Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opiskelin väärää alaa ja nyt ahdistaa kaikki

Vierailija
11.05.2017 |

En koskaan löydä paikkaani työmaailmassa. Opiskelin täysin väärää alaa. Opiskelujen aikana iski päin kasvoja se, että en ole alalle soveltuva ihminen. En ole kiinnostunut koko aihepiiristä, verkostoitumisesta, itseni brändäämisestä enkä oikeastaan mistään alaan liittyvästä. Selaan lähes päivittäin opiskelutovereitteni Linkedin-profiileja ja katselen kaihoisasti missä he ovat töissä. En ole saanut itse edes Linkedin-profiilia tehtyä, koska ei vaan kiinnosta. Muut etenevät urallaan kovaa vauhtia, ja minä olen vaan hukassa, niin hukassa.

Kuvittelin vuosikausia, että olen urakeskeinen ihminen ja ajattelin, että sillä on tosi suuri merkitys elämässäni. Puhuin tästä jatkuvasti. En edes tiedä mitä tapahtui, mutta hiljalleen kaikki urahaaveet vaan alkoi karisemaan. Koen tästä jatkuvasti huonoa omatuntoa. En halua mitään uraa. Haluan käydä töissä, saada sieltä palkan ja työpäivän jälkeen unohtaa kaiken ja keskittyä kaikkeen muuhun. Ja jostain syystä olen viime vuodet panostanut alalle, millä tällainen ei ole mitenkään mahdollista. Tuntuu, että olen täysin umpikujassa ja häpeän sitä miten tein näin huonon valinnan. En ole enää kaksikymppinen, vaan ihan jo sen ikäinen että tässä pitäisi olla jo "oikeissa töissä" ja tienaamassa jotain. Uudet opinnot eivät ole mahdollisia, ainakaan pitkään aikaan.

Olenko ainoa joka on vaan sössinyt koko työuransa jo ennen kuin se alkoikin, ihan vaan koska omat ajatukset on muuttuneet niin paljon? Tällä hetkellä haaveilen jostain helposta, suorittavasta vakityöstä. Nyt menen pätkästä pätkään, pelaan aikaa kun en muutakaan keksi.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voih ihan kuin minä.

Tuntuu, että ois ollu parempi jos en koko AMKia olisi ikinä käynytkään, sillä duunaritason hommiin olen ylikoulutettu ja ns oman tason töitä en saa koska ei ole kokemusta ja valmistumisesta on jo kohta 4 vuotta. Tää tilanne on jotenki nii ahistava, että tuun varmaan kohta hulluks

Hae vuokrafirman kautta duunarihommiin.

Sinne otetaan eri meriiteillä töihin esim määräaikaisiin työsuhteisiin. Kokeile ihmeessä👍

Vierailija
22/24 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekin opiskelen alaa, joka ei kiinnosta kauheasti eikä tunnu muutenkaan omalta. Olen siis maisterivaiheen opiskelija tällä hetkellä ja opintoja jäljellä enää noin vuosi. Toisaalta uskon, että minulle ei välttämättä edes ole mitään yhtä oikeaa alaa, sillä olen sellainen ihminen, joka on kiinnostunut vähän kaikesta, muttei kunnolla mistään. Alan vaihto ei siis luultavasti auttaisi paljonkaan.

Tämähän on minun kirjoittamani viesti. Muistan hyvin, miten ahdistunut olin opintojen loppupuolella. Myös työpaikan löytäminen oli todella vaikeaa, mutta lopulta onnistuin kuitenkin saamaan paikan, joka osoittautui aivan mahtavaksi. Olen ollut täällä nyt kohta kaksi vuotta eikä todellakaan vielä kyllästytä. Opiskelemani ala liittyi talouteen, mutta olen huomannut, että minulle sopii paljon paremmin enemmän tietotekniikkaan painottuva työ. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsekin opiskelen alaa, joka ei kiinnosta kauheasti eikä tunnu muutenkaan omalta. Olen siis maisterivaiheen opiskelija tällä hetkellä ja opintoja jäljellä enää noin vuosi. Toisaalta uskon, että minulle ei välttämättä edes ole mitään yhtä oikeaa alaa, sillä olen sellainen ihminen, joka on kiinnostunut vähän kaikesta, muttei kunnolla mistään. Alan vaihto ei siis luultavasti auttaisi paljonkaan.

Tämähän on minun kirjoittamani viesti. Muistan hyvin, miten ahdistunut olin opintojen loppupuolella. Myös työpaikan löytäminen oli todella vaikeaa, mutta lopulta onnistuin kuitenkin saamaan paikan, joka osoittautui aivan mahtavaksi. Olen ollut täällä nyt kohta kaksi vuotta eikä todellakaan vielä kyllästytä. Opiskelemani ala liittyi talouteen, mutta olen huomannut, että minulle sopii paljon paremmin enemmän tietotekniikkaan painottuva työ. 

Ihana kuulla! <3 Antaa toivoa samassa tilanteessa olevalle. Ehkä se oma paikka maailmassa vielä löytyy!

Vierailija
24/24 |
08.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siitä tarvitse potea huonoa omaatuntoa, ettei halua luoda uraa, vaan ihan vaan käydä töissä. Minä opiskelin nuorena alalle, jolle en sitten työllistynyt. Nyt nelikymppisenä valmistuin ja työllistyin ammattiin, jossa viihdyn. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yksi