Miksi aikuinen kavahtaa toisen ihmisen kosketusta?
Millainen aikuinen on noin herkkä? Mitä siinä voi olla taustalla?
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Sitä kuvottaa sun hiplailus.
Ainahan se on mahdollista.
Onko muita vaihtoehtoja?
Minä en voi sietää edes puolituttujen koskettelua, hyi hitto. Taustalla tasan se, että en halua että joku ihminen tulee niin lähelle ja koskee minuun. Miksi itselläsi on tarve lääppiä toisia? Mikä siinä on taustalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainahan se on mahdollista.
Onko muita vaihtoehtoja?
Onhan sitä vaikka mitä, seksuaalisesta hyväkskäytöstä aina väkivaltaan, mut ehkä tuo on se todennäkösin vaihtoehto.
Suomalaiset haluaa pitää sen oman tilansa, eikä vierasta ihmistä sovi kosketella vai sopiiko sun mielestä?
Olisikohan vaikka kuule jotain kielteisiä kokemuksia koskettamiseen liittyen
Vierailija kirjoitti:
Minä en voi sietää edes puolituttujen koskettelua, hyi hitto. Taustalla tasan se, että en halua että joku ihminen tulee niin lähelle ja koskee minuun. Miksi itselläsi on tarve lääppiä toisia? Mikä siinä on taustalla?
En minä mitenkään yleisesti lääpi muita ihmisiä. Mutta taustalla on se, että kun ystävä itkee surussaan, niin minä koen hyvin luontevaksi mennä lähelle silittämään lohduttavasti. Mutta toinen kavahtaa. Ei ärtyneesti niin kuin joku teini tekisi, vaan vähän pelokkaan oloisesti.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Olisikohan vaikka kuule jotain kielteisiä kokemuksia koskettamiseen liittyen
Tämä. Itse saatan säpsähtää kosketusta, jos sitä ei osaa odottaa.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset haluaa pitää sen oman tilansa, eikä vierasta ihmistä sovi kosketella vai sopiiko sun mielestä?
Kyllä vain, hän haluaa pitää oman tilansa. Vieraasta ihmisestä ei ole kyse, vaan kyllä meillä ihan läheinen kaverisuhde on.
Ap
En pidä ihmisten kosketuksesta. Se on liian tunkeilevaa. Ihmiset on jotenkin inhottavan pehmeitä ja lämpimiä, ja ne haisee omituiselle. Ainoastaan oma puolisoni voi mua koskettaa niin, etten tunne sitä epämiellyttäväksi.
No en minä ainakaan halua, että minua lääpitään silloin kun olen muutenkin pahalla mielellä. Kaikille se "lohduttava silittäminen" ei tee muuta kuin lisää ahdistusta. Miksi ihmettelet tuollaista, etkö voi vain antaa toiselle omaa tilaa jos hän sitä selvästi kaipaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minä mitenkään yleisesti lääpi muita ihmisiä. Mutta taustalla on se, että kun ystävä itkee surussaan, niin minä koen hyvin luontevaksi mennä lähelle silittämään lohduttavasti. Mutta toinen kavahtaa. Ei ärtyneesti niin kuin joku teini tekisi, vaan vähän pelokkaan oloisesti.
Ap
Ei ole tottunut moiseen. Itse en nuorena voinu sietää lohdutusta edes verbaalisesti, kun ei mua kukaan ollu paljoa lohdutellu. Hävetti sellanen jotenki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Vain minulle HYVIN läheinen ihminen saisi koskea minuun tuollaisessa tilanteessa. Jos kuka tahansa muu tekisi niin, kokisin sen todella ahdistavaksi jo valmiiksi vaikeassa tilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Suomalainen yleensä koskettaa vain lohduttaakseen, joten hän on tottunut saamaan kosketusta vain kun on paha olla. Tämän myötä kosketus pahentaa oloa eikä lohduta, koska siihen ei liity positiivisia kokemuksia. Kyse siis ei-seksuaalisesta kosketuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Noin emotionaalisesti latautuneessa tilanteessa toisen kosketus voi olla liiallinen ärsyke. Silloin siitä pyrkii pois automaattisesti, vaikka muuten pitäisikin kosketuksesta.
Onneksi minulla ei ole tuollaisia kiinni tuppaavia ystäviä.
Todella hyviä kokemuksen sanoja teillä. Ja eri vaihtoehtoja. Ehkä olen vain liian hidas sopeutumaan muutoksiin. Oli aika, jolloin hän kaipasi sitä lohdutusta ja kosketusta. Ja nyt hän on ilmeisesti siirtynyt päinvastaiselle moodille. Ja minä en osaa sopeutua riittävän joustavasti muuttuviin tilanteisiin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Millainen aikuinen on noin herkkä? Mitä siinä voi olla taustalla?
Miksi lääpit ilman lupaa? Jos kosketus ei ole tervetullut, sitä kavahtaa tietenkin. Ei ketä tahansa saa mennä koskettelemaan.
Samaa sukupuolta olevan lääppiminen tod näk inhottaa normaaleita ihmisiä.