Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies saa perinnön

Vierailija
11.05.2017 |

Ollaan miehen kanssa oltu yhdessä 3 vuotta. Asutaan avoliitossa ja tähän asti olen kuvitellut, että rahamme ovat yhteiset. Nyt mies on saamassa huomattavan perinnön, ja ilmoitti, etten mä saa euroakaan.

Aika järkyttynyt olo. Suunnittelin hiukan jo tulevaisuuttakin rahojen turvin ja nyt mies on tuota mieltä.

Voiko tällä suhteella enää olla tulevaisuutta?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me olemme olleet aviossa 25 vuotta. Omat on tulot ja omat on tilit. Molemmat maksaa mikä ehtii. Ei tässä olla kirjaa pidetty, vaikka tilit on omat, samaa perhettä ollaan.

Hyvin on toiminut, kellään ei mitään valittamista. Mutta esim. lahjan osto toiselle yhteiseltä tililtä olisi vähän outoa...

Vierailija
22/42 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahneen loppu kirjoitti:

Aloituksesi kertoo, että miehesi pitäisi olla järkyttynyt ja miettiä, kannattaako suhdetta jatkaa.

Appiukkoni kuoli ja vaimo sai 300.000€ perintöä. Maksoi puolet asunnostamme ja sijoitti loput. Minä jatkan lainani maksamista entiseen malliin. Ei ne minun rahojani ole.

Niin, että suhteessa on ihan ok, että toisella on rahaa millä mällätä pitkin maailmaa ja ostaa sitä sun tätä kun toinen jatkaa sillä kaurapuurolinjalla? Onko se ihan oikeasti hyvä suhde? Missä on toisesta välittäminen ja lojaalisuus?

Ap

tämän takia aika usein ihmiset pariutuvat 'samaan varallisuusluokkaan'.

Jos se toinen haluaa pitää rahat itsellään ja tehdä niitä matkoja vaikkapa kavereidensa kanssa niin et voi muuta kuin vilkuttaa ikkunasta ja miettiä, haluatko jatkaa näin vai onko yksin köyhänä sittenkin parempi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahneen loppu kirjoitti:

Aloituksesi kertoo, että miehesi pitäisi olla järkyttynyt ja miettiä, kannattaako suhdetta jatkaa.

Appiukkoni kuoli ja vaimo sai 300.000€ perintöä. Maksoi puolet asunnostamme ja sijoitti loput. Minä jatkan lainani maksamista entiseen malliin. Ei ne minun rahojani ole.

Niin, että suhteessa on ihan ok, että toisella on rahaa millä mällätä pitkin maailmaa ja ostaa sitä sun tätä kun toinen jatkaa sillä kaurapuurolinjalla? Onko se ihan oikeasti hyvä suhde? Missä on toisesta välittäminen ja lojaalisuus?

Ap

No minäkin olen perinyt 300 000 e, mutta olen sinkku. Jos pariutuisin, ei kumppanilla olisi mitään käyttöoikeuksia rahoihini, mutta en toki lentelisi yksin ympäri maailmaa. Kyllä me lomailtaisiin yhdessä ja subventoisin niitä lomabudjetteja tarpeen mukaan. Sen sijaan saattaisin ostaa jotain kalliimpia vaatteita tai kosmetiikkaa tai huonekaluja tai auton tms. Ja minä ja vain minä päätän siitä, käytetäänkö vai säästetäänkö omaa perintöäni. 

Tämän kokoluokan perintö on sellainen, että se mahdollistaa vain yhden henkilön downshiftausta ja turvan, valitettavasti siitä ei riitä kahdelle mällättäväksi asti, vaikka varmasti jotain hyötyä toinenkin saa. 

Vierailija
24/42 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap on lompakkoloismies, joka tehtailee provoja siitä, että naiset ovat muka rahanahneita.

Pahus, mistä arvasit?

Ap

No ei ollut oikea ap.

En mä mitään loisi, ajattelin vain, että minäkin saan jotain hyötyä. Mies sitä paitsi puhui, että sitten ostetaan parempi auto, lähdetään reissuun ja aletaan katsomaan kauan haaveissa ollutta omistusasuntoa.

