Kyllä minua hyväpalkkaisena duunarina naurattaa nämä "korkeastikoulutetut", jotka vänisee palkastaan ja vastuistaan.
Teen raskasta, suorittavaa, vaativaa, erikoisosaamista edellyttävää duunarin duunia. Ammattini oppii vain tekemällä ja seuraamalla vanhempien mestarien töitä. Olen suomessa yksi niistä harvoista, jotka osaavat tämän homman.
Kouluja en ole paljon käynyt, vaikka ylioopilaaksi kirjoitinkin vuonna 1981. Siihen aikaan talous pyöri huimasti, joten töihin suunnattiin suorilta ja alettiin tienaamaan ja niillä tiensesteillä itselleen elämää rakentamaan.
Korkeasti koulutetut ihmettelevät että miten voi vähemmän koulutettu tienata saman tai jopa enemmän kuin he suuressa asiantuntevuudessaan tienaavat. No se on voi ja voi. Olen noita jonnin verran tutkinut ja joku työkkärin väsy virkailja tai verotoimiston täti ei mielestäni paljon voikaan tienata. Ei vaan voi, katsokaan nyt itsekin vähän tarkemmin.
Ja kyllä se on elämä valintoja täynnään eikä ihan kaikkea voi vaan napostella rusinoita ja jättää pullat köyhemmille.
Ei mulla muuta.
Kommentit (7)
Joo en ymmärrä tuollaista purnausta. Lentoasemalla saa vauvapalstan lukemisesta 2400 kk netto. Oma lehmä ojassa. Mutta liikaa se on.
Akka@ kirjoitti:
Joo en ymmärrä tuollaista purnausta. Lentoasemalla saa vauvapalstan lukemisesta 2400 kk netto. Oma lehmä ojassa. Mutta liikaa se on.
mikä duuni lentoasemalla noilla palkoilla? lähen heti!
Juttusi pointti on siis vain kertoa, että tunnet katkeruutta ja kateellisuutta korkeasti koulutettuja kohtaan? Vai mitä, hä?
Yleensä palkka perustuu vastuuseen. Toki sullakin muuraajana on iso vastuu ettei häkä tulee sisään. Vai rappariko olet? Niillä on ainakin hyvin rahaa ja kaulassa jopa kultainen dollarimerkki.
Vierailija kirjoitti:
Minua ei kiinnosta duunarien elämä tai mielipiteet mistään asiasta.
Niinhän sä nyt nimettömänä kuivan toimistosi koneelta kerrot. Vanne kiristää päätä ja kohta alkaa viikonloppu, jolloin vedät pe kännit, lauantain päivän ajan loivennat ja illalla kännin puolelle taas. Sunnuntaina kaamea kankkunen ja maanantaina verenpaineet tapissa taas työpöydän ääreen. Tästä kaikesta käteen kuukauden ryynäämisestä 2340 euroa.
Sitten kun sä mua soittelet apuun että tulisin katsomaan yhtä juttua, niin kyllä sua kovastikin kiinnostaa mun näkemys ja toteutus. Tulee muussa tapauksessa sulle todella kalliiksi tuo arroganssi.
Ei sillä, ei mulle niin väliä. Minulla on maksetut talot, kesämökki, vene ja mönkijät pihoilla. Lomat pyörii ja ulkomaanlomat ei tee lovea lompakkoon, vaan sinne jää joka kuukausi säästöön kyllä.
Tällaisten kommenttien jälkeen on vähän turha miettiä miksi meitä duunareita jotkut pitää vähän yksinkertaisina.
Miksi meiltä olisi pois jonkun koulutus. Tiimityöskentelynähän moniammatillisuus on vahvuus.
Se nyt vähän riippuu. Minä olen maisteri, arvostetussa asiantuntijatyössä mutta koska osaan hommani, stressiä ei ole. Ei alaisia, 9-17 päivät, etätöitä voin tehdä aina kun huvittaa ja hoitaa omia asioita vaikka kesken päivän. Ai niin se palkka. 4000 euroa käteen. Paitsi viime kuussa huomattavasti enemmän kun tuli bonukset.
Minua ei kiinnosta duunarien elämä tai mielipiteet mistään asiasta.