Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Törmäsin blogiin, jossa vauvaa esitellään niinkuin jotain esinettä

Vierailija
15.05.2017 |

Oli jotenkin karmivaa. Paljon postauksia ja kuvia vauvasta, aseteltuna kauniisti johonkin viltille kauniit vaatteet päällä. Mä en oikeastaan osaa edes selittää miksi tuo on mun mielestä jotenkin outoa ja "puistattavaa". Vauvaa esiteltiin blogissa niinkuin muitakin blogistin hankintoja, tai sellainen kuva minulle lukijana siitä jäi. Vai onko tämä nyt vaan sitä nykyaikaa ja somea? Siis että on ihan normaalia ja ok? Siis tottakai vauvaa saa hehkuttaa ja kirjoitella vauvasta blogitekstejä, mutta tuosta tuli sellainen olo että vauva on jotenkin tuotteistettu. Mä en tiedä hiffaako kukaan nyt mitä tarkoitan, vai olenki itse vaan pimahtanut, herkkis ja vanhanaikainen :) En "uskalla" kertoa mikä blogi kyseessä, saako täällä edes puhua blogeista ja bloggaajista, vai poistetaanko kaikki sellaiset ketjut?

t.lapseton kolmekymppinen

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet varmasti helvetin hieno ja parempi ihminen, onnea!

Vierailija
2/19 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mungobaby?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko että sitä ihan näin hepposin perustein voi jonkun sanoa olevan parempi ihminen kuin joku toinen. Miten se edes määritellään? Miksi hermostuit aloituksestani? Siltä minusta valitettavasti tuntui kun tuota kyseistä blogia selasin.

t.ap

Vierailija
4/19 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kun laitoit linkin, niin voidaan keskustella.

Vierailija
5/19 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa? Kyllä minäkin mieluummin jaan kuvia puhtaasta vauvasta kauniissa vaatteissa kuin juuri päälleen oksentaneena. En nää tässä mitään outoa, sama itseni kanssa.

Vierailija
6/19 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyseessä vaikka yksi yksittäinen postaus, niin aika normaalia, että halutaan laittaa hieno kuva omasta lapsesta. Jos taas näitä satelee vähän väliä Gugguut mainittuna ja merkit loistaen, niin aika karmivaa. Se lapsi kun ei kauaa ole mikään nukke, jolle voi vetäistä iiiiihanat hörhelöt/seiloriasun niskaan ja joka käyttäytyy aina somasti. Toisaalta en ymmärrä lasten kuvien postaamista alun alkaenkaan pl. ristiäis/nimiäiskuva tms, jossa vaatteet ja ei tunnistettavissa. Kuinka moni meistä aikuisista haluaisi lapsuuskuvansa nettiin pällisteltäväksi? Varsinkin teini-vuosina..

Vierailija
7/19 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on kyllä kommenttien aatelia. Ei mitään päätä eikä häntää ja tarkoitus vain vi**uilla. Mutta olemmehan vauva.fi -keskustelupalstalla.

Vierailija
8/19 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa? Kyllä minäkin mieluummin jaan kuvia puhtaasta vauvasta kauniissa vaatteissa kuin juuri päälleen oksentaneena. En nää tässä mitään outoa, sama itseni kanssa.

Itse tulkitsin aloituksen niin, ettei kyse ollut puhtaasta vauvasta vauvan tavallisissa vaatteissa normaalitilanteessa, vaan jostain superkalliitvetimet 2kk vanhalla vauvalla ja kultakello kädessä tyylisestä ihq-postauksesta. Tietysti varmuutta ei ole kummasta puhutaan kun linkkiä ei ole:P

Vierailija
9/19 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luitkohan tuota aloitustani? Niin siis saako täällä keskustella jostain tietystä bloggaajasta? Sori jos olen taukki, mutta mä en tiedä tän palstan sääntöjä.

t.ap

Vierailija
10/19 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mungobaby?

Selasin tuota blogia ja vauvasta on kuva, jossa alasti sängyllä ilmeisesti vanhempiensa kanssa. Varmaan tosi kiva lapselle isompana, etenkin kun on julkisuudessa vauvasta asti. Vähän voisi miettiä mitä jakaa..

Vierailija
11/19 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mungobaby?

Tuolla blogissa on kyllä todella tuotteistettu vauva... taitaa löytyä myös instatili.

