Nyt olen kyllä kunnolla pohjalla. Minua luultiin puistossa lapseni mummiksi!
Kommentit (51)
Olin 14-vuotias, 160 cm/49 kg. Minua luultiin 12-vuotiaan veljeni äidiksi. Olin meikitön, en mikään pissis. Se vasta masensi.
Vierailija kirjoitti:
Minuakin joku satavuotias hampaaton ukko sanoi lapseni mummoksi. Ikää minulla on 40. Ehkä hänen nuoruudessaan naiset olivat siinä iässä mummoja?
Ostin siltä seisomalta hiustenvärjäysainetta ja laiton mieheni töihin.
Yhtä "kohtelias" sä olet tolle miehelle.
ei sitä vaan voi aina tietää. ei mitään hätää siis.
minua on luultu mieheksi. SE on paha.
Äitini on 58 -vuotias, ja häntä luultiin lapseni (5v) äidiksi..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänä päivänä suurin osa pienten lasten vanhemmista näyyttävät kieltämättä mummeilta ja vaareilta. Kyllä se vaan on totta.
Eka lapsi itsellä 20v ja vika 29v ja mummiksi 43v.
Kunnon wt-meininkiä.
Jännä, että nykyään mielletään näin. Olen saanut esikoisen 22-vuotiaana ja loputkin kakkosella alkavilla luvuilla. Olemme mieheni kanssa akateemisia ja "hyvistä" suvuista. Mutta tämä tapahtui 80-luvulla. Toki olin nuorehko äiti silloinkin, mutta ei kukaan weeteeksi epäillyt.
Nyt on kolme lastenlasta ja lisää ehkä tulossa :)
Silloin vielä oltiin aikuisia ja tehtiin lapset nuorina. Nykyään ollaan hampaat irvessä wanna be nuoria 35- vuotiaaksi ja sitten ruvetaan hedelmöityshoidoilla äideiksi. Ja ihmetellään miksi luullaan mummoksi.
Minä en ollut hampaat irvessä 35-v. asti vaikka silloin vasta lapsen sainkin. Mitään hedelmöityshoitoja siinä ei tarvittu. Olen vieläkin mielestäni melko nuori. Jännä miten toiset ihmiset ikääntyvät jo nuorina ja sitten kiukkuavat palstalla kun kaikki muut eivät olekaan mummoja ja vaareja vielä nelikymppisinä.
Oletko pitkä ja tanakka, pyöreä? Hiukset lyhyet kihartuvat? Vanhanaikaiset silmälasit? siinäpä ne jo tulikin.
Nämähän on hauskoja sattumuksia.
Mun siskot (3 v ikäeroa) oli kahdestaan kauppakeskuksessa kolmekymppisinä, niin joku tuli kysymään, haluaako ne osallistua äiti/tytär-haastatteluun.
Mua on myös luultu isäni vaimoksi, kun oltiin kävelyllä isän ja mun pojan (silloin 1 v) kanssa. Aika viriiliä toimintaa 68-vuotiaalta.
Ja mua luullaan poikani tyttöystäväksi. Enkä saanut häntä teininä/kovin nuorena. Kerran eräässä paikassa olevat nuoret puhuivat tosissaan että pojallani uus tyttöystävä. Että onks sille tullut bänät sen toisen kanssa. Vähän mua ja poikaa huvitti. Ei menty oikaseen, luulkoot mitä luulevat.
Olisit vain ,hyvä ap.vain oikaissut tuon sanojan harhakäsitystä ja sanonut,että "kyllä minä ihan se hänen äitinsä nyt vaan satun olemaan, mutta hyvähän se,jos pystyn vielä olemaan se ylimääräinen mummokin hänelle "ja naurahtanut siihen päälle.Hänellä ei olisi ollut siihen mitään sanottavaa eli olisit pannut hänelle ns. jauhot suuhun kerralla.Ehkä sinulla on vain huono itsetunto,kun otat ihan kaikenmaailman ihmisten sanomiset heti itseesi ja yrität olla heidän mielikseen ja halujensa ja odotustensa mukainen aina kaikessa . Ratkaisu on se,että korjaat nyt omaa elämänasennettasi suhteessa yleensä muihin ihmisiin,etkä enää yksinkertaisesti välitä kaikkien ajattelemattomien sanomisista. .