Niin, hän on koko ajan tarkoittanut, että minä maksan omat matkani ja edelleen puolet kaikesta, pienellä palkallani. Minusta se on epäreilua koska olemme yhdessä harmitelleet esimerkiksi matkustamisen kalleutta ja nyt yhtäkkiä olisi minun kanssani lähdössä, mutta yhtä köyhä mä edelleen olen. En ymmärrä mitä tuon päässä liikkuu.

Ap

No sanot hänelle että mikään noista ei onnistu koska sinulla ei ole varaa maksaa niistä puolia. Mies voi sitten miettiä miten tekee.

Vierailija
25/42 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei miehen tietenkään pidä antaa sulle perinnöstään rahaa, mutta kuulostaa kyllä aika kurjalta että mies maksaisi yhteisestä lomamatkastakin vain oman osuutensa ja sinä omansa. Itse ainakin maksaisin ilman muuta myös puolisoni osuuden ja niin maksaisi myös puolisoni (ja onkin palkastaan maksanut).

Vierailija
26/42 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä oikeudella puolisosi suvun rahat olisivat mitenkään sinun? Ette ole edes naimisissa ja kolme vuotta on tosi vähän aikaa. Älä huoli, kyllä se sunkin suku vielä kuolee niin saat itsellesikin rahaa leikkimiseen..

Vierailija
27/42 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ollaan miehen kanssa oltu yhdessä 3 vuotta. Asutaan avoliitossa ja tähän asti olen kuvitellut, että rahamme ovat yhteiset. Nyt mies on saamassa huomattavan perinnön, ja ilmoitti, etten mä saa euroakaan.

Aika järkyttynyt olo. Suunnittelin hiukan jo tulevaisuuttakin rahojen turvin ja nyt mies on tuota mieltä.

Huono trolli. Avoliitossa et ole oikeutettu senttiinkään miehen omaisuudesta.

Vierailija
28/42 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap on lompakkoloismies, joka tehtailee provoja siitä, että naiset ovat muka rahanahneita.

Pahus, mistä arvasit?

Ap

No ei ollut oikea ap.

En mä mitään loisi, ajattelin vain, että minäkin saan jotain hyötyä. Mies sitä paitsi puhui, että sitten ostetaan parempi auto, lähdetään reissuun ja aletaan katsomaan kauan haaveissa ollutta omistusasuntoa.

Niin, hän on koko ajan tarkoittanut, että minä maksan omat matkani ja edelleen puolet kaikesta, pienellä palkallani. Minusta se on epäreilua koska olemme yhdessä harmitelleet esimerkiksi matkustamisen kalleutta ja nyt yhtäkkiä olisi minun kanssani lähdössä, mutta yhtä köyhä mä edelleen olen. En ymmärrä mitä tuon päässä liikkuu.

Ap

Minä en oikeasti haluaisi jatkaa tuollaisessa suhteessa. Mies suunnittelee teille kahden eri elintason taloutta eikä sellainen toimi. Ei se ainakaan mikään rakastava parisuhde ole. Voithan katsoa vielä mutta ei hyvältä näytä.

Mekin aloitettiin avoliitossa ja nykyään aviossa yhteensä 20 v. Aina käytetty rahat yhteisesti periaatteella se maksaa, jolla on vaikka onkin ollut omat tilit. Meillä ei koskaan voisi olla sellaista tilannetta, että toisella on rahaa ja toinen katselee vierestä. Ei vaan olla sen luonteisia ihmisiä. Eikä meistä kumpikaan koskaan suostuisi sellaiseen suhteeseen.

Vierailija
29/42 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi rahat on hänen tietenkin. Mielestäni on kuitenkin perseestä leveillä rahoillaan jos ei ole tarkoitus käyttää niitä kuin itseensä. Olisi pitänyt sitten suunsa vaan kiinni. En lähtisi tuollaisen kanssa mihinkään matkalle.

Vierailija
30/42 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on lokki ketju viimesen päälle. Kaatopaikan päällä kuhisee mädäntyvän lihan ympärillä.

