Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset eivät suruliputa? Edes taloyhtiöt yms? Juntti kansa

Vierailija
13.05.2017 |

On se nyt kumma, jos annetaan yleinen ohjeistus suruliputtaa. Moni kerrostalo ja liikekiinteistö ei liputa. Eikö huoltomiesten esimiesten kuulu huolehtia, että asia hoidetaan, jos ei itse duunivuorossa olevalla välähdä. Kyllä siellä jollain aina ns. päivystysvuoro on.

Kommentit (91)

Vierailija
61/91 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläpäin liputetaan, sekä osakeyhtiöissä että vuokrayhtiöissä. Ja tiedän, että talojen huoltoyhtiöllä on varmasti yli sata hoidettavaa taloa tässä kaupungissa, joten ei sitä liputtamattomuutta kyllä voi selittää millään järjestelyvaikeuksilla.

Vierailija
62/91 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole lipputankoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/91 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äsken ajettiin Helsingin Kalliossa, siellä oli lippuja hyvin paljon. Myös Vaakunan katolla oli kolmekin. Hyvä helsinkiläiset. Jyväskylässä ei paljon näkynyt

Vierailija
64/91 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki nationalismi ja isänmaallisyys on negatiivista eikä johda ikinä mihinkään hyvään. Liput pitäisi polttaa, ei nostaa tankoon.

Vierailija
65/91 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se nyt kumma, jos annetaan yleinen ohjeistus suruliputtaa. Moni kerrostalo ja liikekiinteistö ei liputa. Eikö huoltomiesten esimiesten kuulu huolehtia, että asia hoidetaan, jos ei itse duunivuorossa olevalla välähdä. Kyllä siellä jollain aina ns. päivystysvuoro on.

Mitä sitä liputtelemaan, jollei edes sureta? Liputtakoon ne, joita surettaa, oli ohjeistukset mitä tahansa. Jos valtiovaltaa niin häiritsee, menköön itse kiskomaan sen lipun sinne salkoon, minua ei häiritse! Kyllä sen pitäisi olla ihan perus juttuja, ihmisten itse päättää milloin surra ja sentähden liputtaa!

Vierailija
66/91 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä suruliputan vain kun tulee surullisia uutisia.

Vierailija
67/91 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se hautajaispäivä olisi parempi suruliputuspäivä. Olisi ollut vähän aikaa valmistautua.

Vierailija
68/91 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi herra vähemmän elätettävänä.

Miten minusta tuntuu että se elätti olet nimenomaan sinä... :D

Epäilen, että Manu kyllä huolehti aika monen elatuksesta maksamalla varmaan hieman enemmäni veroja kuin sinä ikinä edes unissasi. En oikeastaan  tajua, että tämmösiä  idiootteja on olemassa. Myötähäpeä

Manu maksoi veroa vain oltuaan satamajätkänä. Lopun aikaa otti palkkansa veroavaroista, eli  aika kalliiksi tuli ja tulokset kehnoja.

Vierailija
69/91 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän taloyhtiössä (rivitalot, joissa liputusvuoro kiertää viikottain asukkailla) onneksi on laitettu lippu puolitankoon, näyttää tosin tällä alueella olevan ainoa talo, joka liputtaa. Tällä kadulla omakotitaloja ja rivitaloja, joissa kaikissa asukkailla siis velvollisuuus huolehtia liputuksesta.

Höpö höpö

Vierailija
70/91 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies77 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sitä liputtelemaan, jollei edes sureta? Liputtakoon ne, joita surettaa, oli ohjeistukset mitä tahansa. Jos valtiovaltaa niin häiritsee, menköön itse kiskomaan sen lipun sinne salkoon, minua ei häiritse! Kyllä sen pitäisi olla ihan perus juttuja, ihmisten itse päättää milloin surra ja sentähden liputtaa!

Sä olet vielä tyhmempi kuin olen edes osannut kuvitella. Joku 40-vuotiskriisi päällä?

Vierailija
71/91 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nautti eläkkeitä yhteensä n. 200000 euroa per vuosi. Käytti sitten sotaveteraaneille tarkoitettu palvelua missä saa 700 eurolla vuosi palveluja kuten siivous, lounas, ym.

Ihan vaan mietin... Eikös hänellä olisi ollut ihan tuota rahaa itse hommata nämä palvelut?

Ensi kuun alusta veronmaksajan piina ohi.

Vierailija
72/91 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsingissä liputetaan kaikkialla.

Ja veronmaksajien piikkiin.

Maakunnissa joutuisi maksamaan ihan itse ja rahat on siellä etelässä.

Vierailija
73/91 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mieleatä on paikallaan ettei liputeta jos epäliputtamiseen reaktio on tuota luokkaa. nationalismi on vain yksi uskonto. en kumartele uskonnoille, jotka yrittävät tuputtaa omaa näkemystään kaikille.

Vierailija
74/91 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi herra vähemmän elätettävänä.

Lippu salkoon tämän kunniaksi ja ihan huipulle asti.

Kyllä tällaisten kommenttien kirjoittajat taitavat enemmän olla elättejä. Hävetkää!

Vierailija
75/91 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiehtovaa lukea minkälaista ihmissaastaa täällä on kommentoimassa ja pilkkaamassa veteraania.

No jos vuodessa saa eläkettä käteen sen 200000 euroa. Niin eikös vähävaraisille veteraaneille tarkoitetun palvelun käyttö ole hieman mautonta? Ihan pikkaisen vaan...

Ei ole rajattu vain vähävaraisiin. Tuo palvelu kuuluu kaikille sotaveteraaneille sekä heidän leskilleen. Jos nyt tämän verran suotaisiin heille jotka ovat parhaat vuotensa rintamalla antaneet.

