Köyhän perheen äidin äitienpäivä
Aamiainen sänkyyn kuten aina ennenkin ja aamiainen sisälsi croissantit joiden välissä tomaattia ja juustoa, makea leivonnainen ja kahvia.
Sitten sain lapsen askarteleman kortin jälleen kerran kuten aiempina vuosina ja mieheltä lahjaksi hajuvettä ja lahjakortin.
Mites muiden äitienpäivä on sujunut?
Kommentit (28)
mies teki aamiaisen ja kömpi takaisin sänkyyn ja se riitti mulle
Miksi otsikossa lukee köyhän? Oletatko että muut saa kalliita lahjoja? Surkutteletko itseäsi kun on niin köyhä äitienpäivä?
Itse sain kortit ja askartelut lapsilta, onnittelulaulun ja sitten syötiin perheen leipomaa kakkua. Näin joka vuosi.
En ole mieheni äiti. Olisi noloa, jos hän toisi lahjoja ja pitäisi minua äitinään.
Ei vielä mitään. Aikuinen lapsi tulee tekemään minulle aamiaisen kohta, teinit nukkuvat euroviisuvalvomisesta väsyneenä. Sitten mennään merenrantaan lojumaan auringossa ja teini tekee ruokaa, toinen kakun.
Sain lapsilta ihanat kortit ja aamiaisen sänkyyn :)
Vierailija kirjoitti:
Miksi otsikossa lukee köyhän? Oletatko että muut saa kalliita lahjoja? Surkutteletko itseäsi kun on niin köyhä äitienpäivä?
Itse sain kortit ja askartelut lapsilta, onnittelulaulun ja sitten syötiin perheen leipomaa kakkua. Näin joka vuosi.
Älä viitsi. Ehkä köyhä toivoo, että jos edes jonain päivänä saisi jotain ylellisyyttä tai sitten kun on naisia, äitejä, jotka saavat vaikka mitä luksusta, mutta silti urputtavat. Tuolla luksuksella voi ajatella köyhän luksusta eli ihan vaikka ravintolassa syömistä koko perheen voimin.
Vierailija kirjoitti:
En ole mieheni äiti. Olisi noloa, jos hän toisi lahjoja ja pitäisi minua äitinään.
Joka vuosi tämä sama vääntö! Se on ihan ok, ja erittäin suotavaakin, että puoliso muistaa ja onnittelee omien lastensa äitiä! Suurin osa miehistä näin tekee ja se on mahtavaa. Siinä siirtyy taas hyvät käytöstavat omille lapsille.
Harmillisesti moni äiti tänäänkin pettyy, kun isäntä jatkaa uniaan ja äiti nousee lasten kanssa kahvin keittoon. Tekee ehkä itse kakun ja yrittää muiden fb-hehkutuksia vuoteeseen kannetuista aamupaloista ja kalaliista lahjoista lukiessaan välttää katkeria ajatuksia. Keksii sitten luonnollisen puolustuksen: enhän minä ole puolisoni äiti, eihän mulle mitään tartteiskaan. No jos se helpottaa niin se on ihan ok. Mutta olet puolisosi lasten äiti ja kyllä sinuakin pitäisi muistaa. Onnea jokaiselle äidille
Meillä oli lettupiknik sängyllä, kermavaahtoa ja hilloa. Olivat aamulla käyneet keräämässä valkovuokkoja ja sain piirustuksen itsestäni, jonka 3v oli piirtänyt ja 1v värittänyt :)
Siinä mielessä harvinainen sunnuntai että olin itse Ekana hereillä....hetken ajattelin että tekisin kerran vuodessa se aamiaisenkin itse :)
Lapsella oli käsityö ja kortti, koulussa tehty. Illemmalla syödään leivoskahvit, ostin itse eilen kauppareissulla.
Eilen en jaksanut siivota joten tänään se on edessä.
Palkkatulot on siellä parhaassa 20%.
Äidilleni vein eilen ruusun hautausmaalle. Lapsen toinen mummo on haudattu kauemmas. Eli ei enää mitään vierailurumbaakaan pyöritettävänä, vaan leppoisa kotipäivä tiedossa.
Mä olen kans köyhä ja onhan se kiva että muistetaan kortilla ja aamiaisella. Mutta jos edes joskus pääsisi kampaajalle tai hierojalle niin se olisi jo muistamista jota oikeasti arvostaisin
30-vuoden avioliiton aikana mieheni ei ole pihahtanutkaan äitienpäivän johdosta. Hän on aina vedonnut siihen, etten ole hänen äitinsä. Omasta mielestäni tämä kuitenkin on nimenomaan kaikkien äitien päivä, eikä mikään MINUN äitini päivä. Voi, miten vaikeaa onkaan olla kohtelias.
Mies ja lapsi leipoi tuoreita sämpylöitä <3
Vierailija kirjoitti:
Eikö se muka olisi kivaa jos muistaisi edes jollain tavalla?
Itselle paras äitienpäivälahja on lämmin lapsi sylissä heti aamusta. Sitä ei millään rahasummalla voi korvata. Kumpa tämän oivaltaisivat muutkin äidit.
Ei äitienpäivässä ole kyse siitä kuka saa kalleimmat lahjat rahallisesti.
Olen ilmoittanut miehellekin että synttäreillä tuodaan lahjoja, ei äitienpäivänä.
Hänen äidilleen vie sitten lahjan.
Itselle lapsen tekemällä kortilla on niin paljon enemmän arvoa kuin kalliilla koruilla.
Olemme myös köyhiä ja sain vain hemmottelulahjakortin kauneushoitolaan ja spahan. Lahjakortin kanssa tuli samettisessa rasiassa Michael Korsin rannekello (miten rahvasta), kortin lapsilta ja 20 tulipunaista ruusua. Runsaan ja herkullisen aamiaisen. Myöhemmin menemme lempiravintolaani syömään vähintään 4 ruokalajin menyyn. No onneksi kohta on syntymäpäivät niin saan varmaan oikeita lahjoja, vaikka olemmekin tosi köyhiä...
Minut herätettiin kukan, aamiaisen ja itse tehdyn kortin kanssa. Oli ihanaa saada halata lasta, tulee sekin päivä kun hän on muuttanut kotoa ja vain soittaa. Nyt saan pitää häntä vielä lähellä <3
Sain nukuttua pitkään huonounisuusputken jälkeen. Se oli parasta. Ei ole syynä pienet lapset vaan keski-ikä ja vaihdevuosioireet. Sain kortin , suklaarasian ja kahvit. Kakun ostin eilen itse, kun löysin herkullisen paikalliseslta leipomolta. Oikein hyvää ja rentouttavaa äitienpäivää kaikenikäisille äideille!
Ei olla köyhiä mutta sain lapsilta kortit, mies oli laittanut aamiaisen pöytään mutta ei mitään sitö ihmeempää lahjaa tai ohjelmaa. Eli ei tää tän ihmeempää ole vaikka ei ole rahasta kiinni :)
minäkin sain kortin ja kukkia. Kohta lähdetään syömään mun äidin luo