Kuoretta keitetyt perunat kylmään vai kuumaan veteen?
Kommentit (34)
Olen laittanut aina kaikki perunat kylmään veteen. Meillä ei ole koskaan ollut ns. kumipottuja.
Niitä on tullut vastaan ainoastaan laitoskeittöiden ruokaloissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EI!!!!
Jos panette potut kylmään veteen ja sitten vasta levylle, saatte aikaan niitä kovapintaisia kumipottuja, joita lapset koulussa inhoavat.
Missä te olette naiset olleet köksän tunneilla?
Ymmärräthän, että jos koulussa tarjotaan kumipottuja, niin myös koulun köksän tunnilla opetetaan sellaisia tekemään.
Olenkin aina miettinyt miten niitä saa tehtyä, itse olen aina laittanut potut kuorilla tai ilman kiehuvaan veteen eikä toistaiseksi ole kumipottuja tullut.
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos ostaisit valmiina pakastealtaasta ?
Uhh, luulin että uusavuttomuuden huippu on valmiiksi pilkottu peruna/sipuli seos, olin näemmä väärässä. pakastetut keitetyt perunat menee kirkkaasti ohi. Tästä tulikin mieleen eeppinen nykycityihmiselle tarkoitettu liikeidea: pakastettu keitetty vesi!!
En tarvitse keitettyä pakaste vettä kun sitä saa VESIHANASTA
Vierailija kirjoitti:
En tarvitse keitettyä pakaste vettä kun sitä saa VESIHANASTA
Ai ihan oikeastiko? En olisi tajunnut.
Laitosruokaloiden potut on tehtaalla esikeitetty, jäähdytetty ja pakattu ilmatiiviiseen muovipakkaukseen. Laitosruokalassa potut keitetään uudestaan ja tadaa - kumiperuna on valmis.
Jankuttaminen on vallan hauskaa. Vanhat perunat kylmään veteen, uudet kiehuvaan. Näin äiti opetti ja kumiperunoita en ole saanut aikaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Kuotetta keitettävät perunat
No tää olikin iso parannus ymmärrettävyyteen. Kuotetta?
Vierailija kirjoitti:
Mitä vanhempi peruna, sen kylmempää veteen, ei riipu siitä onko kuoria vai ei.
Uudet perunat kiehuvaan veteen ja syys-lokakuusta lähtien seuraaviin uusiin asti hanakylmään veteen.
Näin minullekin on opetettu. Uusista perunoista tulee vetisiä, jos ne laittaa kylmään veteen.
Nostan tämän, kun ei noista vastauksista saa mitään tolkkua. Siis, kun keitän kuorittuja perunoita, niin laitanko ne kylmään veteen kattilaan ja kattilan hellalle? Vai keitänkö veden ensin kiehuvaksi ja kuoritut perunat sinne? Kun haluan nättejä kiinteitä perunoita enkä suhjua.
Ja jokainen varmaan ymmärtää, että huhtikuussa perunat eivät ole uusia perunoita. Joten sellaisten keitto-ohjeita ei nyt arvita.
Vierailija kirjoitti:
Miksi keitetyt perunat pitäisi laittaa vielä veteen?
No jos tekee keittoa?
Mä keitän aina piimässä... Oonko tehnyt väärin koko elämäni ajan?
Mitä jos ostaisit valmiina pakastealtaasta ?