En minä ainakaan ala naapureita kestitsemään jonkun etiketin varjolla, kun en heitä tunne muuten kuin moikataan satunnaisesti.
T. Vähävarainen
Nykyään kyllä monet kutsuvat yo-juhliin, ihan kutsukortilla tai viestillä tai suullisesti. Etenkin jos on tiedossa, että tuttavapiirissä on monia juhlia, ilmoitetaan tuleeko meille nyt juhlat vai ei ja kutsutut vastaavat, pääsevätkö tulemaan vai ei. Ihan järkevää, ettei järkätä sadan hengen kekkereita 20 saapuvalle, tai toisinpäin. Etiketistä viis.
Tulokset tulevat tämän viikon torstaina. En minä ainakaan kehtaa meidän teinin juhliin kutsua ketään ennen kuin tulokset ovat tulleet, vaikka läpipääsy tuntuukin varmalta. Ja kyllä nykyisin useimmissa paikoissa yo-juhliin kutsutaan, jossain maalla tosin lehti-ilmoituksella.
Minä olisin ainakin tosi hämmästynyt, jos meidän teinin juhliin tulisi joku, jota ei ole lainkaan kutsuttu. Ei tullut kahden vanhemmankaan sisaruksen juhliin kukaan ilman kutsua.
Vierailija kirjoitti:
Milloin ne lopulliset tulokset tulee, tällä viikolla? Äidit siellä odottaa uunit kuumina ja sähkövatkaimet suristen, että pääsee leipomaan ja vieraita kutsumaan.
Mä en tiedä, siksi kysyin. :) Aika alkaa olla siis käsillä.
Ihanasti sanottu tuo loppu. :D Pystyn hyvin näkemään kuinka parikin kaveria jo testailee kodinkoneita, että varmasti ovat tikissä. Se kolmas osti uuden lieden juhlia varten, mutta päätyikin pitopalveluun.
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en tiedä, siksi kysyin. :) Aika alkaa olla siis käsillä.
Ihanasti sanottu tuo loppu. :D Pystyn hyvin näkemään kuinka parikin kaveria jo testailee kodinkoneita, että varmasti ovat tikissä. Se kolmas osti uuden lieden juhlia varten, mutta päätyikin pitopalveluun.
AP
Tuo kuvasi minua itseäni. :) Vaikka oli varmaa, että lapseni pääsevät kyllä läpi, piti kuitenkin odottaa ihan varmaksi, että juhlat kans tulevat ja sitten alkoi jauhot pöllytä. :D
Vierailija kirjoitti:
Tulokset tulevat tämän viikon torstaina. En minä ainakaan kehtaa meidän teinin juhliin kutsua ketään ennen kuin tulokset ovat tulleet, vaikka läpipääsy tuntuukin varmalta. Ja kyllä nykyisin useimmissa paikoissa yo-juhliin kutsutaan, jossain maalla tosin lehti-ilmoituksella.
Minä olisin ainakin tosi hämmästynyt, jos meidän teinin juhliin tulisi joku, jota ei ole lainkaan kutsuttu. Ei tullut kahden vanhemmankaan sisaruksen juhliin kukaan ilman kutsua.
Kiitos! Viikon päästä lienen viisaampi tästä.
Kyllä mun mielestä tässä kutsu asiassa on käytäntö mennyt jäyhän ja vanhanaikaisen etiketin edelle.
AP
Ei tipu, itsellä ylppärit tulossa. Ihan saa ne tulla ketkä kokee haluavansa. Ja sanonut esim sukulaisille ja käskenyt heidän sanoa toisille. Mutta en eriksee mittää kutsuja lähettele.
Vierailija kirjoitti:
Ei tipu, itsellä ylppärit tulossa. Ihan saa ne tulla ketkä kokee haluavansa. Ja sanonut esim sukulaisille ja käskenyt heidän sanoa toisille. Mutta en eriksee mittää kutsuja lähettele.
Okei. :) Onnea sulle ja mahtavaa kesää!
Vierailija kirjoitti:
Tuo on jo kutsu, älä yhtään kiukuttele siellä :D
18.5. on yo-tulokset saatavina lukiolaisille
Vierailija kirjoitti:
18.5. on yo-tulokset saatavina lukiolaisille
Kiitos sullekin. :)
AP
Riippuu miten juhlat järjestetään kuinka kutsutaan eli jos jossain muualla kuin kotona, niin Mitenkäs sinne vieraat löytää ilman kutsua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos! Viikon päästä lienen viisaampi tästä.
Kyllä mun mielestä tässä kutsu asiassa on käytäntö mennyt jäyhän ja vanhanaikaisen etiketin edelle.
AP
Etiketin mukaan kutsutaan sitten kun juhlat on varmistuneet, aika monella taitaa olla postimerkitkin kyllä jo liimattuina niin saa heti torstaina postiin. Meille tosin on tullut jo joku kutsu - mutta jos sitten olisikin tapahtunut joku kamala moka eikä pääsisikään yoksi niin ehkä he sitten vaan silti pitäisivät pokkana ne kekkerit?
Yo -juhliin saa tulla kuka vaan (siis etiketin mukaan) mutta kuka vaanille on tarjolla mitä sattuu olemaan - nykyään on yleensä tapana informoida että juhlat on alkaen klo x ja toivotaan tietoa että pääseekö koska pitopalveluille maksetaan sen mukaan monellako ruokaa tilataan, siis kun aika moni sen tarjoilun ulkoistaa. Meillä siis ainakin vieraat kutsuttu ' aalloissa' niin että ehditään kaikki huomioimaan ja omat ja nuoren kaverit illaksi istumaan ja silloin myös tulivat satunnaiset piipahtajat (+ muutama opettaja jo jossain välissä aiemmin).
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä suvussanne yleinen tapa? Jos on, niin mikäs siinä sitten. Jos ei ole, niin todella moni halukas jättää juhlat väliin, jos ei tule mitään henkilökohtaista kutsua, oli se sitten perinteinen kutsukortti, tekstiviesti tai puhelu. En minä ainakaan osallistuisi, jos juhlittava kutsuisi osan mutta ei minua.
Onnea silti.
Ei ylppäreihin kutsuta erikseen eikä sinne varsinkaan ole pakko mennä, jos on niin vastenmielistä.