Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies nukkuu ja lapset 1v ja 3v leikkivät keskenään

Yh?
13.05.2017 |

Mies oli neljä päivää reissutöissä ja hoidin yksin kodin, lapset ja kotieläimemme sinä aikana. Hän palasi aamupäivällä ja jäi hoitamaan lapsia, jotta pääsin yksin kauppaan ja asioita hoitamaan. Kun palasin parin tunnin kuluttua, lapset 1v4kk ja 3v3kk leikkivät keskenään lastenhuoneessa ja mies oli nukahtanut huoneen lattialle. Mainittakoon, että alkoholilla ei ollut osuutta asiaan. Mitä mielipiteitä?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon joskus itsekin nukkunut koiran unta kun pienet lapset ovat leikkineet samassa huoneessa. Mies olisi varmasti herännyt jos jotain olisi sattunut. Älä ylireagoi.

Vierailija
22/34 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies on kyllä tosi väsynyt. Päästä nukkumaan ja huomenna voit keskustella et ei oo kauheen sopivaa ja että onneksi nyt ei käynyt mitään pahempaa. Älä ala huutaa ja kiukkuumaan. Ei kyllä varmasti tehnyt tahallaan.

Aloin jo ja nyt mies kiukuttelee minulle siitä. Pelästyin aivan järjettömästi.

Pientä ylireagointia? Mitenhän ennenvanhaan on pysynyt yksikään lapsi hengissä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies nukahteli useinkin kun lapset oli pieniä, otin valokuvankin joskus kun niin koomisen näköistä. Mutta joku ihme vaisto sillä oli aina hereillä koska havahtui heti kun joku lähti kiipeilemään tms ei niin turvallista, vaikka koti onkin perusturvallinen.

Vierailija
24/34 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nooh, tässä äitylinä itsekin vaikka en ole reissutyöstä ollut toipumassa olen joskus vaan mennyt makuuhuoneeseen makaamaan tai lepäämään vaikka lapset ovat leikkimässä toisessa huoneessa. Meillä tosin nuorempi 2. Kyllä se hälytys sieltä tulee huudon muodossa kun alkaa tapahtumaan ja liika hiljaisuus tarkoittaa jotain joka pitää tarkistaa.  Ikinä en ole nukahtanut koska se äiti huuto ehtii kyllä tulla jo aika pian.

Vierailija
25/34 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukahtasin kyllä itsekkin jos pitäs katsoa tylsää lasten leikkimistä.

Vierailija
26/34 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äityli hummaa ostoksilla hassaamassa perheen yhteisiä rahoja ja istuu av-palstalla.

Kyllä vika on miehessä.

Näin on! Ihan yhteisillä rahoilla kävin ostamassa mm. hallaharsoa, jotta saadaan siemenperunat vihdoin peltoon. Aivan järkyttävää rahankäyttöä! Ap.

Vierailija
27/34 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies on kyllä tosi väsynyt. Päästä nukkumaan ja huomenna voit keskustella et ei oo kauheen sopivaa ja että onneksi nyt ei käynyt mitään pahempaa. Älä ala huutaa ja kiukkuumaan. Ei kyllä varmasti tehnyt tahallaan.

Aloin jo ja nyt mies kiukuttelee minulle siitä. Pelästyin aivan järjettömästi.

Pientä ylireagointia? Mitenhän ennenvanhaan on pysynyt yksikään lapsi hengissä?

Lapsikuolleisuushan on ollutkin vain 10-30-kertainen tähän päivään verrattuna. Olisihan mulle tosiaan yksi lapsi vielä jäänyt jos toinen olisi tukehtunut? Ap

Vierailija
28/34 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et sitten voinut ajoittaa shoppailukirmailuasi lasten päiväuniajaksi?

Vastasinkin jo toisaalla että "shoppailukirmailuni" liittyi maatalon tarvikkeisiin, kuten hallaharsoihin. Isompi ei enää nuku päikkäreitä ja pienemmän päikkäritkin sijoittuvat aamupäivään. Mies itse kannusti minua lähtemään. Ap.

