onko täällä ketään muuta, joka jännittää just nyt, että alkaako synnytys tänään vai huomenna?
Kommentit (16)
Odotellessa, odotellessa. Vauvan pää painaa jo aika lailla tuonne suolen suuntaan. Tekisi mieli juosta pytyllä kaiken aikaa. Pientä kipuilua taas ilmassa, kun oli jonkin aikaa poissa...
viikkoja 40+1
terkuin 2
kanssa että alkais jo tapahtumaan. Esikoinen tulossa ja tänään 39+5. Eilen illalla ei meinannut uni tulla, kun jäin ihmettelemään tuntemuksiani ja odottaan synnytysä. Alavatsaa vähän vihloi, ei kovin kipeästi kuitenkaan,tuntui koko ajan kovalta pissahädältä, vaikka vessassa ravasinkin. Janontunne lisääntynyt selvästi.
Muutamia kipeitä supistuksia ja " kakkahätä" vähän väliä. Nyt etova olo ollut koko päivän. En meinaa pysyä hereillä kun ei ole aamukahvi maistunut, joten pitää yrittää väkisin juoda... :-)
Vielä kun esikoisen kanssa pitäs jaksaa touhuta, mutta kun ei jaksa niin ei. Ulos en uskalla lähteä kun pitää nostella tuota lapsukaista rattaisiin, eikä pihassa oikein voi antaa juostakaan ilman pelkoa että juoksee auton alle, kun en perässä pysy. Eikä kauemmas uskalla enää lähteä...
Hankalata!!
2
Neuvolan mukaan ei mee loppuun asti. supistuksia on ollut, ja vauva lantiossa -syvällä... Nyt on mullakin ruokahalu tiessään ja maha sekaisin ajoittain. Odottelen ekaa kunnon supistusta, että sais lähteä, on meinaan ollut edelliset niin nopeita, että nyt ei tarvii jäädä supistusten välejä laskemaan vaan heti lähdetään.
Mukavaa loppuodotusta kaikille " kohtalotovereille" , kohta meillä on käsillä ihana pieni ihminen :D
Tämä on toinen raskaus, eka meni niin reilusti yli (maksimeille, käynnisttettynä syntyi 42+2) että en osaa ajatella että tämä kakkonenkaan syntyisi vielä ainkaaan kymmeneen päivään. En ole siis vielä pakannut laukkuja sairaalaan menoa varten enkä mitään, pikkuisen sänky on vielä varastossa muoveissaan jne.. Myöskään ensimmäistäkään supistusta ei ole ollut.
Viimeksi olin asennoitunut, että vauva tulee about laskettuna aikana ja viimeiset viikot olivat hermojarepiviä... niinpä olen ajatellut henkisesti, että raskauteni kesto tulee olemaan tuon 42 viikkoa - ja olenkin ottanut paljon rennommin :)
Kipeitä supistuksia ollut epäsäännöllisesti koko päivän. Edelleen tulee noin 15 - 30 min välein. En tiedä, saanko millään unta, vaikka nyt olisi kullanarvoiset hetket vielä yrittää saada vähän nukutuksi ennen kuin pitää lähteä. Limatulppakin meni. En usko, että kauaa enää menee, ennen kuin syntyy. JÄnnää!
terv. ap
t. se edellinen kirjoittaja joka vielä odottelee ihan rauhassa
Minä huomasin tänään, että vauva on laskeutunut jo tosi alas. Ekan kohdalla en muista edes, että olisi laskeutunut ylipäätään. Mutta nyt on tosi vaikea kävellä, supistelee herkästi (tosin edelleen kivuttomasti) ja ruokahaluni on olematon. Voi kyllä olla vaan toiveajattelua tämä. Raskausviikkoja mulla on 38+3. Eka syntyi rv 38+6
En kyllä uskalla enää kovin pitkille lenkeille lähteäkään. Jotenkin yhtäkkiä on alkanut toinen jalka vaivaamaan, olisko lantio jotenkin löystynyt? Kun käveleminen sattuu jalkaan yllättävissä tilanteissa. Ruokahalukin on välillä mitä on... Öisin saattaa supistella!
Mullakin tuo toinen jalka tuntuu välillä menevän alta. Muutenkin kyllä paljon liitos- ja selkäkipuja sekä erilaisia kramppeja ja suonenvetoa varsinkin öisin, kun täytyy yhdessä asennossa koittaa nukkua. Mutta näitä on ollut jo jonkin aikaa. Tänään vaan huomasin, että vauva painaa eri tavalla eli olisiko laskeutunut lähtökuoppiinsa?! Supistuksia mun on vaikea tunnistaa, kun ekan kohdalla ne tuntuivat pelkästään kakkahätänä, ja sitähän nyt tunnen joka päivä muutenkin :)
Millä mielellä odottelet synnyttämään lähtöä? Mua jännittää nyt, vaikka eka synnytys meni hyvin ja nopeastikin...
terv. ap/3
mutta nyt kun tietää ne tuskat... jännittää, entäs jos en ehdikään saada kivunlievitystä? Oikeastaan vaikka jännittää, odotan ihan innoissani sitä :-). Vasta nyt parin viikon ajan olen oikeasti tajunnut, että meille on todella tulossa toinen vauva! Aikaisemmin olen ollut niin keskittynyt kaikenlaisiin sisusteluprojekteihin ym, etten ole ehtinyt levähtää. Ja nyt se todellisuus iskee päälle että SE kaikki on taas edessä. Jänskää... Raskaus ollut helppo ja aika on mennyt nopeasti.
terkuin 2 (ja 4 myös)
Minä olen paahtanut töissä täysillä viimeiseen saakka ja minustakin tuntuu vasta nyt, että meille tosiaan tulee vauva. Vauvan tavaroita olen laitellut ihan viime päivien aikana kuntoon. Ja samoin jännittää tuo, ehdinkö saada kivunlievityksiä ym. Eka synnytys kesti mulla vain 6 tuntia, joten toinen voi olla hyvinkin nopea. Nyt kyllä täytyy mennä nukkumaan, että jaksaa synnyttää tai ainakin herätä seuraavaan aamuun :) ÖItä!
ap
Vieläkös sitä ollaan paikalla?
Mulla maha jotenki sekaisin. Eilen illalla supisteli vähän... yleensä supistellut vaan nukkuessa mut nyt supisteli ihan " normaalisti istuessa" . Jokohan tuo lähipäivinä alkaisi...
2
Mitenkähän ap:lla menee?? Alkoipas jännittämään, vaikka huomasin vasta nyt!
Mulla ei tapahdu mitään... Vielä... Toivon että viikonloppuna alkais tapahtumaan ;-)!
terkuin 2
rv 39+4
Täällä ei ole tapahtunut vielä mitään, paitsi ettei ruoka maistu...
viikkoja 39+1
2