Millä viikoilla voi jo suppareita tulla?
Mulla menossa rv12 ja menkkakivun tapaisia ailahteluja tulee silloin tällöin..
Kommentit (6)
Tuossa vaiheessa alavatsa on usein kipeä ja siellä on jos jonkinlaisia tuntemuksia, sillä kohtu kasvaa kohisten, kiinnikkeet paukkuu ja liitokset alkavat venyä. ne aiheuttavat menkkamaista kipua.
Mutta jos tiedät varmasti niiden olevan supistuksia ja ne tuntuvat epämiellyttäville, käy tarkistuttamassa tilanne. Onko vauva ensimmäisesi? Usein ensisynnyttäjillä nuo kivut ovat vielä kovempia, sillä ' paikat eivät ole venyneet' ja vatsalihakset ottavat ' vastaan' .
sitruska rv 25
Mulla olko rv 14 ja sit viikolla 16 todettiin kohdunsuun tulehdus joka aiheutti supitukset. Aluks ne oli kivuttomat mut muuttu sit lopuks tosi kivuliaiks. Eli kannattaa käydy tutkituttamassa ku yleensä jos noin aikasin alkaa supisteleeen niille löytyy yleensä joku syy. Mulle sanottiin et jos on " normaalisti" enemmän supisteleva kohtu nii nekin tuntee yleensä vasta viikon 17-19 jälkeen.
Kyselee tietämätön ensisynnyttäjä :D
Mulla on ollut alusta asti menkkamaisia kipuja. Välillä enemmän, välillä vähemmän. Ei ne mitenkään suuresti satu, jomotusta enemmänkin. Niin että tuntuuko ne supistukset samantyyliseltä vai miten minä erotan ne alkavat supparit?
Tässä oman 2. alkuraskauden aikana on tullut seurailtua ja aika monella sitä menkkakipua on :) Se johtuu mun käsityksen mukaan monista eri seikoista, joista yksi on kohdun supistelu. Normaalit menkkakivutkin johtuvat kohdun supistelusta.
Eli kai supistuksia tulisi ihan alusta pitäen?
Coe rv 10+1
Hän sanoi niiden olevan supistuksia, muttei kuulemma tarvitse olla huolissaan...
Eilen np-ultrassa pyysin kätilön katsomaan cervixin tilanteen ja täyspitkä ja kiinni oleva oli.
A & Kirppu h12+5
mulla alkoi supistukset rv.16 joka on siis todella aikaisin.aikaisemmin on kyllä ollut 4 keskenmenoa, että jos ne sitten vaikuttaisi.
onko ne supistukset kipeitä?jos on, tai rupeaa pikkuhiljaa olemaan, lähtisin sinuna tarkastuttamaan tilanteen aika nopeasti.itselläni on tuossa vaiheessa keskenmeno alkanut supistuksilla.en nyt todellakaan tarkoita pelotella!oletko varma että ne ovat supistuksia?jos eivät ole kipeitä, eikä sulla ole muuta " vaivaa" niin kannattaa silti heti huomenna varmaan soittaa neuvolaan ja kysyä niistä, koska jos ovat harjoitus supistuksia niin ovat kyllä aikaisin alkaneet.
itselläni nyt rv.19 ja sairaslomaa vietän supistusten vuoksi luultavasti äippäloman alkuun asti, työni fyysisyyden vuoksi.
toivottavsti kaikki sujuu hyvin!
viivi ja tiitiänen