Saksanpaimenkoira terrorisoi naapurustoa
Omistajapariskunta kävelee koiran kanssa veltosti, koira suorastaan vihaisen näköinen ja oloinen. Jouduttiin kerran kävelemään kapea kaistale samaan aikaan ja tuo kävi melkein koirieni kimppuun, omistaja ei yrittänyt edes kiristää hihnaa vaan pääsi likimain kiinni. Koitin perään huudella että oletteko ihan sokeita mutta ei vastausta. Tosi kiva tollainen koira kun raatelee kaikki koirista ihmisiin ja vauvoista vaariin ja omistajaa ei kiinnosta. En tiedä onko omistajat ulkomaalaisia kun on niin tuppisuuta..
Kommentit (89)
Chihut eivät ole älykkäitä koiria. Yleensä koira muistuttaa omistajaansa.
Kerrostalossamme on chihu. Haukkuu koko ajan. Varmaan eläinsuojeluun otettava yhteyttä.
Koira-aggressio ja pahimmillaan myös ihmis-aggressio samassa paketissa. Loistavaa. Ja omistajat kulkevat päät pilvissä. Näitä on ihan joka rodun omistajissa, pienissä ja isoissa. Moni ei edes tajua sitä. Pelkoaggressiolla haetaan hyväksyntää kaikkeen vaikka kyseessä olisikin puhtaasti koira-aggressio. Tai ihmis-aggressio. Tai molemmat. Helppohan se on itselleen selitellä ties mitä soopaa lohdutukseksi.
Tekisin ilmoituksen koirasta jos tosiaan jotain jollekin tekee samantien kyselemättä. Kaikenlaisilla vatipäillä sitä on koira, rotuun ja kokoon katsomatta, jonka kasvatus, koulutus jne on täysin puutteelliset tai niitä ei ole ollenkaan. Joillakin ei pitäisi olla minkäänlaista eläintä ollenkaan
Koira ei siis oikeasti ole tehnyt mitään. On vain vihaisen ja pelottavan näköinen. Ja kulkee kytkettynä, ja silloinkin omistajat eivät ole päästäneet sitä raatelemaan kenenkään koiraa. Pitääkö se koira siis tappaa ihan varuilta? Vai mitä ap toivoo ratkaisuksi?
En nyt tajua tätä naapuruston "terrorisointia". Taitaa vika löytyä naapuruston korvien välistä, eikä tästä koirasta tai sen omistajista. Hehän eivät ole tehneet mitään pahaa kenellekään. Ap se tässä huutelee heidät ohittaessaan ja valittaa olemattomasta terrorisoinnista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin siis mitään ei ole tapahtunut, koira "melkein" teki jotain ja on "vihaisen oloinen".
Voi ei. "Raatelee kaikki" - no montaako ihmistä koira on ihan oikeasti purrut?
No suoraan sanoen olen tyytyväinen ettei ketään ainakaan vielä. Jos tuo koira pääsisi hieman lähemmäs, se voisi tappaa koirani ja sitähän minä en halua, vaikka se voisi olla myös tuon otuksen loppu. Eikö riitä suoranainen pelon uhka?
Pelon uhka voi tulla myös pienestä koirasta. En minä ainakaan halua, että minua haukkuu tai puree edes pieni koira.
Vierailija kirjoitti:
Kerrostalossamme on chihu. Haukkuu koko ajan. Varmaan eläinsuojeluun otettava yhteyttä.
Haukkuuko se huonon kohtelun takia? Ei muuten kiinnosta eläintensuojelua vaikka se kuinka häiritsisi naapureita. Jos koira haukkuu yksin kotona, niin mitä jos kysyisit omistajalta ovatko he ylipäätään tietoisia asiasta?
Vierailija kirjoitti:
Kannattee ottaa isännöitsjään yhteyttä. Kerrostalo ei sovi koirille. Häätö heille tai koira pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haukkuuko se huonon kohtelun takia? Ei muuten kiinnosta eläintensuojelua vaikka se kuinka häiritsisi naapureita. Jos koira haukkuu yksin kotona, niin mitä jos kysyisit omistajalta ovatko he ylipäätään tietoisia asiasta?