Vierailija
12/19 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
13/19 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekin tuotiin kaikenlaisia "söpöjä" vaatteita vastasyntyneelle, mutta mielestäni ne olivat useimmiten aika epämukavan tuntuisia ja etenkin hyvin epäkäytännöllisiä. Eipä tullut juuri käytettyä ja en edes viitsinyt kiusata vauvaa pukemalla häntä niihin ja vielä valokuvaillakin. On mulla paljon kuvia hänestä ihan arkisissa tilanteissa, mutta ei juurikaan noita tarkkaan aseteltuja ja vauva tällättynä kuvia. Valokuvat vauvastani ovat minulle muistoja, eikä muille jaettavaa matskua. Haluan valokuvien avulla säilyttää muistot kivoista hetkistä. Haluan vuosien jälkeen katsoa aitoja kuvia onnellisista hetkistä, eikä mitään tarkkaan aseteltuja kuvia jostain nukesta.

Vierailija
14/19 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mullekin tuotiin kaikenlaisia "söpöjä" vaatteita vastasyntyneelle, mutta mielestäni ne olivat useimmiten aika epämukavan tuntuisia ja etenkin hyvin epäkäytännöllisiä. Eipä tullut juuri käytettyä ja en edes viitsinyt kiusata vauvaa pukemalla häntä niihin ja vielä valokuvaillakin. On mulla paljon kuvia hänestä ihan arkisissa tilanteissa, mutta ei juurikaan noita tarkkaan aseteltuja ja vauva tällättynä kuvia. Valokuvat vauvastani ovat minulle muistoja, eikä muille jaettavaa matskua. Haluan valokuvien avulla säilyttää muistot kivoista hetkistä. Haluan vuosien jälkeen katsoa aitoja kuvia onnellisista hetkistä, eikä mitään tarkkaan aseteltuja kuvia jostain nukesta.

En osaa sanoa vaatteiden mukavuudesta. Nättejä vaatteita vauvalla toki oli, "farkkuja" ja sellaiset vauvojen converset ym. Vauva vaan oli aseteltu niinkun jossain lastenvaatekatalogissa :D Hienoja kuvia ne tietysti ovat, mutta silti jotenkin kylmäävää.

t.ap

Vierailija
15/19 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voileipäkin laittaa vauvansa mainostamaan milloin mitäkin, vaipoista d-vitamiinitippoihin. Varsinkin uusimman yhteistyöpostauksen kuvat oli jotenkin hyytäviä tuotesijoitteluineen. :(

Vierailija
16/19 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

milloinkohan äidit ymmärtää että ketään ei kiinnosta teiän vauva jutut somessa. No okei korkeintaan mummoja kiinostaa mutta niille voi soittaa

Vierailija
17/19 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luitkohan tuota aloitustani? Niin siis saako täällä keskustella jostain tietystä bloggaajasta? Sori jos olen taukki, mutta mä en tiedä tän palstan sääntöjä.

t.ap

a. lue säännöt 

http://www.vauva.fi/artikkeli/keskustelualueen_saannot?_ga=2.3220791.64…

b. kyllä saa keskustella blogeista. Täällä on monikymmensivuisia ketjuja blogeista. Älä kuitenkaan syyllisty kunnianloukkaukseen. Näkemys jostain blogin kuvista ei liene kunnianloukkausta. 

Vierailija
18/19 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En osaa sanoa vaatteiden mukavuudesta. Nättejä vaatteita vauvalla toki oli, "farkkuja" ja sellaiset vauvojen converset ym. Vauva vaan oli aseteltu niinkun jossain lastenvaatekatalogissa :D Hienoja kuvia ne tietysti ovat, mutta silti jotenkin kylmäävää.

t.ap

Eli tosta Mungosta puhut. No yhdessä postauksessa tosiaan oli kolme asukuvaa ainakin samasta asusta. Yks olis varmaan riittänyt. Mutta muut postaukset oli minusta sitten taas ihan kivoja eikä mitään esineellistäviä. Ja todennäköisintä kuitenkin on vaan se, että äidin mielestä tietysti kaikki kuvat on kivoja, joten niitä helposti tulee esiteltyä vähän liikaa.

Mitäpäs jos jättäisitte tuoreet äidit rauhaan nyt taas kerran. Selvästi noista vauvoista pidetään hyvä huoli ja niitä rakastetaan äärettömästi.

Vierailija
19/19 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

milloinkohan äidit ymmärtää että ketään ei kiinnosta teiän vauva jutut somessa. No okei korkeintaan mummoja kiinostaa mutta niille voi soittaa

Säkö sen päätät?

Mua ainakin kiinnostaa enkä varmasti ole ainoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän neljä