Teinkö mielestänne väärin?
Koko raskauden ajan olemme miehen kanssa olleet kaukosuhteessa ja nyt raskauden ollessa viimeisillään muutin omaan asuntoon miehen lähelle, jotta voisimme olla enemmän yhdessä. Nyt menossa viikot 37.
Kaukosuhteessa ollessamme näimme yhteensä 4 kertaa aina parin päivän ajan (7 kuukauden aikana näimme siis 4 kertaa). Olen odottanut siis lähes koko raskausajan yksin. Nyt, kun muutin lähemmäs miestä niin mies on luonani viikottain noin 1-3 päivää ja sitten lähtee kotiinsa. Olen yrittänyt puhua miehelle, että olisi enemmän minun kanssani nyt, kun asutaan lähekkäin, mutta jostain syystä miehellä on tarve päästä kotiinsa eikä viitsi viettää enempää aikaa kanssani. Puhuu aina, että on enemmän minun luonani, kun vauva syntyy... Kun yritän kysyä syytä noin vähäiseen yhteiseen aikaan niin en saa mitään vastausta... Hermostuu vain. Puhuu minulle, että hän päättää, koska tulee minulle enkä voi päättää koska hän on minulla. Hän sanoi, että tulee kun pystyy ja haluaa.
Nyt tän viikon alussa maanantaina mies lähti aamulla kotiin ja tuli minulle torstaina. Oltiin alustavasti puhuttu, että on minun luonani torstaista sunnuntaihin. No, mies tuli torstaina. Vietettiin mukavaa aikaa... Lauantaina mies ilmoitti, että lähtee nyt kotiinsa. Katsoin silmät suurina ja sanoin, että sovittiin, että on sunnuntaihin asti. Mies alkoi inttää, että mitään ei oltu sovittu vaan minä itse niin päätin ilman miestä. Oikeasti mies ei ollut alkuviikosta sanonut tuohon mitään, että ei halua olla sunnuntaihin asti. Sitten hän ilmoitti, että on kaverinsa kanssa sopinut sunnuntaille ja maanantaille tekemistä, joten sen takia ei voi olla sunnuntaihin asti. Miksei voinut sitäkään sanoa alkuviikosta? No anyway... Annoin asian olla...
Nyt tänään tässä sunnuntaina soitin miehelle ja kävi selväksi, että hän ei olekkaan näkemässä kaveriaan. Toisin sanoen valehteli. Ymmärsin, että mies ei vain oikeasti halua viettää kanssani aikaa paljon :(
Käskin miehen häipyä kuuseen ja ilmoitin haluavani erota. Olen monta kertaa kertonut haluavani enemmän yhteistä aikaa, mutta näköjään mahdotonta.
Olinko teistä liian radikaali ottaessani eron suhteesta tämän asian takia?
Kommentit (20)
Miksi ette asu yhdessä kun kerran lastakin väännätte? Muutit, mutta ette yhteen?
Ihme suhde.
Mies on rasiintunut, kun pitäisi olla kanssasi " kaiken aikaa" = aika lailla tuhoon tuomittua " parisuhdetta".
Kuulostaa, että teillä OLI panosuhde.
En näe kuin erilliset elämät tulevassa?
Onko teillä edes koskaan ollutkaan mitään parisuhdetta? Ei voi erota suhteesta, jota ei edes ole? Kuvitelmissasi vain?
Erittäin harvoin toteutettu panosuhde?
Ööööö olenko ainoa, jolle tulee mieleen että mies elää kaksoiselämää? Toisaalla on toinen nainen, ehkä perhekin, kerta äitienpäiväksi oli kiire kotiin.. Oletko ap käynyt miehen kotona?
Vierailija kirjoitti:
Miksi ette asu yhdessä kun kerran lastakin väännätte? Muutit, mutta ette yhteen?
Ihme suhde.
Mies on rasiintunut, kun pitäisi olla kanssasi " kaiken aikaa" = aika lailla tuhoon tuomittua " parisuhdetta".
