Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hotelliaamiainen oli arvosteluissa huono, en ymmärrä

Vierailija
11.05.2017 |

Valitsin juuri hotellin - en aamiaisen perusteella - mutta luin arvosteluja, että aamiainen ei ole hyvä. Kävin hotellin aamiaisella, tarjolla oli muroja, mysliä, maustamatonta jugurttia, hedelmäsalaattia, puuroa, leipää, raejuustoa, juustoja, leikkeleitä, nakkeja, munakasta, kahvia, mehua ja jotain muutakin. Ihan perus - mutta että huono? Mitä ihmettä odotat kolmen tähden hotellin aamiaiselta, jos tämä on huono? :o

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan koska vihersmoothiet ja rahka puuttuu.

Vierailija
2/25 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laatu ainakin korvaa määrän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse toivon jotain tajunnan räjäyttävää, että sanon aamiaista hyväksi hotellissa. Tuo aamiainen kuulostaa joukkojen ruokinnalta.  

Vierailija
4/25 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en usein ymmärrä käyttämieni hotellien huonoja arvosteluja. Tähtiä on yleensä ollut 2-3 joten ei mitään luksusta, mutta arvosteluissa on aina jotain kummallista: Telkkari liian kaukana, nuhruinen yleisilme (kun minusta on ollut ihan tavallinen, siisti hotelli ja olen vielä aika tarkka näissä asioissa), tylsä sisustus (ketjuhotelli, mitä oikein odotit...), huono aamiainen (sama kuin ap:lla). Jotkut nyt vaan löytävät aina jotain valittamista.

Vierailija
5/25 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon aamulla kupin kahvia ja syön yhden leipäpalan tai pienen kipon mysliä ja jonkun hedelmän. Mitään tajunnan räjäyttävää buffet aamiaista en tarvitse, ja jos mahdollista, en ota koko hotelliaamiaista, koska se on älyttömän kallis vaihtoehto aamuisin näin pieniruokaiselle.

Vierailija
6/25 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähänhän se riippuu myös siitä,missä ollaan. Pohjois-eurrooppalaisessa neljän tähden hotellissa saisi bulkkimunakkaan ja nakkien sijasta olla keittiössä sulle tehtävä oikea kasvismunakas tai benediktiiniismunst tms. Briteissä raja menee siinä, onko aamiaisella jotain tuorettakin tarjolla. Italiassa ja ylipäänsä Välimerellä aamiainen on hyvä jos siihen ylipäätään saa muutakin kuin pullaa tai croisssanttia ja kahvia.

Vierailija
7/25 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kyllä vaikuttaa se laatu, ei pelkästään määrä. Leipä ei aina ole perushotellissa hyvää. Kahvi on usein pahaa. Munakokkeli kuivaa. Mehu jotain kamalaa tiivistetty. Yms. Yms.

Vierailija
8/25 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juon aamulla kupin kahvia ja syön yhden leipäpalan tai pienen kipon mysliä ja jonkun hedelmän. Mitään tajunnan räjäyttävää buffetaamiaista en tarvitse, ja jos mahdollista, en ota koko hotelliaamiaista, koska se on älyttömän kallis vaihtoehto aamuisin näin pieniruokaiselle.

Totta, joissain hotelleissa se kuuluu heti hintaan. Mutta kai pihi suomalainen ajattelee, että silloin pitäisi mielellään syödä aamiaisella ihan koko rahan edestä. 

Vierailija
9/25 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksesta ei selviä, oliko aamiainen hyvä vai ei. Hedelmäsalaatti voi olla tuoretta, vasta tehtyä, tai purkista; mysli voi olla talon omaa tai muovipusseissa; kahvi ja munat saatetaan valmistaa juuri minun makuuni tai keittää bulkkina ei jne. Valikoiman laajuus ei ratkaise vaan laatu. Samoin ruokailutilalla on suuri merkitys. 

Vierailija
10/25 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse toivon jotain tajunnan räjäyttävää, että sanon aamiaista hyväksi hotellissa. Tuo aamiainen kuulostaa joukkojen ruokinnalta.  

Ymmärrän kriteerisi kutsua hyväksi jotain, joka on vasta erityisen hyvää, mutta eikö nyt ole vähän suhteellisuudentaju pettänyt siinä vaiheessa, jos maksat keskitason hotellista xx summan, johon sisältyy aamiainen ja sitten odotat, että aamiaisella on tuorepuristettuja mehuja, kokin juuri sinulle valmistama munakas jne.?:)

Vierailija
11/25 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo terveysintoilijoiden luomu-smoothie-parsakaalit-lähiruokakikkare aamiaiset on hirveitä. Minä haluan munakasta ja pekonia, sekä kahvia. ei muuta.

Vierailija
12/25 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloituksesta ei selviä, oliko aamiainen hyvä vai ei. Hedelmäsalaatti voi olla tuoretta, vasta tehtyä, tai purkista; mysli voi olla talon omaa tai muovipusseissa; kahvi ja munat saatetaan valmistaa juuri minun makuuni tai keittää bulkkina ei jne. Valikoiman laajuus ei ratkaise vaan laatu. Samoin ruokailutilalla on suuri merkitys. 

Hedelmäsalaatissa oli tuoreita ja säilykehedelmiä. Maustamattoman jugurtin kanssa hyvää. Kahvi oli suurissa pannuissa olevaa 'peruskuraa'. Mikään ei ollut erityisen hyvää, mutta en löytänyt mistään mitään moitittavaakaan, löysin ihan sopivasti syödäkseni. Aamiainen oli keskiverto, ei siis säväyttävä, mutta ei tullut mieleen mainita, että se olisi ollut huono. Viiden tähden hotellissa olisin toki odottanut jo jotain parannuksia. ap

Vierailija
13/25 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hotelliaamiainen on silloin hyvä, kun mehu on tuorepuristettua, leivät ja croisantit uunituoreita, hedelmät kypsiä, voi valita, haluaako munakasta vai paistettuja tai uppomunia, samoin kahvissa on valinnanvaraa jne. Tärkeämpää on siis laatu kuin määrä.