Vierailija
29/34 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapset leikki keskenään ja mitään kamalaa ei tapahtunut?

Kai se 3v. olisi herättänyt isin jos talo olisi romahtanut tai1v. tehnyt jotain kiellettyä?

Jos pienempi olisi tukehtunut johonkin leluun, isompi olisi varmaan ollut tyytyväinen, että pienempi "nukkuu" eikä häiritse hänen leikkejään... Ap

1-vuotiaan saatavilla ei pidä olla leluja, joihin voi tukehtua. Siinä voi olla sitten yksi lysti, onko aikuinen vieressä. 

Hän olisi voinut kaivaa vaikka miehen taskusta kolikon. Maailmaa ei saa täysin turvalliseksi koskaan ja siksi 1-vuotiaita ei saa jättää ilman valvontaa.

Vierailija
30/34 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua!

Mun lapset leikkii milloin missäkin huoneessa (oh+2mh)kun mä vaikka laitan ruokaa tai istun keittiön pöydän ääressä lukemassa Hesaria.

Ootteko te koko ajan lastenne vieressä???

Eikä mitään oo vielä sattunut. Tai on toki, mutta sellaista josta on selvitty ilman sairaalareissua.

Vierailija
31/34 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaa lapsillesi sellaiset kuplamuovipallot, missä voivat elää.

Vierailija
32/34 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se maatilan ylläpitäminen onnistuu sinulta, kun mies on työmatkalla ja lapset ovat jatkuvassa tukehtumisvaarassa? ;  )

Vierailija
33/34 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten se maatilan ylläpitäminen onnistuu sinulta, kun mies on työmatkalla ja lapset ovat jatkuvassa tukehtumisvaarassa? ;  )

No ei ainakaan niin, että jätän lapset oman onnen nojaan siksi aikaa kun teen töitä. Eläintenruokinnan hoidan heidän kanssaan ja muut toimet (lannan talikoinnin ja lypsyn) heidän nukkuessaan yöllä tai kun pienempi nukkuu päikkäreitä. Olen luullut, että muutkin hoitavat kotihommia niin, että pitävät samalla huolen lapsistaan. Ap.

Vierailija
34/34 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en voi jättää enää miestä lasten kanssa kesskenään kuin pieneksi hetkeksi. Meilläkin 1- ja 3- vuotias ja sitten 10- vuotias lapsi. Olin kerran vanhemman lapsen kanssa kaupoilla ja kun tultiin kotiin, nuorin istui keittiön tiskialtaan vieresä, kuumavesi täysillä valuen ja naama huulipunalla sotettuna. 3-v makasi itkien sängyllä, kun oli herännyt päikkäreiltä ja oli äitiä ikävä. Mies kuorsasi vaan sohvalla autuaan tietämättömänä maailman menosta.

Mun mies on työuupunut, alkoholia tissutteleva, kakkostyypin diabeetikko ja verenpainetautinen reissutyöläinen. On vaan niin väsynyt, että kun nukahtaa päivällä, niin nukkuu kolme tuntia putkeen heräämättä.

Vastikään kaikki lapset jäivät kotiin, kun kävin kaupassa ja lapset olivat keskenään menneet ulos ja iskä nukkui... pienin kaatui rappusissa ja isä ei herännyt vaikka itku oli ollut kovaa. No vanhin hoiti laastarin 1-v sormeen, onneksi ei mitään vakavampaa tälläkään kertaa tapahtunut.

Mutta olen nyt päättänyt, että jos mulla on yhtään pitempiä menoja niin en jätä miestä keskenään lasten kanssa vaan joku isovanhemmista saa luvan tulla katsomaan ukon ja lasten perään.

Ja joo eroisin, mutta lapset joutuisivat olemaan välillä isällään ja siihen en uskalla lähteä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yhdeksän