Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Köyhän perheen äidin äitienpäivä

Vierailija
14.05.2017 |

Aamiainen sänkyyn kuten aina ennenkin ja aamiainen sisälsi croissantit joiden välissä tomaattia ja juustoa, makea leivonnainen ja kahvia.
Sitten sain lapsen askarteleman kortin jälleen kerran kuten aiempina vuosina ja mieheltä lahjaksi hajuvettä ja lahjakortin.
Mites muiden äitienpäivä on sujunut?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
14.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kolme teini-ikäistä lasta. Sain jokaiselta aamulla lämpimän halauksen ja äitienpäivätoivotuksen. Tänään syödään vähän paremmin ja vietetään yhteistä aikaa. Ihan täydellinen äitienpäivä, vaikka ei aamiaista vuoteeseen eikä enää niitä itse askarreltuja kortteja eikä koulun käsitöissä tehtyjä lahjoja <3 Yksi teineistä sanoi lähtevänsä pian keräämään ison kimpun valkovuokkoja, se on kiva saada maljakkoon pöydälle.

Vierailija
22/28 |
14.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain kortin ja kukkia. Kohta lähdetään ulos piknikille kun on kaunis päivä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/28 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muksuilta kortit ja siinä se. Ihan tavallinen sunnuntai noin muutoin.

Vierailija
24/28 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei aloittajan perhe ole köyhä, jos on varaa lahjakorttiin ja hajuveteen:) Onnittelut vaan sinullekin, kuulosti mukavalta tavalliselta äitienpäivältä. Luuletteko, että on joku perusnormi käydä hienossa ravintolassa ja saada satasien lahjoja ja hemmotteluhoitoja? Kiva niille, jotka saavat, mutta ei äitienpäivästä puutu yhtään mitään vaikkei saisikaan.

Itse sain lapsilta itsetehtyjä kortteja ja koulussa väsättyjä askarteluja. Mies oli onnistunut jostain tikistämään minulle 100 e lahjakortin, mikä oli mieletön yllätys :o Vastahan me viime päivinä ollaan taas tarkkaan laskettu, mihin rahat riittää. Meillä ei ikinä ole rahaa mihinkään 100 e tai edes 50 e maksavaan ylimääräiseen, mutta näköjään tämä oli ollut miehen mielestä välttämätön hankinta:) Pitää käyttää se taiten...

Lounaaksi syötiin purkkihernekeittoa:) Ei niin surkeaa kuin miltä kuulostaa, me kaikki tykätään siitä ja syödään sitä usein viikonloppuisin, niin päästään helpolla ruuanlaitosta. Eikä me koskaan muulloinkaan käydä äitienpäivänä ulkona syömässä, silloinhan on kaikki paikat ihan ruuhkassa...

Enkä koe perhettämme köyhäksi. Vähävaraiseksi ehkä. Meillä on aina ollut kaikki mitä on tarvittu. Vaikka nyt on usein joutunut laskemaan senttejä ruokakaupassa, vaatteet ja pyörät ym. hankitaan käytettyinä, ja aina ei saa uutta paistinpannua aivan heti kun tarvitsisi. On silti elämämme ruhtinaallisempaa kuin suurimmalla osalla maailman ihmisistä!

Haaveilen joskus ulkomaanmatkoista ja hemmotteluhoidoista, tai edes että voisi ostaa uusia vaatteita kaupasta tarvitsematta välittää hinnoista, mutta en ole katkera eikä tuo nyt niin suuri menetys ole. Ja eihän sitä tiedä jos vielä joskus...

Vierailija
25/28 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole mieheni äiti. Olisi noloa, jos hän toisi lahjoja ja pitäisi minua äitinään.

Joka vuosi tämä sama vääntö! Se on ihan ok, ja erittäin suotavaakin, että puoliso muistaa ja onnittelee omien lastensa äitiä! Suurin osa miehistä näin tekee ja se on mahtavaa. Siinä siirtyy taas hyvät käytöstavat omille lapsille.

Harmillisesti moni äiti tänäänkin pettyy, kun isäntä jatkaa uniaan ja äiti nousee lasten kanssa kahvin keittoon. Tekee ehkä itse kakun ja yrittää muiden fb-hehkutuksia vuoteeseen kannetuista aamupaloista ja kalaliista lahjoista lukiessaan välttää katkeria ajatuksia. Keksii sitten luonnollisen puolustuksen: enhän minä ole puolisoni äiti, eihän mulle mitään tartteiskaan. No jos se helpottaa niin se on ihan ok. Mutta olet puolisosi lasten äiti ja kyllä sinuakin pitäisi muistaa. Onnea jokaiselle äidille <3

No en todellakaan halua mieheltäni lahjaa äitienpäivänä,saan niitä lähes viikoittain ihan arkipäivinä!