Mies olisi halunnut muuttaa yhteen, mutta itse en halunnut, koska koin suhteessa olevan ongelmia, jotka minusta pahenisivat yhteenmuutolla. Yhdessä olemme olleet 5 vuotta. Halusin ensin yrittää asuen eri asunnoissa, mutta näköjään tästäkään ei tule mitään, joten mitä järkeä olla yhdessä... Ja jos miehelle on liikaa olla kanssani 1-3 päivää viikossa niin miten hän olisi kestänyt yhdessä asua. Ei mitenkään. Olen asunut miehen lähellä vasta 3 viikkoa. Kumma jos 3 viikossa rasittuu minun seurasta noin vähäisellä näkemis määrällä. Tarkoittaa siis sitä, että tätä suhdetta ei tehty kestämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihme suhde.
Mies olisi halunnut muuttaa yhteen, mutta itse en halunnut, koska koin suhteessa olevan ongelmia, jotka minusta pahenisivat yhteenmuutolla. Yhdessä olemme olleet 5 vuotta. Halusin ensin yrittää asuen eri asunnoissa, mutta näköjään tästäkään ei tule mitään, joten mitä järkeä olla yhdessä... Ja jos miehelle on liikaa olla kanssani 1-3 päivää viikossa niin miten hän olisi kestänyt yhdessä asua. Ei mitenkään. Olen asunut miehen lähellä vasta 3 viikkoa. Kumma jos 3 viikossa rasittuu minun seurasta noin vähäisellä näkemis määrällä. Tarkoittaa siis sitä, että tätä suhdetta ei tehty kestämään.
Luultavasti se on jo ns. "heittänyt hanskat naulaan" - sinä näköjään olet se joka soutaa ja huopaa. Sinä sanoit " ei". Mies takuulla loukkaantui. Sinä et halua sitouyua.
Sinä et halunnut muuttaa yhteen; nyt vaadit, että miehen pitäisi silti ollakin samassa asunnossa?
Mitä ihmettä haluat?
Olette 5 vuotta jo harjoitelleet eri asunnoissa asumista; lapsen pistäneet alkuun ( todella typerä liike).
Minä en jaksaisi sinua enää. Sinä et halua olla yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Ööööö olenko ainoa, jolle tulee mieleen että mies elää kaksoiselämää? Toisaalla on toinen nainen, ehkä perhekin, kerta äitienpäiväksi oli kiire kotiin.. Oletko ap käynyt miehen kotona?
Ei varmaan ole niin pitkällä tämä ns. suhde vielä? 5 vuotta vasta soudettu ja huovattu. AP ei halunnut muuttaa yhteen . Nyt kitisee, että mies menee omaan asuntoonsa sitten?
Tota... Ettei sillä miehellä nyt ole muitakin naisia. Sillä omaan korvaan tuo kirjoitus nyt särähtää ja pahasti! Ei ole nyt ihan puhtaat jauhot pussissa.
Oletko tavannut edes tämän miehen perhettä? Oletteko suunnitelleet tulevaisuutta? Yhteistä tulevaisuutta? Miten kasvatatte lapsen? Kulut? Asuuko mies esim omakotitalossa ja sinä muutat sinne? Siis todella erikoiselle kuulostaa tänä teidän.. Juttu..
Ajattelisin, että olet tuon miehen jo menettänyt. Et suostunut muuttamaan yhteen, vaikka lapsen jostain ihme syystä halusit. Uhkailet erolla.
Mies ei usko enää, että koskaan asuisitte perheenä yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Tota... Ettei sillä miehellä nyt ole muitakin naisia. Sillä omaan korvaan tuo kirjoitus nyt särähtää ja pahasti! Ei ole nyt ihan puhtaat jauhot pussissa.
Oletko tavannut edes tämän miehen perhettä? Oletteko suunnitelleet tulevaisuutta? Yhteistä tulevaisuutta? Miten kasvatatte lapsen? Kulut? Asuuko mies esim omakotitalossa ja sinä muutat sinne? Siis todella erikoiselle kuulostaa tänä teidän.. Juttu..
