Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Skam vol. 3

Vierailija
14.05.2017 |

Noniin skamiin addiktoituneet rauhaa rakastavat henkilöt - keskustellaanko täällä itse sarjasta, sen sijaan että ruotisimme toisiamme? :)

Olen itse niin pettynyt siihen viimeisimmän klipin käänteeseen, etten tiedä miten tästä eteenpäin. :D

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
14.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tästäkin ketjusta!

Mä niiiiiin paljon haluan tietää mikä se Even-Bakkapojat -kuvio on. En usko et tiedetään kaikkea, jos asia on saanut Yousefin luopumaan uskosta. Täytyy olla jotain tosi järisyttävä kokemus, että niin tapahtuu.

Vierailija
2/10 |
14.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen myös, että taustalla on ollut muutakin kuin yksi suudelman yritys ja evenin itsemurhayritys. Loogisesti ajateltuna ensimmäinen toki herättää hämminkiä ja varmasti ahdistusta ainakin suudelman kohteessa, mutta jälkimmäinen... Voisiko olla että pojille on jäänyt huono omatunto itsemurhayrityksestä ja he salailevat jotakin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
14.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä niiiiiin paljon haluan tietää mikä se Even-Bakkapojat -kuvio on. En usko et tiedetään kaikkea, jos asia on saanut Yousefin luopumaan uskosta. Täytyy olla jotain tosi järisyttävä kokemus, että niin tapahtuu.

Ei varmaan tiedetäkään kaikkea mutta ei siihen kyllä aina vaadita mitään järisyttävää että joku luopuu uskosta, varsinkin kun kyse on nuoresta joka muutenkin etsii itseään monella tapaa. Kun Yousef asiasta Sanalle kertoi, ensin yksinkertaisella lauseella viestissä ja sitten avaten enemmän sanoilla niin ei hän vaikuttanut siltä että asia olisi kipeä tai mitenkään suuri merkitykseltään hänelle. Todella vaivattomasti asiasta jutteli vaikka tiesi että Sana on Eveninkin kanssa tekemisssä eli että saattaa hyvin Sanan kanssa hengaillessaan joutua asian kanssa vielä kasvokkain. 

Toisaalta sitten, miten paljon sarjassa on ollut tapahtumia ns epäluotettavan kertojan perspektiivillä eli kun joka kausi keskittyy yhteen henkilöön ja hänen näkökulmaansa niin meneekö se niin pitkälle että ei voida täysin luottaa siihen mitä nähdään ja kuullaan koska ne tulee hahmon filtterin läpi? Eli korviaan myöten rakastunut Sana näkisi Yousefissa vain hymyn ja hymyilevät silmät vaikka joku muu näkisi myös hermostuneet kädet ja surumieliset vilkaisut.. 

Vierailija
4/10 |
14.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei varmaan tiedetäkään kaikkea mutta ei siihen kyllä aina vaadita mitään järisyttävää että joku luopuu uskosta, varsinkin kun kyse on nuoresta joka muutenkin etsii itseään monella tapaa. Kun Yousef asiasta Sanalle kertoi, ensin yksinkertaisella lauseella viestissä ja sitten avaten enemmän sanoilla niin ei hän vaikuttanut siltä että asia olisi kipeä tai mitenkään suuri merkitykseltään hänelle. Todella vaivattomasti asiasta jutteli vaikka tiesi että Sana on Eveninkin kanssa tekemisssä eli että saattaa hyvin Sanan kanssa hengaillessaan joutua asian kanssa vielä kasvokkain. 

Toisaalta sitten, miten paljon sarjassa on ollut tapahtumia ns epäluotettavan kertojan perspektiivillä eli kun joka kausi keskittyy yhteen henkilöön ja hänen näkökulmaansa niin meneekö se niin pitkälle että ei voida täysin luottaa siihen mitä nähdään ja kuullaan koska ne tulee hahmon filtterin läpi? Eli korviaan myöten rakastunut Sana näkisi Yousefissa vain hymyn ja hymyilevät silmät vaikka joku muu näkisi myös hermostuneet kädet ja surumieliset vilkaisut.. 

