Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt olen kyllä kunnolla pohjalla. Minua luultiin puistossa lapseni mummiksi!

Vierailija
13.05.2017 |

Olen 37-vuotias...

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttuani luultiin 17-vuotiaana 12-vuotiaan siskonsa äidiksi.

Minulta kysyttiin päiväkodissa, olenko jo 40, kuten lapsen äiti. Olin 19-vuotias. :D

Vierailija
42/51 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on luultu oman äitini äidiksi, heh..päivän paras on tämä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap älä ole huolissasi. Kun menen äitiäni katsomaan palvelutaloon muut asukit luulevat että olen äitini äiti.

Vierailija
44/51 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran kaupassa tuli vieras lapsi kysyy multa että olenko mummo. Vastasin että en ole vielä mutta haluaisin joskus kyllä olla jos saisin yhtä kivoja lapsenlapsia kuin tämä tenava oli. Tenavan mielestä olisin tosi kiva mummo. Äitinsä joutu kirjaimellisesti repii tenavan pois luotani. Meillä oli jo niin hyvät jutut menossa. Puhuttiin kukista ja lemmikkieläimistä.

En mnä siitä pahastunut koska olen lapseni saanut suhteellisen vanhana. Ikäni puolesta olisin voinut olla jo mummoiässä vaikka nuorin oli ala-asteella.

Myös etär sijaistyöntekijämies luuli että puhun lapsenlapsesta enkä omasta lapsesta. Piti korjata että on kyllä oma lapseni.

Kas kun kaikki ei tee lapsia parikymppisenä.

Vierailija
45/51 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänä päivänä suurin osa pienten lasten vanhemmista näyyttävät kieltämättä mummeilta ja vaareilta. Kyllä se vaan on totta.

Eka lapsi itsellä 20v ja vika 29v ja mummiksi 43v.

Kunnon wt-meininkiä.

Jännä, että nykyään mielletään näin. Olen saanut esikoisen 22-vuotiaana ja loputkin kakkosella alkavilla luvuilla. Olemme mieheni kanssa akateemisia ja "hyvistä" suvuista. Mutta tämä tapahtui 80-luvulla. Toki olin nuorehko äiti silloinkin, mutta ei kukaan weeteeksi epäillyt. 

Nyt on kolme lastenlasta ja lisää ehkä tulossa :)

Silloin vielä oltiin aikuisia ja tehtiin lapset nuorina. Nykyään ollaan hampaat irvessä wanna be nuoria 35- vuotiaaksi ja sitten ruvetaan hedelmöityshoidoilla äideiksi. Ja ihmetellään miksi luullaan mummoksi.

Minä en ollut hampaat irvessä 35-v. asti vaikka silloin vasta lapsen sainkin. Mitään hedelmöityshoitoja siinä ei tarvittu. Olen vieläkin mielestäni melko nuori. Jännä miten toiset ihmiset ikääntyvät jo nuorina ja sitten kiukkuavat palstalla kun kaikki muut eivät olekaan mummoja ja vaareja vielä nelikymppisinä.

No näin juuri.... Nelikymppiset pitävät itseään nuorina, ja seitsemänkymppisiä pidetään keski-ikäisinä, aivan kuin ihmiset eläisivät 140-vuotiaiksi.

Keski-ikä ei tule siitä, että oltaisiin elämän keskikohdassa.

Vierailija
46/51 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen hyvästä suvusta, vaikka lapsena ei ollut aina edes ruokaa. Mutta joka tapauksessa olen ylpeä älykkäästä suvustani.

Vierailija
47/51 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi iäkäs rouva luuli minua mieheni pojaksi. Olin tuolloin 28-vuotias, nainen, polkkatukka, asuna tummansininen jakku ja housut. Eikä tainnut niitä naisellisia muotojakaan olla toisin kuin nyt 😂

Vierailija
48/51 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on luultu ihan laidasta laitaan minkäikäiseksi vain.

Kun oli n 20-25 minua luultiin säännöllisesti yli 80 v mummoni tyttäreksi kun usein käytin häntä lääkäreissä ym.

Eli siis yli nelikymppiseksi .

Omat lapseni olen saanut vanhana , esikoisen 39 vuotiaana. Ja minua on on sanottu nuoreksi äidiksi lukemattomia kertoja.

Erityisesti muistan kun olin ruokakaupassa vastasyntynyt vauva kantoliinassa. Eräs n 50-60 v rouva alkoi päivittelemään kovaan ääneen miten oli katsonut että joku nuori tyttö kulkee yksinään kaupassa ja sitten oikein säikähti kun näki että vauva on oikea.

Olen tosi hoikka ja siro , se lienee syynä nuoreksi luulemiseen . Sitä en tiedä miksi näytin nelikymppiseltä silloin nuorena.. Silloin en vielä meikannut ja tukkakin hapsotti jollain permanentti kiharoilla, ehkä niillä oli osuutta asiaan.

Sitä vaan siis yritän sanoa että ei noista kuulemisesta kannata ottaa stressiä!

Vierailija
49/51 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

45 v. ja mua luullaan nuoremmaksi, kun on aika pieniä lapsia. Vielä ei ole isoäidiksi kutsuttu, mutta sitä päivää odotellessa.

Vierailija
50/51 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen saanut lapseni 36- ja 38-vuotiaana, eikä kukaan ole luullut mummoksi. No okei, kerran kysyin lapselta, että otatko muumikeksiä, ja eräs vanhempi mies oli ihan ihmeissään, että hän varmaan kuuli väärin, et sinä mitenkään voi mummi olla. Niin kuin kuulikin :)

Nyt saan vielä kuopuksen 41-vuotiaana, saa nähdä, onko tilanne muuttunut.

Vierailija
51/51 |
14.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tulin mummoksi ekan kerran 42-vuotiaana.Monet luuli äidiksi kun olin lapsen kanssa liikkeellä.

Olin vaan tosi tyytyväinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yksi