Elämä mietitään perinnön varaan. Just nuinhan se menee. Pthyi

Ja ap vielä pahempi kun toisen rahoja himoaa. Kait olet trolli?

Ehkä muehesi ei halua antaa euroakaan sinulle nähtyään ja kuultuaan mahtavat suunnitelmasi.

Sanotaan tähän loppuun vielä että se ei kyllä ole mikään parisuhde jos itse eletään luksus elämää ja katsotaan vierestä jeesaamatta toista joka joutuu miettimään mitä saa ostettua edes ruuaksi.

Vierailija
31/42 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain Suomessa tapahtuu näin. Monessa muussa sisvistysvaltiossa laki turvaa puolison aseman. Onneksi olen naimisissa keskieurooppalaisen kanssa. Yhteinen tili naimisiinmenon jälkeen ollut jo 10 vuotta. Hän on kasvanut siihen että mies ottaa vastuun elämästään ja myös siitä minkälaisen naisen kanssa menee naimisiin. samoin nainen ottaa vastuun siitä millaisen miehen kanssa menee naimisiin. Joten kukaan ei tee mitään mitä ei itse ole halunnut. Suomalaiset menee ja tekee eivätkä ajattele seurauksia tai elämää muutenkaan.

Kysyin mieheltä joskus että mitäs jos olisinkin osoittautunut tuhlariksi joka tuhlaa tilit tyhjiksi niin mies sanoi että omaa tyhmyyttään olis saanut syyttää. Sen lisäksi että noin ulkomuotoisesti ja ajatusten tasolla tunsi rakkautta minua kohtaan niin hän otti huomioon myös vähemmän romanttiset seikat ennen kosimista. Suosittelen tätä myös suomalaisille. 

Avoliitossa ei olla naimisissa vaan asutaan yhdessä.

Vierailija
32/42 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pahus, mistä arvasit?

Ap

No ei ollut oikea ap.

Ap

Minä en oikeasti haluaisi jatkaa tuollaisessa suhteessa. Mies suunnittelee teille kahden eri elintason taloutta eikä sellainen toimi. Ei se ainakaan mikään rakastava parisuhde ole. Voithan katsoa vielä mutta ei hyvältä näytä.

Mekin aloitettiin avoliitossa ja nykyään aviossa yhteensä 20 v. Aina käytetty rahat yhteisesti periaatteella se maksaa, jolla on vaikka onkin ollut omat tilit. Meillä ei koskaan voisi olla sellaista tilannetta, että toisella on rahaa ja toinen katselee vierestä. Ei vaan olla sen luonteisia ihmisiä. Eikä meistä kumpikaan koskaan suostuisi sellaiseen suhteeseen.

Tätä mä just tarkoitan.

En mä helvetti soikoon missään vaiheessa ole sanonut, että rahat kuuluu mulle. Mutta se, että puhuu siitä miten lähdetään reissuun, ostetaan sitä ja tätä kun perintö tulee, ja sitten toteaakin, että mä en hyödy rahoista mitenkään, on mielestäni typerää ja ristiriitaista.

Sitten innoissaan katselee matkoja ja asuntoja ja on kuin unohtanut sen, että me mun rahat ei ole lisääntyneet kuin taikaiskusta.

Ap

Vierailija
33/42 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahneen loppu kirjoitti:

Ap

Vaimo on pienempipalkkainen ja minä tasaan elintasomme. Juoksevat menot tasataan tulojen mukaan. Varallisuus ja tulot on aivan eri asia. Vai pitäisikö minun vaatia, että vaimo kuluttaa omaisuuttaan, että puolittaisimme normikulumme? Minusta se olisi aika epäreilua.

Vierailija
34/42 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain Suomessa tapahtuu näin. Monessa muussa sisvistysvaltiossa laki turvaa puolison aseman. Onneksi olen naimisissa keskieurooppalaisen kanssa. Yhteinen tili naimisiinmenon jälkeen ollut jo 10 vuotta. Hän on kasvanut siihen että mies ottaa vastuun elämästään ja myös siitä minkälaisen naisen kanssa menee naimisiin. samoin nainen ottaa vastuun siitä millaisen miehen kanssa menee naimisiin. Joten kukaan ei tee mitään mitä ei itse ole halunnut. Suomalaiset menee ja tekee eivätkä ajattele seurauksia tai elämää muutenkaan.