Olen tavannut miehen perheen moniakin kertoja ja olemme vierailleet heidän luonaan viikon verran pari kertaa vuodessa. Tulevaisuudesta ollaan puhuttu. Minulla on opiskelut pahasti AMK:ssa vielä kesken ja miehellä omat työkuviot. Lapsi tuli siis vähän huonoon aikaan, mutta päätettiin pitää, kun minulla muutenkin ollut ongelmia hedelmällisyyden kanssa (munasarjat meinattu leikata pois). Mies asuu vuokrakaksiossa.
Myönnän, että lapsi on tulossa huonoon aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä teitte lapsen tuollaiseen suhteeseen?
Minä ihmettelen miten ihmeessä lapsenteko on tuossa suhteessa edes onnistunut, vaikeuksia lapsenteossa ja nähdään vajaa 20päivää vuodessa.
Tuo lapsi haluaa tulla maailmaan.
Soita ja syytä raskaushormoneja, muuttaisin yhteen vaikka vain vuodeksi, helpompi vauvan kanssa, jos mies ei ole ihan idiootti.
Kumma kyllä, mutta yleensä kaukosuhteisiin päätymiselle on joku syy. Sehän ei ole realistinen, oikea parisuhde missä tunnetaan toinen ja toisen arki-minä, vaan se on hieno tapa intimiteettiä pelkääville ja sitoutumiskammoisille ihmisille olla "suhteessa" missä voidaan rauhassa idealisoida sitä toista ja elää mielikuvitussuhteessa missä kipinät eivät lopu. Ja sitten kun arki läsähtää päin naamaa, se ei olekaan kovin kivaa tajuta ettei oikeasti tunne sitä aitoa ihmistä siellä omien pilvenhattaraisten mielikuvien takana. Joku ihminen voi olla todella sitoutunut netissä, mutta se on kaikki puhetta ja mielikuvia - se oikea totuus odottaa siellä näytön takana. Ihminen, joka ei ole läheltään löytänyt parisuhdetta, vaan tarvitsee tietokoneen ja kilometrejä väliin tunteakseen olonsa hyväksi.
Jos siis et oikein nyt tiedä mitä tapahtuu ja missä mennään, se johtunee siitä, että olet 5 vuoden "parisuhteen" jälkeen nyt vasta tutustunut tähän mieheen.
Hetkinen nyt nainen rauhoitu :) olette tapailleet aika harvoin koska asuitte kaukana, olette tottuneeht asumaan yksiksenne, nyt muutitkin hänen lähelleen ja haluaisit olla miehen kanssa 24/7, mutta yritä edes ymmärtää miestä kun on tottunut olemaan yksin ja tapaattehan kuitenkin nyt niin että vietätte monta päivää yhdessä kerralla, mies käy kotonaan välillä selvittämässä ajatuksiaan. Ei kaikki pysty hetkessä muuttumaan niin että pystyis tuosta noin vaan viettämään 24/7 toisen seurassa :) ei siinä ole mitään pahaa. Anna aikaa, tuo on jo todella hyvä alku :) pikkuhiljaa lisäätte sitä yhdessä oloa, mies on selvästi sinua hitaampaa sorttia tässä asiassa, älä ahdista miestä vaan anna hänen edetä rauhassa ja totutella rauhassa uuteen tilanteeseen.
Tuolla tyylillä työnnät vaan miestä kauemmas itsestäsi, hän ahdistuu.
Erikoinen tilanne, et halua muuttaa miehen kanssa yhteen, mutta haluat että mies asuu sinun kodissasi suuren osan ajasta.
Olisiko kuitenkin uusi yhteinen mutta tarpeeksi iso asunto paras vaihtoehto, vaikka niin, että teillä olisi omat huoneet?
Vierailija kirjoitti:
Erikoinen tilanne, et halua muuttaa miehen kanssa yhteen, mutta haluat että mies asuu sinun kodissasi suuren osan ajasta.
Olisiko kuitenkin uusi yhteinen mutta tarpeeksi iso asunto paras vaihtoehto, vaikka niin, että teillä olisi omat huoneet?
Tuo kuulostaakin kivalta, yhteinen asunto, mutta omat huoneet :) sen voisikin ottaa harkintaan!
Minkä takia haluat pyöräyttää penskan miehen kanssa, jonka kanssa et asu edes yhdessä? Ihan oma syy.