Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oireiletteko tekin, jos on pakko herätä todella aikaisin?

Vierailija
15.05.2017 |

Tuntuu suorastaan sairaalta nousta jo kuudelta aamulla ylös. Olisipa vaan se herääminen ongelma, mutta tuntuu että vaellan ihan kuolleena koko päivän. Onko muita joille tämä on näin vaikeaa? Onneksi itselleni tosi harvinaista herätä noihin aikoihin. Klo 7 alkaa olla jo melkein siedettävä aika nousta.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla soi kello joka aamu 5.35. Kyllä siihen tottuu. Ärsyttää vaan, että viikonloppusinkin herää automaattisesti kuuden aikaan, saan onneksi yleensä vielä unenpäästä uudelleennkiinni. Toki illalla pitää mennä viimestään kympiltä nukkumaan

Vierailija
2/7 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siihen totu. Vaikka nykyisessä elämäntilanteessani ei tarvitse herätä usein kuudelta, niin silloin kun tarvitsi, koko elämä oli jatkuvaa nuokkumista, vaikka kuinka säännöllisesti heräili aikaisin. AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräämisen helppouden voi säätää ihan itse. Kun menee nukkumaan 8 tuntia ennen herätystä, niin ei pitäisi aiheuttaa ongelmia.

Vierailija
4/7 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heräämisen helppouden voi säätää ihan itse. Kun menee nukkumaan 8 tuntia ennen herätystä, niin ei pitäisi aiheuttaa ongelmia.

Kaikille se ei ole noin helppoa että nukkumaan vain mennään, vaan uneen pääsemisessä voi kestää kauankin, uni voi olla katkonaista tai jopa valveillaolojaksoja voi olla aamuyöllä, joten aikainen aamuherääminen voi olla vaikeaa sellaisessa tilanteessa.

Olen itse niin herkkäuninen että herään kaikkiin pieniinkin kodin ääniin tai sateeseen, naapurin autoon, lasten kääntyilyyn jne. Sen lisäksi kun kotona on pieniä koululaisia niin nukkumaankaan ei voi mennä aikaisin illalla, vaan vasta sitten kun lapsetkin nukkuu. Tein vuoden ajan sellaista työtä että herätys oli joka aamu 5.00 ja siihen ei tottunut, vaan se oli kamalaa aikaa, kun kaikki päivät meni hirveässä sumussa.

Nyt onneksi paremmat työajat, kun herätys on 7.30 aamuisin niin ei mene koko päivä pilalle.

Vierailija
5/7 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vaikka menisin aikaisin nukkumaan, niin yhtä vaikeaa se herääminen ja hereillä pysyminen on seuraavana päivänä jos on pitänyt herätä aikaisin. AP

Vierailija
6/7 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pliis älä valita :D olen viimeisen puolen vuoden ajan herännyt joka ikinen aamu 5:45. Myös viikonloppuisin. Ei tähän totu. Kohta alkaa loma!

Vierailija
7/7 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä oli työrupeama joka alkoi joka aamu 6.00. Herätys oli 4.30, ja kyllä jäi unet ihan liian lyhyeksi joka yö. Vaikka aina olin ajoissa nukkumassa, ei vaan uni tule silmään aikaisemmin kun on koko elämänsä ollut illan virkku ja aamun torkku. Muutamaa kuukautta enempää tuota ei jaksanut, alkoi jo vaikuttaa elämänlaatuun jatkuva univaje ja siitä seuraavat fyysiset olotilat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi seitsemän