Onko olemassa mitään sanatonta viestiä, millä nuori nainen saisi olla anniskelupaikassa yksin?
Tuntuu, että kaikki on kokeiltu: olen mennyt keskellä päivää. Olen mielummin melko hiljaisessa oluthuoneessa kuin yökerhossa. Vapaita pöytiä on paikoissa yleensä paljon. Olen lukenut kirjaa keskittyneesti. Olen tilannut ruokaa ja keskittynyt annokseeni JA lukemiseen. Olen piirtänyt tai kirjoittanut. Olen kuunnellut kuulokkeet päässä musiikkia. En ole luonut katsekontaktia keneenkään. Taisinpa kokeilla feikkiä sormustakin nimettömässä jossain vaiheessa.
Kun siis oikeasti olisin tosi mielelläni lasillisella vain nauttimassa hyvästä juomasta ja tunnelmasta, katselemassa ikkunasta ulos ajatuksissani tai lukemassa päivän uutiset. Mutta miesseuraa en etsi, vaikka olenkin nainen joka istuu yksin lasillisen ääressä. Onko mitään sanatonta viestiä, mikä kertoisi yksiselitteisesti, että haluan vain olla rauhassa?
Kommentit (38)
Kun on ruma, saa olla rauhassa. Jotain hyvää tästäkin :)
Mies77 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu, että kaikki on kokeiltu: olen mennyt keskellä päivää. Olen mielummin melko hiljaisessa oluthuoneessa kuin yökerhossa. Vapaita pöytiä on paikoissa yleensä paljon. Olen lukenut kirjaa keskittyneesti. Olen tilannut ruokaa ja keskittynyt annokseeni JA lukemiseen. Olen piirtänyt tai kirjoittanut. Olen kuunnellut kuulokkeet päässä musiikkia. En ole luonut katsekontaktia keneenkään. Taisinpa kokeilla feikkiä sormustakin nimettömässä jossain vaiheessa.
Kun siis oikeasti olisin tosi mielelläni lasillisella vain nauttimassa hyvästä juomasta ja tunnelmasta, katselemassa ikkunasta ulos ajatuksissani tai lukemassa päivän uutiset. Mutta miesseuraa en etsi, vaikka olenkin nainen joka istuu yksin lasillisen ääressä. Onko mitään sanatonta viestiä, mikä kertoisi yksiselitteisesti, että haluan vain olla rauhassa?
Eiköhän meidän miesten kassa kuitenkin se sanallinen viestintä ole kaikkein tehokkainta! Ei vihjeitä tai sanatonta viestintää, vaan sano se mahdollisimman suoraan. Kun joku tulee juttelemaan, sano, en tahdo seuraa, mukavaa päivän jatkoa! Jollei asia mene perille, toista kuuluvammalla äänellä. Jos kyseessä onkin urpo, pyydä henkilökunnalta apua! Et voi mitenkään estää lintuja lentämästä pääsi yli, mutta pesän rakentamisen hiuksiisi, se onkin toinen juttu. :)
Ihanan sympaattinen viesti. :D
Joo, isoin ongelmani lienee, että haluaisin sen sanattoman version mikä toimisi ennaltaehkäisevästi siksi, että olen liian kiltti. En haluaisi sanoa pahasti, mutta moni ei usko jos sanon asiallisesti ja hymyillen, että haluaisin olla rauhassa. :(
Osta oluttuoppi. Aseta tuoli ja se tuoppi siihen vastapäätä ikään kuin siihen olisi ihan pian tulossa mies vessasta tms. Tietysti tämä ei toimi typötyhjässä paikassa, jossa on helppo huomata, että siinä paikalla ei koko iltana istu ketään.
Vierailija kirjoitti:
Osta oluttuoppi. Aseta tuoli ja se tuoppi siihen vastapäätä ikään kuin siihen olisi ihan pian tulossa mies vessasta tms. Tietysti tämä ei toimi typötyhjässä paikassa, jossa on helppo huomata, että siinä paikalla ei koko iltana istu ketään.
Hei! Tätä voisin melkein kokeillakin! :D
Vierailija kirjoitti:
Vastapäiselle tuolinselkämykselle vielä takki lisäksi.
Kaveri vinkkasi, että jos sanoisi jo paikkaan astellessa henkilökunnalle, että haluan istua yksin, eli jos joku tulee seuraani niin se on ei-toivottu, niin henkilökunta puuttuisi hanakammin. Mutta en tiedä olisiko niillä oikeasti moiseen aikaa ja mielenkiintoa, jos se pöytään tulija ei ole suoraan uhkaava tai ahdisteleva?
Teet semmosen lappusen johon kirjotat että et kaipaa miesseuraa, haluat olla yksin. Kaikki sen lukee niin ehkä saattaa toimia.
Tai sitten kerrot jollekkin miespuoliselle ystävälle ongelmasi että voisiko se tulla istumaan vaan samaan pöytään vaikka selaamaan puhlua.
