Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

V.2001, kun olin ala-asteen toisella, enemmistö luokkani oppilaista kieltäytyi juomasta eräänä päivänä maitoa ollenkaan, koska tarjolla oli vain kevytmaitoa - ei rasvatonta tai ykkösmaitoa

Vierailija
12.05.2017 |

Ihmettelin jo siinä iässä moista massaidiotismia, varsinkin kun itse olen kaikista maitolaaduista aina pitänyt eniten kevytmaidosta, muut ovat lähinnä jotain ihme litkua täysmaitoa lukuunottamatta. Perusteina oppilaat käyttivät sitä, että "kevytmaito lihottaa", mikä lähinnä kertoo siitä, minkälaisten naurettavien uskomusten aivopesemäksi jo pienet lapset olivat kotonaan joutuneet.

Ok, kysehän oli toki 8-9-vuotiaista lapsista, mutta pahoin pelkään, etteivät heidän vanhempansa olleet sen fiksumpia. Naurettavaa ajatella, että muutama lasi kevytmaitoa päivässä lihottaisi yhtään ketään normaalia ihmistä saati aiheuttaisi sydän-ja verisuonitauteja, kolesterolitason nousua yms.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä muistan, kun mun toiveesta ala-asteella otettiin tarjolle myös täysmaito. Pari vuotta se pysyi maitovalikoimassa, kunnes rasvapropaganda sai sen viimein kitkettyä pois koulusta. Arvelen jonkun vanhemman valittaneen asiasta. Kyseessä oli pieni kyläkoulu.

Vierailija
2/2 |
12.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, meillä 5-vuotias kieltäytyy juomasta mitään maitoa. Sanoi, ettei ihmiset saa juoda eläinten vauvoille tarkoitettua maitoa, ettei ne eläinvauvat jää ilman ravintoa. En tiedä mistä oppinut tuon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla