Maailman kaunein kieli mielestäsi?
Mikä on sinusta kaunein kieli maailmassa? Minusta englanti on kaunein. Saksakin on kaunista, vaikka melkein kaikki pitää sitä rumana. Ruminta kieltä ei tarvitse sanoa jollei välttämättä halua.
Kommentit (73)
Malayalam on kaunein, inuit rumin
Minä pidän thaista ja kantonin kiinasta.
Semantiikaltaan ja syntaksiltaan latina ja klassinen kreikka ovat hyvin kauniita.
Kauneimmat: brittienglanti (ei mikään cockney tms vaan puhdas), italia, venäjä, portugali, tsekki, ruotsi.
Rumimmat: saksa, thai
Venäjä ja Bulgaria kauniita.Arabia rumaa
kauneimmasta en tiedä, mut venäjä on kaikista rumin.
Ranskaa inhoan. Täysin yliarvostettu kieli. Kauneimpia ovat indoeurooppalaiset kielet kuten farsi ja pashto. Pidän venäjästä myös.
Saksaa puhuvissa miehissä on jotain niin seksikästä :) Ranska ja venäjä taas no no
Ma armastan eestikeelt ja vihkaman venekeelt.
Kauneudesta en anna kommenttia, mutta englanti ja samalla logiikalla toimivat kielet ovat tavattoman kömpelöitä ja niiden ilmaisukyky on erittäin rajoittunutta.
Siis erityisesti suomeen verrattuna.
Ajatelkaaapa vaikkapa esimerkkinä "lastenhuone" ja "lasten huone" merkityksellisiä eroja.
Vierailija kirjoitti:
Saksaa puhuvissa miehissä on jotain niin seksikästä :) Ranska ja venäjä taas no no
Mun unelma on tavata joskus pitkä saksaa puhuva vaalea mies... :)
Ranska on kaunein.
Englanti on minusta kamalin, mutta minulla on kyseistä kieltä kohtaan muutenkin vanhoja kaunoja. Jouduin kirjaimellisesti verenmaku suussa opiskelemaan englantia, koska se nyt vaan ei istu suuhuni luonnostaan vähääkään. Jotenkin en ole koskaan syttynyt koko kielestä, vaikka vuosien jälkeen aloin sitä taittamaan. Phyh!
Venäjä, ranska ja ruotsi.
Rumin saksa.
C-kieli