Mies77 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies77 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän meidän miesten kassa kuitenkin se sanallinen viestintä ole kaikkein tehokkainta! Ei vihjeitä tai sanatonta viestintää, vaan sano se mahdollisimman suoraan. Kun joku tulee juttelemaan, sano, en tahdo seuraa, mukavaa päivän jatkoa! Jollei asia mene perille, toista kuuluvammalla äänellä. Jos kyseessä onkin urpo, pyydä henkilökunnalta apua! Et voi mitenkään estää lintuja lentämästä pääsi yli, mutta pesän rakentamisen hiuksiisi, se onkin toinen juttu. :)
Joo, isoin ongelmani lienee, että haluaisin sen sanattoman version mikä toimisi ennaltaehkäisevästi siksi, että olen liian kiltti. En haluaisi sanoa pahasti, mutta moni ei usko jos sanon asiallisesti ja hymyillen, että haluaisin olla rauhassa. :(
Kiitos! :) Et sano pahasti, mikäli kerrot totuuden, et tahdo seuraa! Jos sanot että haluaisin olla rauhassa, sana haluaisin ei ilmaise selkeästi tahtoasi! Se jättää option, jos se kuitenkin haluaisi, ja sitkeä saattaa vielä elätellä toiveita unelmiensa naisesta! Tietysti kun upea, ihana ja hurmaava nainen kieltäytyy seurasta, eihän se mukavalta tunnu, mutta suurin osa miehistä osaa suhtautua siihen asiallisesti. Jos mies näkee sinussa, ravintolan pöydässä, paratiisin kaikkine kukkasineen, älähän sinä siihen ajatukseen suhtaudu nuivasti. :)
Kai se on vaan opeteltava sanomaan jämptisti mutta ystävällisesti. En minä suuttumista pelkääkään, mutta kun tosiaan en haluaisi olla törkeä. Kun siis tiedän sen, että mies ei tarkoita sillä pahaa jos näkee seurani potentiaalisesti mukavana. Ja että pakkien saaminen ei ole kivaa. Siksi olisikin kiva, jos olisi se vaihtoehto, että toisella olisi jo etukäteeen se tieto, ettei kannata lähestyä. Mutta kai se olisi liian helppoa.
Mies77 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies77 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos! :) Et sano pahasti, mikäli kerrot totuuden, et tahdo seuraa! Jos sanot että haluaisin olla rauhassa, sana haluaisin ei ilmaise selkeästi tahtoasi! Se jättää option, jos se kuitenkin haluaisi, ja sitkeä saattaa vielä elätellä toiveita unelmiensa naisesta! Tietysti kun upea, ihana ja hurmaava nainen kieltäytyy seurasta, eihän se mukavalta tunnu, mutta suurin osa miehistä osaa suhtautua siihen asiallisesti. Jos mies näkee sinussa, ravintolan pöydässä, paratiisin kaikkine kukkasineen, älähän sinä siihen ajatukseen suhtaudu nuivasti. :)
Missä maailmassa "haluaisin olla rauhassa" ei tarkoita, että henkilö haluaa olla rauhassa? Eihän tuossa jää milliäkään tulkinnanvaraa. Musta on ainakin peruskohteliaana ihmisenä tosi ahdistava ajatua, että pakkeja ei voisi antaa olematta tyly tai ilkeä.
Ei kukaan usko, että anniskelupaikkaan mennään jos ei halua seuraa tai huomiota.
Voitais vaihtaa päikseen. Oon 35v. ikisinkku ja käyn myös yksin ulkona - eikä yksikään mies ikinä ole tullut juttusille.
Tasan ei käy.
Vierailija kirjoitti:
Voitais vaihtaa päikseen. Oon 35v. ikisinkku ja käyn myös yksin ulkona - eikä yksikään mies ikinä ole tullut juttusille.
Tasan ei käy.
Vaihtaisin oikein mielelläni. En minä nauti siitä, että tuotan ihmisille pettymyksiä. -ap
Kuulostaa erikoiselta. Minä olen palstan mukaan jo kehäraakki, kun olen 36-vuotias. Ihan ok-näköinen kuitenkin, normaalipainoinen ja naamakaan ei ruma.
Käyn säännöllisesti pk-seudulla paikallisessa yhdellä tai korkeintaan kahdella , ja hyvin harvoin kukaan tulee juttelemaan. Eikä ainakaan tuppaa seuraan. Vaihtavat pari sanaa ja siinä se. Yleensä minä tuijotan kännykkää tai luen lehteä. Ei kuitenkaan haittaa jos joku haluaa vähän jutella. Kotona saa olla rauhassa ihan tarpeeksi .
Älä sano ystävällisesti hymyillen. Sano ihan normaalin ilmeettömänä. Kun miehet kerran jäävät pöytään hengaamaan silti, sano myös jo heti ekalla kertaa että haluat olla yksin.
Sinusta oli ikävää antaa pakkeja. Mutta jos ne miehet kerran sanomisistasi huolimatta jäävät siihen tyrkylle ja ahdistamaan sinua niin että haluat poistua, niin älä ole niin kiltti jos se kerran ei ollenkaan toimi niihin miehiin jotka sinua lähestyvät.
Vedät sellasen paidan päälle jossa lukee että minulla on herpes niin saat mennä mihin kellonaikaan tahansa!:p
Vierailija kirjoitti:
Ei oo meihellä ihna semmosia onglemia elämässä, että ei saisi rauhgassa olla kun baariin menee. Ei oo naiset pahemmin tullu häiritsemään :D
No johan tässäkin keskustelussa on moni ilmaissut, että ei pubiin mennä olemaan yksin, joten voisin kuvitella, että moni muukin pubeissa käyvä mies ajattelee, että yksinäinen nainen kaipaa sitä seuraa, jolloin mennään juttusille.