Ei 80 luvulla vaihdettu koulua koulukiusaamisen takua
Ja se kiusaaminen oli rajua. Fyysistä ja haukkumista. Tappamisella uhkailua yms mutta kun ope ja rehtori ei sitä kuriin saanut niin 9 v vaan oli kestettävä.
Kommentit (20)
Onneksi on käytännöt muuttuneet ja vanhemmat ymmärtävät vaatia enemmän.
Onneksi maailma kehittyy tältäkin osin. Ehkä vielä jonakin päivänä kiusaajiakin rangaistaan.
Kyllä silloinkin on kiusattu vaihtanut koulua, se että sinä et vaihtanut tai joku muu, ei tarkoita sitä, etteikö sitä tapahtunut, kyllä vaan tapahtui ja hyvä niin.
80-luku oli miehisyyden aikaa. Oli Stallone, Van Damme ja Schwarzenegger. Nykyään on Antti Tuisku ja se parrakas euroviisulaulaja.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi on käytännöt muuttuneet ja vanhemmat ymmärtävät vaatia enemmän.
Kyllä mä muistan että vanhemmat silloinkin kävi koulutoimenjohtajalla yms mutta kun olin koulukuljetus oppilas niin toiseen kouluun ei saanut kuljetusta eikä meillä ollut autoa. En usko että nykyäänkään koulukuljetusta niin vaan toiseen kouluun järjestettäisiin.
Eihän elämässä pidä olla vastuksia. Pelkää lasketeltavaa kultaista alamäkeä.
Joo ja 10000 vuotta sitten syötiin mammutteja.....
Yritäkkö jotenkin hakee hyväksyntää kiusaamiselle? Ihmiset on noussu seisomaan eikä enää hyväksy ihan kaikkee paskaa
Vierailija kirjoitti:
????
m85 kirjoitti:
Yritäkkö jotenkin hakee hyväksyntää kiusaamiselle? Ihmiset on noussu seisomaan eikä enää hyväksy ihan kaikkee paskaa
Mietin sitä että jos on koulukuljetuslapsi ja kiusataan lähikoulussa johon matkaa 5,2 km niin kunta ei takuulla ala kuljettamaan kouluun johon on 10 km matkaa jos omaa autoa ei ole?
Mun isoveli vaihtoi kiusaamisen takia koulua 60-luvulla.
Ei ollut kuin yksi koulu pikkukylällä, ei sitä voinut mihinkään vaihtaa.
Vierailija kirjoitti:
Sovellatko ajattelumalliasi myös esim. perheväkivaltaan? Ei ennen erottu, jos puoliso hakkasi tai raiskasi. Oli muuten elämässä kunnon vastuksia.
Mikä oli ap:n sanoma? Että koska me 80-luvun lapset jouduimme kestämään kiusaamista vuosikausia, niin nykylastenkin täytyy joutua?
En minä muista että ketään olisi kiusattu?
Vierailija kirjoitti:
m85 kirjoitti:
Mietin sitä että jos on koulukuljetuslapsi ja kiusataan lähikoulussa johon matkaa 5,2 km niin kunta ei takuulla ala kuljettamaan kouluun johon on 10 km matkaa jos omaa autoa ei ole?
Täällä meillä voi vanhemmat ostaa ne puuttuvat kilometrit. Eli kunta maksaa sen, mikä osa on kunnan vastuulla ja vanhemmat maksaa ylijäävän osan.
turpaanveto ja joukkotappelut koulunpihalla oli kyllä aika lievää verrattuna nyky kiusaamiseen. Julkinen nöyryytys somessa on 100 x pahempi kuin joku pipon repiminen :D
Vierailija kirjoitti:
En minä muista että ketään olisi kiusattu?
En minäkään muista ketään muuta kuin itseni.
Uskallan väittää, että kiusaaminen on myös pahentunut noista päivistä.
Vierailija kirjoitti:
turpaanveto ja joukkotappelut koulunpihalla oli kyllä aika lievää verrattuna nyky kiusaamiseen. Julkinen nöyryytys somessa on 100 x pahempi kuin joku pipon repiminen :D
Sinun mielestä pipon repiminen on turpaan vetoa ja joukkotappelua? Et taida olla yhtään kartalla tämän asian kanssa.
Ei vaihdettu ei, valitettavasti.