Rappukäytävässä haukkuu ihmisiä ja yksin ollessaan kotona. Jatkuvaa. Omistajat ovat tietoisia, mutteivät välitä.
En kyllä halua minkään koiran hampaita nahkaani, oli sitte pieni tai iso, rodultaan mikä tahansa. MILLÄÄN koiralla ei ole oikeutta purra eikä hyökätä kenenkään kimppuun, ei koiran eikä ihmisen. Käsittämätöntä miten moni HYVÄKSYY pienen koiran pureman jne.
En hyväksy sitä pieniltä enkä isoilta.
Ette voi olla tosissanne??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin siis mitään ei ole tapahtunut, koira "melkein" teki jotain ja on "vihaisen oloinen".
Voi ei. "Raatelee kaikki" - no montaako ihmistä koira on ihan oikeasti purrut?
No suoraan sanoen olen tyytyväinen ettei ketään ainakaan vielä. Jos tuo koira pääsisi hieman lähemmäs, se voisi tappaa koirani ja sitähän minä en halua, vaikka se voisi olla myös tuon otuksen loppu. Eikö riitä suoranainen pelon uhka?
Pelon uhka voi tulla myös pienestä koirasta. En minä ainakaan halua, että minua haukkuu tai puree edes pieni koira.
Tällä alueella asuu useampi räkyttävä pikkukoira. Täällä asuu myös kaksi (saman omistajan) erittäin koira-agressiivista staffia. En kummemmin pelkää, että joku pikkukoira kävisi corgiini kiinni. Tuskin saisi edes haavaa aikaan. Sen sijaan kyllä pelkään, että vahvat ja tempoilevat staffit pääsevät irti nuorelta tytöltä joka niitä ulkoiluttaa. Ne tekisivät hetkessä selvää corgista. Kaikki uhat nyt vaan ei ole saman arvoisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sakemanni ilman kunnon koulutusta on kävelevä aikapommi.
Myös pikkuräksyt olisi koulutettava. Heilläkin on hampaat. Älkää ottako koiria, jos ette niitä osaa kouluttaa.
Se on ihan totta, että vähintään perus jutut pitää opettaa kaikenrotuisille koirille. Tajuat varmaan kuitenkin itsekin, että kouluttamaton ja agressiivinen sakemanni on huomattavasti suurempi uhka kuin kouluttamaton ja agressiivinen chihu.
Minä en tykkää yhtään että chihut ryntäilee räksyttämään esim. Minun lapsia kohti. En tykkää, että räksyttävät minun koirille. Koulutetuille koirille.
No et tietenkään tykkää. Mutta jos olisi pakko valita pureeko lastasi chihu vai sakemanni, niin eiköhän järkesi kertoisi sinulle, että sakemanni saisi paljon pahempaa tuhoa aikaan.
Jos chihu uhkaa minun lapsia räksyttämällä, on se lopetettava myös. Se on koira.
Jos se chihu puree pahasti lapsiasi, niin ehkä sitten, mutta ei pelkästään siksi, että se haukkuu. Ei koiran (ison tai pienen) haukku ole automaattinen merkki, että koira edes haluaisi purra. Ihan vain sen takia ei minkään rotuista koiraa kuulu lopettaa, että joku hysteerikko pelkää vaikkei ole syytäkään.
Nii-in tässä se pointti aloittajalle tuli.
Kannattee ottaa isännöitsjään yhteyttä. Kerrostalo ei sovi koirille. Häätö heille tai koira pois.[/quote]
Ehkä sinun pitäisi opetella kirjoittamaan...
Vierailija kirjoitti:
En kyllä halua minkään koiran hampaita nahkaani, oli sitte pieni tai iso, rodultaan mikä tahansa. MILLÄÄN koiralla ei ole oikeutta purra eikä hyökätä kenenkään kimppuun, ei koiran eikä ihmisen. Käsittämätöntä miten moni HYVÄKSYY pienen koiran pureman jne.
