Piilolinsseistä ärtyneet punaiset silmät. Apuva!
Onko kellään kokemusta siitä, että jos silmät ärtyvät linsseistä, mutta eivät ole kuivat kuitenkaan? Siis tuntuu, että linssit silmissä on aivan kuin olisi roskia ja linssit ärsyttävät, eikä välillä näe aivan ok.
Optikko on vaan koko ajan puhunut, että mulla on kuivat silmät ja myynyt linssejä, joissa kait suht korkea nestepitoisuus (esim Baush&Lomb Softlens Comfort nestepitoisuus lähempänä 60%).
Nyt olin silmälääkärillä, joka testasi onko minulla kuivuusongelma simmuissa, eikä ollut, vaan päinvastoin pikemminkin!
Onko kenelläkään samanlaisia ongelmasilmiä ja mitä linssejä olette käyttäneet?
Kommentit (8)
en tiedä miksi, kun kuitenkin suurin osa päivistä menee ettei mitään
Mä käytin piilolaseja yli 10 vuotta säännöllisesti, sitten silmiin alkoi tulla oireita, just tuota hankaustunnetta yms. Silmälääkäri sitten tutki silmät, ja silmissä oli krooninen tulehdus päällä, joka siis oli tullut piilareista. Sain lähes täyden piilolasikiellon, vain silloin tällöin saan niitä pitää (tyyliin kerran kuukaudessa). Ja tämä on siis forever, eli ei mitään väliaikaista :-(. Tippoja joudun käyttämään varmaan loppuelämäni, eli olkaa tarkkoja niiden piilolasien kanssa, jos vähänkin tuntuu oireita, lopettakaa hyvän sään aikaan, ettei pääse näin pahaksi kuin mulla.
Sellasia joita voi käyttää piilarien kanssa ja jotka vähentää punotusta.
-ainaskin mulla tepsi
voin käyttää vain kertakäyttölinssejä silloin tällöin erikoistilaisuuksissa.
säästän juuri lasik-leikkaukseen!
käytän aina joskus niitä apteekin viscotears tippoja silmiin, ne auttaa!!! vievät punaisuutta pois!
Ei mullakaan mitään allergioita siis " oikeasti" ole, mutta tuollaista allergista ärsytystä voi ilmaantua silmiin ihan niistä piilolaseista. Mm. noilla em. tuotteilla saat silmiin helpotusta, mutta niitä pitää käyttää säännöllisesti.
Pidän alle sen neljän viikon.
ap