Vierailija
76/91 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meilläpäin liputetaan, sekä osakeyhtiöissä että vuokrayhtiöissä. Ja tiedän, että talojen huoltoyhtiöllä on varmasti yli sata hoidettavaa taloa tässä kaupungissa, joten ei sitä liputtamattomuutta kyllä voi selittää millään järjestelyvaikeuksilla.

Kah kun niitä asuntoja saattaa olla siellä 60km päässä asti. Ja näin äkkiä on aika hankalaa saada tarpeeksi lipunkiskojia... Vaikka maksaisi. Mutta onko sitten mieltä maksaa esim. 200 euroa per kiinteistö eli 140 kiinteistöä tekisi 28000 euroa.

Miksi ei olisi voitu valtakunnallista suruliputusta järjestää vaikka maanantaina? Tietenkin valtion ja kuntien virastojen liput olisivat puolitangossa tänä päivänä.

Vierailija
77/91 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinteistön isännöinti pyytää liputuksen huoltoyhtiöltä. Kaikki ei pyydä ja vaikka pyydetäänkin on kattavan liputuksen järjestäminen haastavaa. Huomisen liputuksen vuoksi suurin osa huoltofirmojen lipuista on huomisten liputtajien autoissa ja autot työntekijöillä kotona. Päivystäjät toki on töissä mutta päivystettävä alue on suuri eikä kaikkia liputuksia kerkeä hoitamaan välttämättä muiden hommien ohella. Toki mahdollisimman monta lippua pyritään saamaan suruliputukseen mutta kiireinen tieto ja huominen liputus vaikuttaa paljon eikä näin nopealla varoitusajalla saa välttämättä työntekijöitäkään hommiin.

Ei se minusta mikään nopea varoitusaika ole, kun Koivisto kuoli eilen näihin aikoihin. Aamuksi olisi kyllä ehtinyt järkätä edes tärkeimpiin paikkoihin liputuksen. Mutta kun yhteiskunnasta on tullut niin suljettu ja sulkeutunut. Työaika ja vapaa-aika erotetaan jopa hysteerisen tarkasti. Kun töistä päästään, suljetaan puhelin eikä olla tavoitettavissa. Oma aika pyhitetään kuin viikonloput olisivat jotain retriittejä. Älypuhelinta kyllä räplätään joka minuutti, mutta töitä ei voi tehdä, ellei työvuorosta ole tieto jo viikkoja ennen ja mahdollisesti joku kriisiterapeutti auttamassa sen ajatuksen kestämisessä, että kahden viikon päästä onkin poikkeuksellinen vuoro, kaksi tuntia pidempään kestävä.

Tämä ei ole mikään valmiusyhteiskunta. Tiedän jopa sotilaita, jotka eivät vastaa työpuhelimeen vapaalla. Sotilaat! Voi vittu.

Vierailija
78/91 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pitäisi kuolla perjantai-iltana. Pitäisi ymmärtää kuolla sunnuntain ja maanantain välisenä yönä, niin olisi paljon mukavampi liputella. Heti kun krapulasta on selvitty.

Vierailija
79/91 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiinteistön isännöinti pyytää liputuksen huoltoyhtiöltä. Kaikki ei pyydä ja vaikka pyydetäänkin on kattavan liputuksen järjestäminen haastavaa. Huomisen liputuksen vuoksi suurin osa huoltofirmojen lipuista on huomisten liputtajien autoissa ja autot työntekijöillä kotona. Päivystäjät toki on töissä mutta päivystettävä alue on suuri eikä kaikkia liputuksia kerkeä hoitamaan välttämättä muiden hommien ohella. Toki mahdollisimman monta lippua pyritään saamaan suruliputukseen mutta kiireinen tieto ja huominen liputus vaikuttaa paljon eikä näin nopealla varoitusajalla saa välttämättä työntekijöitäkään hommiin.

Ei se minusta mikään nopea varoitusaika ole, kun Koivisto kuoli eilen näihin aikoihin. Aamuksi olisi kyllä ehtinyt järkätä edes tärkeimpiin paikkoihin liputuksen. Mutta kun yhteiskunnasta on tullut niin suljettu ja sulkeutunut. Työaika ja vapaa-aika erotetaan jopa hysteerisen tarkasti. Kun töistä päästään, suljetaan puhelin eikä olla tavoitettavissa. Oma aika pyhitetään kuin viikonloput olisivat jotain retriittejä. Älypuhelinta kyllä räplätään joka minuutti, mutta töitä ei voi tehdä, ellei työvuorosta ole tieto jo viikkoja ennen ja mahdollisesti joku kriisiterapeutti auttamassa sen ajatuksen kestämisessä, että kahden viikon päästä onkin poikkeuksellinen vuoro, kaksi tuntia pidempään kestävä.

Tämä ei ole mikään valmiusyhteiskunta. Tiedän jopa sotilaita, jotka eivät vastaa työpuhelimeen vapaalla. Sotilaat! Voi vittu.

Jaa.. Eikös tuo lippu ole tärkeimmissä paikoissa ole ollut tänään puolessa välissä?

Miksi sen sotilaan pitäisi vapaa-ajallaan vastata työpuhelimeen? Kyllä he vastaavaat puhelimeen kun on heidän aikansa. Muulloin siihen vastaa joku muu se jonka vuoro on olla valmiina.

Vierailija
80/91 |
13.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nähnyt tänään ainuttakaan okt:ta tai maatilaa jossa olisi suruliputettu. Paitsi omani.

Vähiin on käynyt kunnioittava käytös täällä maallakin :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi neljä