Lempimaasi Euroopassa (Suomea ei saa valita)?
Kommentit (466)
Saksa tai Norja. En osaa valita, viehättävät niin eri syistä.
Kummassakin olin käynyt useita kertoja ja nähnyt monia paikkoja, Saksassa ollut muutenkin kuin lomailemassa.
Lemppari on Viro, inhokki Ruotsi politiikkansa vuoksi ja Ranska epäystävällisyyden vuoksi.
Lemppari on Espanja, siellä on aina yhtä mukavaa ja viihtyisää. Ihmiset on ystävällisiä, kaikki on niin kaunista ja ilmapiiri rento ja iloinen. Ruotsi on inhokki. Sieltä ei koskaan kuulu mitään hyvää.
Lemppari on Portugali. Mainio sää, suhteellisen halpa ja ihmisten mielenlaatu on yllättävänkin samankaltainen kuin Suomessa. Silläkin on idässä iso naapuri, jonka kanssa on ollut omat kommervenkkinsä aikojen saatossa. Portugalissa on mahtavaa ruokaa, Euroopan parhaat annokset meren elävistä. Lisäksi sieltä löytyy urbaania kaupunkielämää tai rauhallista ja hiljaista kylämeininkiä. Meri on läsnä ja Atlantin pauhua on kivaa katsella.
Inhokki on Valko-Venäjä vallitsevan tilanteen vuoksi.
Portugali suosikki ja Venäjä inhokki.
Niistä joissa olen käynyt niin sveitsi ja tanska. Englanti oli joskus mutta sattumoisin tipahti listalla. Potentiaalia voisi olla skotlannilla tai irlannilla tai islannilla jos joskus pääsisi niitä vilkaisemaan. Joo, tiedän ettei skotlanti ole itsenäinen (vielä) mutta aika oma meininkinsä siellä on englantiin verrattuna.
Ehdoton suosikki Islanti, lisäksi Kroatia ja Makedonia, miks ei myös Albania. Ei niin mieleinen Viro ja manner Espanja (Kanariat ok).
Espanja on suosikki ja Ranska taas sellainen, mihin en ikinä haluaisi. Jotenkin vastenmielinen kieli ja maa. Ei mitään hyviä perusteluja.
Suosikkeja on Saksa, Italia, Espanja ja Portugali. Madeira on aivan ainutlaatuinen paikka maailmassa.
Ehdoton inhokki on Bulgaria. Ei enää ikinä sinne.
Saksa on ehdoton suosikki jo vuodesta 1985! Inhokki taas naapurimaa Puola lähinnä poliittisista syistä.
Olen aina tykännyt Saksasta. Se on jotenkin niin käytännöllinen, rikas ja toisaalta sulkeutunut. Ihan omanlaisensa.
Ehdoton lemppari Skotlanti. Olen pitänyt kaikista niistä maista joissa olen käynyt, jokainen on omanlaisensa. Espanjassa en ole käynyt enkä aio käydäkkään ennenkö siellä lopetetaan metsästyskoirien järkyttävä ja epäinhimillinen kohtelu, samoin kuin härkätaistelut. Moista takapajulaa en tue eurollakaan.
Oli aikanaan Unkari kun opiskelin sielä, halpaa ruokaa ja juomaa ja matkustelua. Turistina ei ehkä niin hyvä nykyään. Inhokki on Albania (Tirana), kerran kävin ja toiste en mene, kerjäläisert roikkuin ihan fyysisesti jalassa kiinni välillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lemppareita on hirveästi.. Norja, Iso-Britannia, Sveitsi, Hollanti, Italia, Tanska.... Ei ole toistaiseksi inhokkeja. En lähtisi Turkkiin tällä hetkellä turvallisuussyistä enkä muutamiin muihinkaan maihin, mutta sinänsä ei ne mitään inhokkeja silti ole.
Turkki Euroopas?
Niin, Turkki levittäytyy molemmin puolin Bosporinsalmea ja salmen luoteenpuolinen osa sijaitsee Euroopan mantereella. Vauva-palstalla näyttää aina oppivan jotain uutta. Tosin tämän asian pitäisi olla jo tuttu niille, jotka peruskoulussa kuuntelivat.
Suomea ei saanut laittaa, mutta laitan silti. Olen asunut Saksassa parikymmentä vuotta ja siitä on tullut rakas kotimaa, mutta Suomi on ja pysyy sydämessäni ykkösenä.
Turkista 3% on Euroopan puolella. Siksi se lasketaan Eurooppaan.
Luník IX on Euroopan kamalin slummi 🤮