Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä voi johtua heikko pitkäkestoinen muisti?

Vierailija
11.05.2017 |

Yleensä puhutaan vain lyhytkestoisen muistin ongelmista, mutta se on mulla ihan ok. Pitkäkestoinen muisti sen sijaan on toivoton. Tämä aiheuttaa ongelmia mm. opiskelussa kun ei se tieto pysy siellä päässä kuin pisimmillään 2 kuukautta. Yleissivistys on myös heikko, kun tieto ei pysy päässä ja ei auta vaikka koko ajan kertaan asioita. Aika ei riitä kaiken mahdollisen kertaamiseen. Hyvä esimerkki on se että useamman kerran vuodessa kertaan esim. Suomeen historiaan liittyviä perusasioita, joiden pitäisi kuulua yleissivistykseen. Kaikki kuitenkin katoaa aina päästä uudestaan ja uudestaan. Asia hävettää minua.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä et pidä asioista tarpeeksi mielenkiintoisina, jotta ne pysyisi mielessä. Tai sitten yrität liikaa päntätä sen sijaan, että yrittäisit ymmärtää asioita. Et voi muistaa sellaista, mitä et kunnolla ymmärrä. Ulkoa opettelun sijaan yritä yhdistää tieto johonkin jo oppimaasi. Kun asiat linkittyy toisiinsa ne myös muistaa paremmin.

Vierailija
2/3 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu vain etteivät mielenkiintoiset asiatkaan pysy mielessä pitkään. Mikään ei vain pysy.

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla täysin sama homma. Esim. yläasteen ja ammattikoulun oppiaineet ovat jääneet täysin unholaan.

Pari kuukautta sitten katsoin semmoista tiededokkaria ja tiedostin asiat ihan hyvin, mutta nyt kun aloin miettimään, niin en muista melkeinpä mitään siitä.

Monet opitut asiat jää muistiin, mutta ei aktiiviseen muistiin. Eli ne pitää ikään kuin kaivella sieltä muistivarastojen uumenista. Aivot vaan toimii sillä tavalla, joillakin enemmän ja joillakin vähemmän.

Itseä kyllä huolettaa tämä ja oon miettinyt että mikähän mussa on vialla, mutta kai se on ihan normaalia..

M20

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yhdeksän