Lasten tekemät kortit,halaukset ja aamupalat sensijaan kuuluu äitienpäivään, eikä niitä pidä "alentaa" ja ohittaa millään aikuisen rahalla ostamalla kalliilla lahjalla, ne voi antaa joku muu päivä!

En minäkään odota isänpäivään että ostaisin lahjan miehelleni, ja mies arvostaa taatusti tyttärensä paistamia lettujasilloinenemmän kuin minun.nimenomaan haluan opettaa lapsille etteitoiselle hyvän tekemiseen tarvitse paksua lompakkoa vaan lämmintä sydäntä

Tein muuten tänään miehelleni aamupalan,koska hän tekee minulle usein iltapalaa

Vierailija
26/28 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain aamupalan sänkyyn (munakasta ja salaattia + kahvia). Sain lorvia koko päivän! Kävin pitkällä kävelylenkillä, luin kirjaa, virkkasin, nörttäsin. Mies ja  lapset laittoivat ruuan (pestolohta, lohkoperunoita, lämpimiä kasviksia ja salaattia). Myöhemmin keittivät vielä kahvit, olivat tehneet kääretorttua kahville. Kortteja nuo teinit eivät enää askastele, mutta lämpimän halauksen sain jokaiselta ja hyvän äitienpäivän toivotuksen. Illalla katsottiin vielä porukalla elokuva. Mukava päivä, rakas perhe <3.

Vierailija
27/28 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämäänsä tyytyväinen kirjoitti:

Ei aloittajan perhe ole köyhä, jos on varaa lahjakorttiin ja hajuveteen:) Onnittelut vaan sinullekin, kuulosti mukavalta tavalliselta äitienpäivältä. Luuletteko, että on joku perusnormi käydä hienossa ravintolassa ja saada satasien lahjoja ja hemmotteluhoitoja? Kiva niille, jotka saavat, mutta ei äitienpäivästä puutu yhtään mitään vaikkei saisikaan.

Itse sain lapsilta itsetehtyjä kortteja ja koulussa väsättyjä askarteluja. Mies oli onnistunut jostain tikistämään minulle 100 e lahjakortin, mikä oli mieletön yllätys :o Vastahan me viime päivinä ollaan taas tarkkaan laskettu, mihin rahat riittää. Meillä ei ikinä ole rahaa mihinkään 100 e tai edes 50 e maksavaan ylimääräiseen, mutta näköjään tämä oli ollut miehen mielestä välttämätön hankinta:) Pitää käyttää se taiten...

Lounaaksi syötiin purkkihernekeittoa:) Ei niin surkeaa kuin miltä kuulostaa, me kaikki tykätään siitä ja syödään sitä usein viikonloppuisin, niin päästään helpolla ruuanlaitosta. Eikä me koskaan muulloinkaan käydä äitienpäivänä ulkona syömässä, silloinhan on kaikki paikat ihan ruuhkassa...

Enkä koe perhettämme köyhäksi. Vähävaraiseksi ehkä. Meillä on aina ollut kaikki mitä on tarvittu. Vaikka nyt on usein joutunut laskemaan senttejä ruokakaupassa, vaatteet ja pyörät ym. hankitaan käytettyinä, ja aina ei saa uutta paistinpannua aivan heti kun tarvitsisi. On silti elämämme ruhtinaallisempaa kuin suurimmalla osalla maailman ihmisistä!

Haaveilen joskus ulkomaanmatkoista ja hemmotteluhoidoista, tai edes että voisi ostaa uusia vaatteita kaupasta tarvitsematta välittää hinnoista, mutta en ole katkera eikä tuo nyt niin suuri menetys ole. Ja eihän sitä tiedä jos vielä joskus...

Ai sä oot joku ap:n tuttu kun voit sanoa ettei ole köyhä? Juu hajuvesi maksaa muutaman euron ja lahjakortti voi olla tyyliin 10€ prismaan

Vierailija
28/28 |
15.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole mieheni äiti. Olisi noloa, jos hän toisi lahjoja ja pitäisi minua äitinään.

Huokaus! Äitienpäivän ideana on kunnioittaa ja osoittaa arvostusta puolison (aviosäädystä riippumatta) työlle ja panostukselle äitinä. Ei äitienpäivänä omaa äitisuhdetta pelkästään juhlita! Omaa äitiä ja isoäitiä muistetaan kiitoksena heidän työstään omana kasvuaikana. Surullisen paljon on näitä, joita puolisot eivät arvosta eivätkä kunnioita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi neljä