Miksi Carrie Bradshaw ärsyttää niin monia ihmisiä?
Oon Sinkkari-fani. Mun suosikki on Miranda, mutta miten se Carrie voi herättää niin paljon negatiivisia tunteita?
Kommentit (80)
Onkohan Sarah Jessica Parkerilla jotain juutalaista geeniperimää? Vähän viittaisi kasvonpiirteet siihen suuntaan.
Sen takia ärsyttää, kun se on fiktiivinen henkilö, jota ei ole olemassa. Kuka hitto sitä sarjaa katsois, jos se ei herättäis mitään tunteita? Käsittääkseni SJP oli yrittänyt kieltäytyä siitä roolista, kun selvisi MILLAISESTA sarjasta on kyse, mutta luvattu mikä luvattu. Joku tuttu oli vaatinut häntä ottamaan roolin sarjassa, koska osallistui itse tuotantoon, ja hänestä SJP täydellinen rooliin. SJP on muistaakseni suurperheen äiti, perheenäiti ainakin, niin sen vuoksi yritti kieltäytyä roolista. (Onhan se vähän lapsille sopimaton show) Mut koettakaapa kuvitella sen tilalle siihen sarjaan joku muu...
Carrie on ärsyttävän teennäinen, koska SJP on näyttelijänä niin luokattoman huono.
Ihan tosissaanko te jaksaisitte seurata sarjaa, jossa päähenkilö on täydellinen, tuttavapiiri samoin ja hän hoitaa asian kun asian täydellisen tahdikkaasti ja hienosti, eikä koskaan sorru tekemään virhettä tai mitään itsekästä? Se oli ihan hyvä sarja, mutta en tajua tuota "se on liian ruma tekemään sitä ja sitä"???? Carrie oli itsekäs juu, mutta eihän meistä kukaan muu sitä ole, ikinä....
Vierailija kirjoitti:
Ihan tosissaanko te jaksaisitte seurata sarjaa, jossa päähenkilö on täydellinen, tuttavapiiri samoin ja hän hoitaa asian kun asian täydellisen tahdikkaasti ja hienosti, eikä koskaan sorru tekemään virhettä tai mitään itsekästä? Se oli ihan hyvä sarja, mutta en tajua tuota "se on liian ruma tekemään sitä ja sitä"???? Carrie oli itsekäs juu, mutta eihän meistä kukaan muu sitä ole, ikinä....
Hyvin sanottu, Carrie on hyvin inhimillinen hahmo kaikin puolin.
Vierailija kirjoitti:
Carrie on ärsyttävän teennäinen, koska SJP on näyttelijänä niin luokattoman huono.
Miten ihmeessä sarjasta tuli niin hurjan suosittu, monessa maassa vielä, jos päähenkilö on ihan luokattoman huono näyttelijä?
Monesti ite mietin, että se Charlotte ei oikeesti olis kaveri niitten kolmen muun kans, siis että ne ei pyöris yhdessä kun ei mitään yhteistä niitten kans. Useinkaan en tajunnut sen hahmon syytä olla sarjassa, paitsi ehkä että se olis oikeesti se hiljanen kaveri joka notkuu nitten miutten kans kun ei muutakaan keksi
Se sarja oli seksuaalisesti erittäin uskallettu alkamisaikanaan. Siitä suosio.
Mun mielestä mä oon kuullut paljon sitä valitusta, että jossain sarjassa on kaikki niin täydellistä, että ei oikeessa elämässä se noin menis ja ne näyttelijät on hyvännäkösiä ja rikkaita ja täydellisiä. Että aina kaikki asiat selviää ja onnistuu, mut kun tuli sarja joka ei oo liian täydellinen, eikä se sarjan loppuratkaisu ole aina se että asiat järjestyy ja virheet unohtuu, niin jopa sai päänäyttelijä vihat päällensä, kun loppuratksaisu ei olekaan aina se sama ja välillä shit happens ja kun se carrie on kun kuka vain meistä, epätäydellinen.
Vierailija kirjoitti:
Sentakia koska nainen on max 7 tasoltaan ja hänet kuvataan sarjassa jonain 10 jota muka kaikki miehet himoitsee. Tosielämässä Carrien tasoa olisi jotkut perusduunarit ei yhtään enempää.
Yleensä korkeakoulutetut miehet himoitsevat hoikkia tai laihoja naisia.
Duunarit pitävät enemmän pyöreämmistä versioista.
Fakta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Dramaattisuus/överiksi vetäminen. Esim. kun tietokone hajosi tai kun alkoi sataa ja juoksi katoksen alle suojaan ja molemmissa kohtauksissa toisen reaktio oli sellainen "huoh"
-Kiljuminen
-Itsekkyys ja itsestään numeron tekeminen. Omat ongelmat aina etusijalla, ystävien ongelmat käännetään itseen...
-Aidanin pettäminen
-Ärsyttävät eleet ja ilmeet
-Ylianalysointi miessuhteissa. Ei ihme ettei Kihon kanssa sujunut kun Carrie takertui ja kyseli ja painosti
Carriessa on myös hyviä puolia, kuten hauskat heitot, tyttömäisyys (sopivassa määrin), boheemius... mutta mun lempparihahmo on Miranda. Kyyninen ja sarkastinen mutta pinnan alla herkkä. Jalat maassa. Samantha on vähän yksiulotteinen hahmo mielestäni ja Charlotte vähän turhan perinteinen prinsessahaaveilija.
