Pelottava lastenohjelma Pikku Kakkosessa: Aasi, Morso ja Mouru
Oletteko nähneet osia Pikku Kakkosessa esitetystä ohjelmasta Aasi, Morso ja Mouru? Mitä mieltä olitte? Onko Morso teidän mielestänne liian pelottava lastenohjelmaan? Mikä otus se teidän mielestänne on? Näyttäisittekö kyseistä ohjelmaa lapsillenne tai muistatko kenties sen omasta lapsuudestasi?
Itse muistan kyseisen ohjelman omasta lapsuudesta ja lapsena pelkäsin Morsoa. Olen nyt katsonut uudelleen pätkiä ohjelmasta ja vasta nyt huomaan, että sarjassa on hyvä opetus: erilaista ei kannata pelätä. Ohjelmassa nimittäin Morso on pelottavan näköinen mutta viisas ja kiltti. En silti näyttäisi kys. ohjelmaa välttämättä lapsilleni, minusta lapset eivät ehkä ymmärrä sarjan ideaa vaan pelkäävät Morsoa.
Kommentit (29)
Minä pelkäsin lapsena vain Rölliä. Toisaalta se oli yksi lempiohjelmistani.
Todella älytön ohjelma. Hahmot ovat hlvetin rumia ja näyttävät maan alla mädäntyneiltä ja haisevilta. Ei mitään juonta. Jousisoittimia vingutetaan aavemaisesti.
Minusta tuntuu että tuon ohjelman tekijät ovat vihanneet lapsia.
En pääse yli siitä, että Chisu on Morson kaksoisolento.
Äiti vihasi tuota satua ylikaiken, itse taas rakastin Tuula Kallioniemen kirjaa. Tv-ohjelmaa en edes katsonut.
Mitä muita kaksoisolentoja Morsolla on? :) Entä mitä luulette, miten Morson suunnittelija keksi luoda Morsosta tuon näköisen? Itsellä ei ainakaan olisi ikinä mielikuvitus riittänyt luomaan tuollaista hahmoa.
Up. Te jotka ette tiedä miltä Morso näyttää, voitte googlata hakusanalla "Morso" tai "Morso pikku kakkonen". Miltä se teidän mielestä näyttää?
Mielestäni Morso on aika gangsteri. Se ei osaa puhuu teini slangii kunnol joutsikajou.
Never forget.
Mietin aina joskus edelleen Morsoa, kun mietin mikä oliis pelottavin kauhuleffan hirviö. Morso vaatekaapissa. Morso ikkunasta kurkkimassa. Morso sänkysi alla. Morso puun takana. Nimenomaan se lastenohjelman nukkeversio, jonka naama ei liiku puhuessa ja on jatkuvast vaan se järkytykseen jäätynyt ilme.
Rakastin lapsena Morsoa, kuului lempiohjelmiini.