Koitas lukea viestit ajatuksella. Ei kysymys ole siitä että kukaan HYVÄKSYISI pikkukoirien puremat. En ainakaan ole yhtään sellaista viestiä täällä lukenut. Sen sijaan fiksummat ymmärtävät, että iso koira suurella puruvoimallaan saisi enemmän tuhoa aikaan ja olisi vieläkin pahempi asia. Iso koira pystyy jopa tappamaan ihmisen. Joku 3 kiloinen tirriäinen ei sitten millään.
t. se kiinanpalatsikoiran puremaksi joutunut
Vierailija kirjoitti:
Minä en edes pidä koirista ja en tosiaankaan halua edes pienen koiran haukkuvan tai purevan minua. En isonkaan, mutta ne eivät minua pahemmin ole haukkuneetkaan.
Ei kai täällä kukaan ole hyväksymässä sitä, että pieni koira puree. Mutta onhan se nyt herranjestas totta, että aggressiivinen iso koira saa isompaa vahinkoa aikaan kuin pieni. KAIKKI koirat täytyy silti kouluttaa ja pitää kurissa. Aloittajan tapaus kuulostaa hiukan turhalta hysterisoinnilta, kun ainoa ongelma tuntuu olevan, että omistajat eivät pidä koiraansa tarpeeksi lyhyessä hihnassa. Tottakai se on väärin, mutta näitä valitettavasti löytyy, ja itsekin tästä syystä kierrän usein varsinkin isommat koirat varmuuden vuoksi vähän kauempaa. Haukkuminen ei kuitenkaan ketään satuta, ei ihmistä eikä koiraa.
Mutta mitä tulee pikkuräksyihin, minulla on chihu, joka räksyttää toisille koirille. Se on kodinvaihtaja, jota ensimmäiseen kahteen vuoteen elämässään (entisellä omistajallaan siis) ei oltu viety kertaakaan lenkille. Se oli huonosti ruokittu, ei osannut mitään, ei tuntenut edes omaa nimeään, ei ollut sisäsiisti. Olen nyt vähitellen opettanut koiraa koiran tavoille, ja koska olen aiemmin omistanut isoja ja keskikokoisia koiria, olen kouluttanut sitä kuin mitä tahansa koiraa. Nykyään se osaa peruskäytöstavat, on sisäsiisti, ei vedä hihnassa... mutta se haukkuu edelleen toisille koirille, sitä en ole saanut millään pois. Aggressiivinen se ei ole, koska kaikkien tapaamiensa koirien kanssa se on tullut toimeen, mutta jostain syystä hihnassa ohittaessa on pakko haukkua. Pidän sen lyhyessä hihnassa rinnallani enkä päästä toisten koirien luo. Toki on kurjaa, että se haukkuu, mutta varsinaista vahinkoa siitä ei ole. Ihmisiä koira rakastaa, erityisesti lapsia, eikä heille siis koskaan hauku. Siitä huolimatta joskus toisia koiria ohitettaessa hävettää kun mietin, että nyt tuokin koiranomistaja ajattelee, että taas yksi chihu, jota ei ole yhtään koulutettu...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rappukäytävässä haukkuu ihmisiä ja yksin ollessaan kotona. Jatkuvaa. Omistajat ovat tietoisia, mutteivät välitä.
Eli terrorisoi naapureita.
Sitä. Toivottavasti saavat häädön
Terrorisoiko koko naaourustoa vai vain teitä ap?
Oletko puhunut muiden ulkoilijoiden kanssa asiasta?
Lisään vielä että mua on penskana purrut saku ja corgi. Jäin henkiin. En saanu traumoja kummastakaan :)
Minkä ihmeen takia joku ottaa niitä räksyttäviä pikkurakkeja. Raivostuttavia.
Moni tarjoo kuonokoppaa mutta ei se koiran käytöstä eikä omistajien asennevammaa paranna millään tapaa. Vai parantaanko?
No minä en ainakaan ole niin väittänyt missään viestissä vaan nimenomaan sanonut, että kaikenrotuiset koirat tarvitsevat vähintään peruskoulutuksen. Jotkut koirat tarvitsevat sitten vielä enemmän ja jotkut koirat ovat kokonsa ja puruvoimansa takia vaarallisempia kuin toiset väärin koulutettuna tai kouluttamattomana.