Onpa kummallista ? Työtoverini piti miehensä kanssa kerrallaan yhtä lastenlasta mukanaan asuntovaunureissuillaan ja kertoi että kaikkialla luulivat lasta omaksi lapseksi. Huom ikää oli jo lähellä 60v ja eivät olleet erityisen nuorekkaita. Nainen harmaantui jo n 40v mutta väriä ei hiuksensa niin että harmaa ei näkynyt. Kukin lapsi oli alle kouluikäinen kun kuljettivat mukanaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänä päivänä suurin osa pienten lasten vanhemmista näyyttävät kieltämättä mummeilta ja vaareilta. Kyllä se vaan on totta.
Kunnon wt-meininkiä.
Jännä, että nykyään mielletään näin. Olen saanut esikoisen 22-vuotiaana ja loputkin kakkosella alkavilla luvuilla. Olemme mieheni kanssa akateemisia ja "hyvistä" suvuista. Mutta tämä tapahtui 80-luvulla. Toki olin nuorehko äiti silloinkin, mutta ei kukaan weeteeksi epäillyt.
Silloin vielä oltiin aikuisia ja tehtiin lapset nuorina. Nykyään ollaan hampaat irvessä wanna be nuoria 35- vuotiaaksi ja sitten ruvetaan hedelmöityshoidoilla äideiksi. Ja ihmetellään miksi luullaan mummoksi.
Minä en ollut hampaat irvessä 35-v. asti vaikka silloin vasta lapsen sainkin. Mitään hedelmöityshoitoja siinä ei tarvittu. Olen vieläkin mielestäni melko nuori. Jännä miten toiset ihmiset ikääntyvät jo nuorina ja sitten kiukkuavat palstalla kun kaikki muut eivät olekaan mummoja ja vaareja vielä nelikymppisinä.
No näin juuri.... Nelikymppiset pitävät itseään nuorina, ja seitsemänkymppisiä pidetään keski-ikäisinä, aivan kuin ihmiset eläisivät 140-vuotiaiksi.
Ehkä muistutat habitukseltasi ja tavoiltasi George "Mummi" Costanzaa. Oletko lyhyt, tanakka, kalju ja tykkäätkö syödä roskiksesta? Kerrotko ihmisille olevasi arkkitehti tai meribiologi ja verhoudutko samettiin?
Tyoskentelen silloin talloin lasten kanssa. Kerran yksi kirkassilmainen lapsonen kysyi minulta, etta "Oletko 99-vuotias?"
t. Olin 35...
Kaverillani kävi paremmin. Hän oli menossa kolmen lapsensa kanssa lasten leikkimaahan, johon aikuiset pääsevät ilmaiseksi, mutta häneltä meinattiin periä maksu! (Luultiin siis teiniksi, vaikka on n.25 v äiti, näyttää kyllä aika nuorelta).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunnon wt-meininkiä.
Silloin ei weeteitä ollutkaan :)
No onhan se vähän haastavaa joskus arpoa.. joskus tulee itellekkin näitä puistossa vastaan että olen luullut mummoksi, sitten nainen tokaiseekin lapselle että "annappa äidille se lelu". HUH, mietin. Onneksi en sanonut mitään... Joskus taas näkee jonkun tosi nuorekkaan joka osoittautuu mummoksi.
Mutta pääsääntösesti n. 40-vuotiaat on mun ennakkoluulon mukaan automaattisesti mummoja, ei pienten lasten äitejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhuit ehkä sellaisen ihmisen kanssa, jonka suvussa lapset saadaan 15-vuotiaina - tai keskustelukumppanisi oli typerä juntti.
Tai sitten ap on plösähtänyt tuulipukujuntti itse.
Höh, eipä ollut kovin empaattinen kommentti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunnon wt-meininkiä.
No näin juuri.... Nelikymppiset pitävät itseään nuorina, ja seitsemänkymppisiä pidetään keski-ikäisinä, aivan kuin ihmiset eläisivät 140-vuotiaiksi.
Hei, jos tilastollisen elinajanodotuksen mukaan elinaikaa on vielä puolet tai vähän ylikin jäljellä, niin ei mun ole mikään pakko pitää itseäni vanhana vaikka kuinka sä haluaisit. Se on ihan miten asian näkee ja kokee.
Vierailija kirjoitti:
Olin 14-vuotias, 160 cm/49 kg. Minua luultiin 12-vuotiaan veljeni äidiksi. Olin meikitön, en mikään pissis. Se vasta masensi.
Tiedän tunteen, minua luultiin puistossa myös 14 vuotiaana 6v veljeni äidiksi.
Mä oletan AINA että kyseessä on äiti, kunnes kuulen lapsen tai aikuisen käyttävän sanaa mummo, etten joutuisi samaan tilanteeseen kuin ap:lle kommentoinut tyyppi.
Ap, ehkä se äiti/isä oli vain umpiväsynyt ja sekoili sanoissaan?