Hyvin analysoitu! Ap
Jep. Tällaisia me kaikki ollaan joskus. Myönsi tai ei.
Varmaan siksi, että hän on minusta t o d e l l a huono näyttelijä. Siksi!
Kaffepulla kirjoitti:
Itseäni Carrie ei varsinaisesti ärsytä, mutta ihmetyttää, miksi melkein 40 v. aikuinen nainen esitetään älynlahjoiltaan ja elämänarvoiltaan ihan bimbona teininä. Tyyliin asuu vuokralla, ei kaikesta päätellen osaa hoitaa raha-asioitaan (rahat menee kenkiin, ei ole varaa ostaa jotain kenkiä mitkä haluaisi, pulassa vuokran kanssa jne.) ja töissä ei tunnu juurikaan käyvän, aika paljon vapaa-aikaa näyttää olevan ja sitä sitten käytetään roikkumalla baareissa ja takertumalla miehiin... joltain 20 v. tytöltä voisi odottaa tuollaista elämäntyyliä.
No, kun se on viihdettä ja kanavaa voi vaihtaa jos ei tykkää. Ja kuinkahan suosittu olisi sarja, jossa seurataan jonkun tunnontarkkaa arkea, vastuullisuutta ruokaostoksilla käyntiä ja suorittamista töissä, ja jolle juurikaan ei jää vapaa-aikaa? Eikä mikään tv sarja voi miellyttää kaikkia.
Vierailija kirjoitti:
Sen Mirandan näytteleminen nyt ei paljon vaatinut, naama mutrussa vaan joka jaksossa. En muista hymyilikö ikinä ees. Kyllä sen Carrien esittäminen enemmän vaatii.
Ei vittu, ihmiset on kateellisia!!! Kun mun arki on tylsää ja miehiä ei ole ovella jonoksi, niin se on Carrie Bradshawn vika. Ei ne sarjan miehet mitään komistuksia olleet, oikeesti. Sen takia en tajua että kuinka C muka tapaili komeita miehiä sarjassa? Monestiko on itelle muuten tullut mieleen, että: enpä nyt tee tätä tai mee tonne kun oon siihen liian ruma.
Vierailija kirjoitti:
Järkyttävää ajatella, että siitä on melkein 20 vuotta kun Sinkkuelämää alkoi! (vuonna 1998). Moni asia on varmasti muuttunut siitä. Se oli silloin aikoinaan jotenkin vallankumouksellista, että nainen voi olla tyttömäinen, itsenäinen ja harrastaa irtosuhteita vapaasti. Mielestäni sarja sopii parhaiten sen ajan ajankuvaksi. Carrie ei aikoinaan oikeastaan ärsyttänyt, mutta jos nyt pitäisi valita joku asia, niin se olisi kaikesta itsenäisyys- ja ystävyysvouhottamisesta huolimatta miehen(Big)/miesten laittaminen kaikessa etusijalle, loputon pohdinta mitä mies haluaa jne. ja loputon uusien mahdollisuuksien antaminen ja miehen odottaminen. Se antaa mielestäni huonon roolimallin naisille.
Mä olin oikeasti nuori ja sinkku, kun sarja alkoi, ja yleisesti kyllä naurettiin sille amerikkalaiselle konservatiivisuudelle ja miehenmetsästysasenteelle, mikä sarjasta henki.
Hevosen naamoista saa ok näköisiä kun laittaa paljon pakkeli. Laulajista esim. Janna. Bloggaajaista voileipä iina sekä fit you too.
Ehkä SJP ei ikinä esiintynyt Kennedy juniorille ikinä ilman meikkiä?
Vierailija kirjoitti:
Hevosen naamoista saa ok näköisiä kun laittaa paljon pakkeli. Laulajista esim. Janna. Bloggaajaista voileipä iina sekä fit you too.
Ehkä SJP ei ikinä esiintynyt Kennedy juniorille ikinä ilman meikkiä?
Lki
Charlotten näyttelijän olisi pitänyt olla Carrie,olisi ollut paljon uskottavampaa nuo lukuisat komeat miehet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen Mirandan näytteleminen nyt ei paljon vaatinut, naama mutrussa vaan joka jaksossa. En muista hymyilikö ikinä ees. Kyllä sen Carrien esittäminen enemmän vaatii.
Carrien "itku" - jösses miten surkea esitys. Miranda mun mielestä kaikkein moniulotteisin. Myös itkuineen päivineen.
Carrie saattaa olla monista ärsyttävä myös siksi, että todellisuudessa hän vastaa eniten sitä mitä itse olemme, vaikkemme halua myöntää. Varmasti lähes jokainen on joskus mokannut raha-asioissa, rakastunut liian palavasti ja karkoittanut miehen, ehkä jopa pettänyt... mutta kuinka monella sitten on trendikäs työ taidegalleriassa ja upea miehen ostama omistusasunto ja suurin stressin aihe on astiaston valinta.