Kaikkialla maailmassa halutaan poikia koska he pysyvät suvussa
Naiset liittyvät lähes jokaisessa suomalaisessakin avioliitossa miehen sukuun. Miltä tuntuu olla niin idiootti että jatkaa oman suvun hylkäämistä joka on suurimpia syitä siihen ettei kukaan halua tyttöjä? Miltä tuntuu olla patriarkaatin leikkikalu ja liittyä vieraisiin sukuihin niin että kaikkia naisia hyljitään takianne?
Kommentit (14)
Geenit ei muutu mutta nimi kertoo suvun ja nainen luopuu suvustaan.
Asia on täsmälleen päinvastoin.
Tutkimukset osoittavat, että suomalaislapset viettävät isovanhemmistaan eniten aikaa äidinäidin kanssa. Äidinäidin apu on myös keskeinen perhekokoa päätettäessä; perheissä, joissa äidinäiti asuu lähellä ja auttaa, on keskimääräistä enemmän lapsia.
Minä olen ilmeisesti tälläinen ei-sukunsa-hylkääjä, kun pidin tyttönimeni naimisiin mennessäni? En kyllä näe mitään eroa, vaikka olsin ottanut mieheni nimen. Isän suvun kanssa en ole juurikaan tekemisissä, mutta äitini suvun, jonka nimeä minulla ei siis ole, olen tekemisissä ihan koko ajan.
Olenko siis jotenkin parempi näin?
Vierailija kirjoitti:
Hei, 80-luku soitti lankapuhelimestaan ja haluaa nimilakinsa takaisin!
En kyllä sukunimeni pitäessä ajatellut, että nyt pidän sukuni. Tai mies hylkäävänsä sukuaan ottaessaan minun sukunimeni. Olemme osa kumpaakin sukua.
Silloinhan on järkevää antaa lapsille äidin nimi. Paljon helpompaa kun äidin puolen mummolla on asioita hoidettaessa sama nimi.
Vierailija kirjoitti:
Totta. Juuri kukaan mies ei ikinä ottaisi naisen sukunimeä, moni nainen ottaa miehen nimen ja osoittaa kuuluvansa tälle ja tämän sukuun.
Mitä sä sukuhullu jankutat viikosta toiseen? Jälleen kerran: ei voisi vähempää kiinnostaa mitkään suvut.
Vierailija kirjoitti:
Suku on geeneissä. Latinaksi genus = suku.
Sitä on kuule ap olemassa monia maita, joissa nimi ei muutu naimisiin mennessä. Silti niissä halutaan tai on haluttu poikia. Eli syyt poikien haluamiseen ovat jossain muualla kuin nimessä.
Olen äidinäitini sukuseuran jäsen.
Eihän kenenkään geenit muutu naimisiin mennessä.