Vierailija
14/25 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hedelmäsalaatissa oli tuoreita ja säilykehedelmiä. Maustamattoman jugurtin kanssa hyvää. Kahvi oli suurissa pannuissa olevaa 'peruskuraa'. Mikään ei ollut erityisen hyvää, mutta en löytänyt mistään mitään moitittavaakaan, löysin ihan sopivasti syödäkseni. Aamiainen oli keskiverto, ei siis säväyttävä, mutta ei tullut mieleen mainita, että se olisi ollut huono. Viiden tähden hotellissa olisin toki odottanut jo jotain parannuksia. ap

Ymmärrän ihmetyksesi. Tuollaisen arvostelu riippunee enemmän arvostelijoista ja odotuksista kuin aamiaisesta. Toiselle se voi olla juhlaa, toiselle kärsimys, tai riippuu matkasta ja tilanteesta. Itsekseni en varmaankaan vaivautuisi toista kertaa, mutta lasten kanssa matkaillessa ottaisimme kaiken irti jokainen söisi innolla mitä haluaa.  

Yksi mahdollinen selitys alhaisille arvosteluille on muuten toistuvat selvät virheet kuten ruoan loppuminen kesken. 

Vierailija
15/25 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun matkapäiviä vuodessa on esim. 80 niin hotelliaamiaisen pienetkin nyanssit korostuvat. Sekä aamiaisen monipuolisuus että laatu. Itse painotan näistä enemmän laatua. Leipien tuoreus ja monipuolinen valikoima. Se, onko munavoi munavoita vaiko munamargariinia. Se, onko tuoremehu tuorepuristettua appelsiinimehua vaiko jotakin sokeri-esanssilitkua. Se, onko paikalla kokki valmistamassa munakkaita jne. vai onko tarjolla vetistä ja kylmää jauheesta valmistettua "kokkelia". Se, onko kahvi-ja teetarjoiluun panostettu. Näiden perusjuttujen lisäksi kaikki muu, eli vihannekset, hedelmät, tarjoilu, puhtaus, viihtyvyys, luomu jne. 

Nämä siis perusjuttuja. Sitten kun puhutaan oikeasti luksukkaista aamiaisista, täytyy lähteä kaukoitään. Niiden jälkeen menee pitkään niin, ettei mikään "perus" oikein tunnu miltään.

Vierailija
16/25 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän kriteerisi kutsua hyväksi jotain, joka on vasta erityisen hyvää, mutta eikö nyt ole vähän suhteellisuudentaju pettänyt siinä vaiheessa, jos maksat keskitason hotellista xx summan, johon sisältyy aamiainen ja sitten odotat, että aamiaisella on tuorepuristettuja mehuja, kokin juuri sinulle valmistama munakas jne.?:)

ei oikeastaan . ymmärrän ettei halpa hotelli pysty satsaamaan kaikkeen, mutta kyllä arvosteluissa pitää sanoa oma mielipiteensä.  tosin esitän asiani ymmärtäväisesti ja sanon mitä haluaisin hotellin tekevän asialle.  Tosin ymmärrän ettei ole järkevää kuunnella kaikkea palautetta ja myös muiden asiakkaiden kannattaisi ymmärtää monien olevan kusipäitä.

tuo jolle vastasit

Vierailija
17/25 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen jälkeen kun olin kokenut brittihotellien aamupalat, kyllä osasin arvostaa suomalaisten ketjuhotellien tasokasta ja laadukasta aamupalaa. Briteissä sait paahtoleipää, voita, hilloa, suklaalevitettä. Jugurttia ja omenan. Kahvia ja teetä, tuoremehua.

Siis saman hintatason hotellissa. Toki, onhan siellä muut kulut suurempia mutta mutta.. Joo. 

Vierailija
18/25 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maito pitää olla tekomaitoa. Liha pitää olla tekolihaa. Salaattia ja tofua. Ne riittää aamupalaksi hotellissa.

Vierailija
19/25 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään ymmärrä näitä arvosteluija, joissa odotukset on täysin epärealistiset.

Olin yhden tähden B&B:ssä Lontoossa ja se oli oikein hyvä ja siisti. Perusaamupala, kahvi, murot, mehu, paahtoleipä.

Ja tästäkin oli arvosteluissa vaikka minkälaista ruikuttajaa. Eikö niissä arvosteluissa pitäisi nimenomaan huomioida hotellin luokitus ja hintataso? Ei yhden tähden paikkaa voi arvostella samoin kriterein kuin viiden tähden paikkaa.

Vierailija
20/25 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen jälkeen kun olin kokenut brittihotellien aamupalat, kyllä osasin arvostaa suomalaisten ketjuhotellien tasokasta ja laadukasta aamupalaa. Briteissä sait paahtoleipää, voita, hilloa, suklaalevitettä. Jugurttia ja omenan. Kahvia ja teetä, tuoremehua.

Siis saman hintatason hotellissa. Toki, onhan siellä muut kulut suurempia mutta mutta.. Joo. 

Mä olin hotellissa Lontoossa, jossa oli paras aamiainen, mitä olen ikinä saanut:kaikkea löytyi (mm. perinteiset brittiläiset pavut, perunat, makkarat ym.) Eikä se hotelli mikään huippulaadukas ollut vaan ihan perushyvä.