Onko järkeä kouluttautua viestintäalalle?
Siinäpä se jo otsikossa kysymys. Mitä mieltä olette?
Kommentit (32)
Viestintäalalla hommissa 15 vuotta ja töitä riittää. Itse viihdyn. Olen yrittäjä (käytän mieluummin tuota termiä kuin termiä freelancer, joka kuulostaa enemmän satunnaisten projektien tekemiseltä) ja toimin asiakkaideni ulkoisena viestintäkumppanina.
Tämä työmalli on mielestäni lisääntymässä (vakituisten työpaikkojen ehkä vähentyessä). Osaavalle ja hyvälle yhteistyökumppanille tuntuu riittävän töitä niin paljon kuin ehtii ottaa vastaan. Yritystoiminta on kuitenkin erittäin sidoksissa itseeni henkilönä eli toimintaa on vaikeahko laajentaa - en kyllä haluaisikaan :)
Onko toimittajille töitä enää ns. perinteisessä mediassa?
Meillä on perheessä alan pienyritys. Töitä on edelleen, mutta on oltava aktiivinen myyntityössä. Myös jatkuva kehittäminen on tässäkin työssä todella tärkeää.
Koulutetaanko alalle liikaa porukkaa?
Luonteeltaan pitää olla iloinen, eteenpäinpyrkivä, sosiaalinen jopa tyrkky.
Yritysten oma media ja sisältömarkkinointi työllistää.
Vierailija kirjoitti:
Mitä eroa muuten on viestintätoimistolla ja mainostoimistolla?
Oisko se, että toinen tekee mainontaa ja toinen viestintää?
No, minä olen aikeissa kouluttautua. En mielestäni ole tyrkky enkä usko että vain sillä tavalla pärjää. Jokseenkin ekstrovertti kyllä olen, ja moni asia kiinnostaa. Ihan sama mitä joku minusta ajattelee. Jos töitä ei löydy niin pitää sitten olla muita suunnitelmia tai olla sen verran osaava että voi vaikka itsensä työllistää.
Kirjoitustaitoinen ja koodaustaitoinen kyllä työllistyy
Tjaah, kyllä minä oon jokakerta nähny useempiakin ilmoja koodareille
Up