Minkälaisia leluja sinulla oli lapsena?
Kommentit (11)
Mollamaija, pehmoleluja, katuhaita, prätkähiiriä marsista, niitä "pierulimoja". Nää nyt tuli ekana mieleen.
Nainen, 27v.
Pehmoleluja, palapelejä, pikkuautoja, nukkeja ja Rölli tarinoita kasetilla. t. Kolmekymppinen nainen
Muistan Barbiet, Ponit, Belvillet, kampaus-/meikkipään. Nukeista erityisesti Baby Born on jäänyt mieleen, samoin yksi laulava nukke, jonka mukana tuli kaksi laululevyä.
Samoin on jäänyt mieleen erinäisiä figuureita, kuten Turtlesit ja Billy the Kid. Isoveljen leluja, kuten oli pattereilla toimiva Ritari Ässän autokin! Myös ihan perinteiset metalliset pikkuautot olivat kovassa käytössä, automatolla niillä ajeltiin kilpaa. Minulla oli yksi ihan omakin auto, valkoinen bemari vauhtiraidoilla. Dinosaurukset olivat jossain vaiheessa kanssa kova luu, minulla oli yksi pieni triceratops-figuuri. Noilla leikin usein yksinkin mutta useammin toki veljeni kanssa.
Toki oli vielä junarataa, legoja, duploja, elektroniikkapelejä (ennen konsoleita), leikkimökki helloineen ja astioineen, kylpy- ja hiekkalelut...
N28
Barbeja, poneja, nukkeja, pehmoleluja, pikkuautoja, legoja, superpalloja ym. N29
Dildoja. Vanhempani olivat tai ovat vapaamielisen kasvatuksen pioneereja. Leikin dildoilla vieläkin.
Sukupuoli ei vieläkään selvillä, 33.
Keinuhevonen, nalle, nukkekoti, pallo, palapeli, junarata
Nainen 28 v.
Barbiet oli rakkaimpia. Aluksi ne tuli ihan leikkiin, mutta viimeisinä vuosina se oli vähän sellaista keräilyä, toki kaikki tuli käyttöön mutta se oli sellaista hiusten harjailua ja vaatteiden vaihtoa lähinnä. Kymmenenvuotiaana taisin saada viimeisen. Oli mulla muitakin leluja toki, mutta sellanen barbi-tyttö mä kyllä olin. 1991 syntynyt.
Yks lemppari oli teletappien Nuunuu-imuripehmolelu. Pienenä tykkäsin niistä muovisista ruoista, pehmoleluista, nukkekodista, prinsessa-asuista ja legoista. Ehkä kans mylittleponeja ja pikkuautoja.
Sit mulla oli tosi paljon vauva nukkea, barbeja, bratzeja ja bratz-bilepaku. Ja kaks kaalimaan tenavaa tai mitälie olikaan.
Varmaan oli hirveesti kaikkea muutakin, mut nämä muistan ite parhaiten.
Matchbox ja Majorette pikkuautoja. Sellainen pöydänreunaan kiinnitettävä autoliukumäki pikkuautoille. Tavallisia perus-Legoja, kiinalainen Mecchano-kopio (rakennussarja - autoja etc). Linkkari ja halkoja puupinosta. Vesivärit ja mielikuvitusta.
M42
Parhaat lelut olivat ne faijan työkalut joita uskalsi/jaksoi/sai käyttää. Majanrakennus takametsään, jousipyssyjen teko ja muut nikkaroinnit parhaita leikkejä ala-asteen aikoihin.
M37
No täälläpä nyt outoa sakkia on paikalla, kun ei ole tullut yhtään vastausta eli ilmeisesti teillä ei ole ollut lainkaan leluja lapsena tai sitten teillä ei ole ollut lainkaan lapsuutta, aikuisina lienette syntyneet?