Uskosta luopuminen on kyllä iso juttu niin tekevälle. Se päätös vaikuttaa niin moneen myös yksilön ulkopuolella vaikka henkilökohtainen asia onkin. Yousef vaikutti olevan oman näkemyksensä kanssa nyt sinut, mutta Evenin tapaus jäänyt selkeästi vaivaamaan.

Vierailija
5/10 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskosta luopuminen on kyllä iso juttu niin tekevälle. Se päätös vaikuttaa niin moneen myös yksilön ulkopuolella vaikka henkilökohtainen asia onkin. Yousef vaikutti olevan oman näkemyksensä kanssa nyt sinut, mutta Evenin tapaus jäänyt selkeästi vaivaamaan.

Mutta ei siihen silti vaadita välttämättä mitään järisyttävää että se uskosta luopuminen tapahtuu, vaikka se iso asia onkin. Tunnen itse asiassa läheisesti pari eri uskonnoista tullutta uskosta luopunutta ja kyllä se molemmille on ollut suuri henkilökohtainen päätös mutta taustalla ei ole mitään dramaattista, järisyttävää syytä mikä johti uskosta luopumiseen. Pettyminen omaan uskontoon on molemmilla ollut varmaan se suurin tekijä, hiukan Yousefin tapaan ovat kokeneet että se oma uskonto tuo ihmisille enemmän pahaa kuin hyvää ja ovat halunneet siitä irti, hengellisyydestä tai sen oman uskonnon ns hyvistä arvoista eivät kuitenkaan ole luopuneet. 

Tietysti näiden kahden ihmisen perusteella ei voi vetää mitään päätelmiä koskien kaikkia ja yhtä hyvin Yousefin päätöksen taustalla voi olla jotain järisyttävää ja järkyttävääkin. Jäämme odottamaan. Alunperin halusin vaan kommentoida sitä ettei siellä taustalla välttämättä ole mitään kovin dramaattista. 

Vierailija
6/10 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiphei, jatketaanko täällä? :)

Vierailija
7/10 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja eipähän tarvi olla kummoinenkaan nero huomatakseen, että täältäkin on pari kommenttia lähtenyt. Voi huokaus.

Vierailija
8/10 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nähtävästi. :( voi harmi kun näkee vaivaa ja kirjoittaa kommentin, niin sitten se poistetaan. Eipä enää viitsi keskustella, eli tää oli nyt mun osalta tässä. Kiitos kanssakeskustelijoille, jään seurailemaan keskustelua mutta en jaksa enää itse tätä turhauttavaa ja lapsellista poistorumbaa.

Vierailija
9/10 |
27.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti ihmiset päivittelee miten Sana voi pelata iloisesti korista Yousefin kanssa. Jos itse olisin ollut teininä Sanan roolissa, eli siis palavasti ihastunut komeeseen ja karismaattiseen tyyppiin joka vielä ottaa kontaktia ja on myös ihastunut (!!!!!) niin en todellakaan vois vastustaa tollasessa tilanteessa tollasta sovittelua :D Rehellisesti, olisko teillä ihmettelijöillä ollut mielenlujuutta vastustaa? Onhan Sana kuitenkin teini, pitää olla vähän armollisempi. 

En ole aikasemmin kirjoitellut tänne ketjuihin, mutta nyt oli kyllä pakko sanoa. Ei ole teini-iästä niin pitkä aika, että tuntee oikein luissaan ton fiiliksen, kun joku ehkä jopa täys idiootti-ihastus puhelee pehmeitä ja on taas ihan sen paloissa vaikkei pitäisi :)

Vierailija
10/10 |
28.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapahtuispa jotain :( 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kaksi