Kysyin mieheltä joskus että mitäs jos olisinkin osoittautunut tuhlariksi joka tuhlaa tilit tyhjiksi niin mies sanoi että omaa tyhmyyttään olis saanut syyttää. Sen lisäksi että noin ulkomuotoisesti ja ajatusten tasolla tunsi rakkautta minua kohtaan niin hän otti huomioon myös vähemmän romanttiset seikat ennen kosimista. Suosittelen tätä myös suomalaisille. 

Pysy siel ni ei tarvi valittaa

Vierailija
35/42 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä ainakin mun tuleva perintö menee yhteiseksi iloksemme. Saan n. 60 000. Rahaa se vain on.

21v. yhdessä ja mies elättänyt koko perhettä niin kyllä se raha on yhteinen.

Vierailija
36/42 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on ollut siitä lähtien, kun yhteen muutimme 19 ja 21 v, yhteiset rahat.

Elimme avoliitossa 6 v ja naimisissa ollaan nyt oltu 32 vuotta.

Päivänselvää, että kaikki mitä tulee, käytetään yhteiseen hyvään ha kumpikin saa tietty käyttää rahaa omiin mielijuttuihin.

Ei olisi toiminut, että toinen saa esim perinnön ja viettää lokosaa elämää ja toinen venyttää penniä eikä voida esim matkustaa yhdessä jne.

Huono vertaus, koska te aloititte samasta pisteestä. Tilanne olisi erilainen, jos sinulla olisi ollut avioon mennessänne miljoona rahaa ja miehellä miljoona velkaa.

Vierailija
37/42 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huono trolli. Avoliitossa et ole oikeutettu senttiinkään miehen omaisuudesta.

Et oikeastaan avioliitossaan. Omaisuus puolitetaan ja tasingot lasketaan vasta mahdollisen eron hetkellä, siihen asti se perittykin omaisuus on vain sen perijän (parin välinen asia toki, miten yhteisinä rahoja käytetään) - Aika usein myöskin, jos perinnön jättäjällä on ollut testamentti (usein on jos on yhtään enempää perittävää) on siihen automaattisesti lisätty puolisot poissulkeva klausuuli.

Eli älä edes haaveissasi käytä toisen rahoja koska siitä ei tule kuin katkeruutta ja kurja mieli.

Vierailija
38/42 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saivartelija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päivänselvää, että kaikki mitä tulee, käytetään yhteiseen hyvään ha kumpikin saa tietty käyttää rahaa omiin mielijuttuihin.

Ei olisi toiminut, että toinen saa esim perinnön ja viettää lokosaa elämää ja toinen venyttää penniä eikä voida esim matkustaa yhdessä jne.

Huono vertaus, koska te aloititte samasta pisteestä. Tilanne olisi erilainen, jos sinulla olisi ollut avioon mennessänne miljoona rahaa ja miehellä miljoona velkaa.

Entä tilanne, jossa miehellä on asunto, josta vielä vähän velkaa ja nainen muuttaa siihen. Mies töissä ja nainen jää kotiäidiksi ja  avoliitossa ovat?

Vierailija
39/42 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä meillä ainakin mun tuleva perintö menee yhteiseksi iloksemme. Saan n. 60 000. Rahaa se vain on.

21v. yhdessä ja mies elättänyt koko perhettä niin kyllä se raha on yhteinen.

21 vuotta on vähän eri asia kun 3 vuotta, eikö totta?

Vierailija
40/42 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saivartelija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä tilanne, jossa miehellä on asunto, josta vielä vähän velkaa ja nainen muuttaa siihen. Mies töissä ja nainen jää kotiäidiksi ja  avoliitossa ovat?

Omistaja maksaa lainansa ja vastike maksetaan tulojen suhteessa.