Miksi naisillla pitää olla aina hieno kahvikeitin?
itselleni kelpaa aina usein roskiskestakin löytynyt ehkä kahvinkeitin, viimeksi ei ollut edes ikivanha mutta ilmeisesti joku neiti halusi uuden ja modernin
miehille kelpaa vanha rämä likainen kahvinkeitin joka keittää IHAN SAMANLAISTA kahvia kuin se 200 euron neitikeitin
miksi kukaan sijoittaa kahvinkeittimeen enempi kuin 5 e, ne rahat voi sijoittaa vaikka kalastusvehkeisiin
Kommentit (34)
Monilla naisilla ei kokemukseni mukaan edes ole moista värkkiä: ovat teen tms. lipittäjiä!
Äläpä yleistä! Olen nainen ja en omista kahvinkeitintä. Vieraat saa vettä.
En omista kahvinkeitintä. Vedenkeitin löytyy. Se kyllä maksoikin sitten huimat 25€.
Mulla on pressopannu, teetä kyllä sillä yleensä valmistan. Kahvia juon niin vähän etten ole katsonut tarpeelliseksi hommata isoa keitintä sitä varten.
Mulla on toimiva Moccamaster vuodelta miekka ja kilpi enkä ole ihan heti vaihtamassa sitä uudempaan.
Minä väitän että ap on tässä asiassa väärässä. Meillä se on mies joka haikailee monen tonnin kahvinkeittimen perään. Ja saanee sellaisen jossain vaiheessa..
ApostoliKingKong kirjoitti:
itselleni kelpaa aina usein roskiskestakin löytynyt ehkä kahvinkeitin, viimeksi ei ollut edes ikivanha mutta ilmeisesti joku neiti halusi uuden ja modernin
miehille kelpaa vanha rämä likainen kahvinkeitin joka keittää IHAN SAMANLAISTA kahvia kuin se 200 euron neitikeitin
miksi kukaan sijoittaa kahvinkeittimeen enempi kuin 5 e, ne rahat voi sijoittaa vaikka kalastusvehkeisiin
Kun riittävästi sijoituksia voi ostaa sekä Juran että kalastusvehkeet - Rapalan osingoilla.
Miksi miehillä pitää olla hieno auto?
Yleensä miehet ovat niitä, jotka haikailevat kalliin elektroniikan perään. Myös keittiön puolella, tiedän itsekin useita nuoria miehiä jotka fiilistelevät huolella teräksenharmaita tiskikoneita ja jääkaappeja joista saa jääpaloja.
Minulla ei ole ikinä ollut kahvinkeitintä. Sellainen, kallis, tuli talouteen vasta kun muutin yhteen mieheni kanssa ja hän halusi sen. Nykyisin ei edes käytä sitä, tuolla se pölyttyy nurkassa ja vie tilaa mutta pois ei silti saa kuulemma antaa.
Miksi aloitat paskat provosi aina sanalla miksi...
ApostoliKingKong kirjoitti:
itselleni kelpaa aina roskiskestakin löytynyt vanha rämä likainen kahvinkeitin --- viimeksi ei ollut edes ikivanha
Siihen on syynsä, miksi uudehko ja toimiva kahvinkeitin on roskiksessa, eikä se syy ole se että "joku neiti" halusi ostaa ökykeittimen.
nimim olen vienyt roskakatokseen leivänpaahtimen ja blenderin, toinen niistä oli ottanut osumaa oksennustaudin oksennuksesta ja toinen lemmikin pissasta, olivat oikeasti käyttökelvottomia vaikka saattoivatkin äkkiseltään näyttää kelvollisilta
Minustakin se on miehet, joilla on taipumus hinguta kallista uutuustekniikkaa. Eivät naiset.
Roskiksesta en ole kyllä koskaan löytänyt kahvinkeittimiä, enkä uskaltaisi sellaisia ottakaan, kuka sen tietää, mitä sillä on kuumennettu. Ja lasikannua harvemmin saa - ehjää - roskiksesta mukaan. Uuden kannun ostaminen yleensä sitten tekeekin kombosta kalliim...
Meillä on 23 vuotta vanha Moccamaster. On muuten todella pitkäikäinen ja kestävä laite! Espressokone on italialainen Pavoni, myös ollut joskus kallis, mutta katos kun ymmärtää ostaa kerralla kunnollisen, niin joo, tuokin on palvellut loistavasti kovassa käytössä jo kymmenen vuotta. Ei ole rikkimenevää automatiikkaa.
Halpojen rimpuloiden ostaminen on tyhmää, koska ne menevät vähän väliä rikki.
mulla on kiettätyskeskuksesta oleva toimiva ihan peruskeitin joka toimii. en kaipaa espressokeitintä, juon kahvini useimmiten kodin ulkopuolella
Meidän Moccamasterin on kyllä mies ostsanut. Toki eihän se ole kuin päälle 100€ keitin, mutta kyllä sillä hyvää kahvia tulee. Peittoaa työpaikan 20€ halppiskeittimen mennen tullen.
Vierailija kirjoitti:
mulla on kiettätyskeskuksesta oleva toimiva ihan peruskeitin joka toimii. en kaipaa espressokeitintä, juon kahvini useimmiten kodin ulkopuolella
...ja niille kupillisille ei sitten lainkaan tule hintaa? Joo, ok, tottahan tuo tarve riippuu elämäntilanteesta ja kulutustavoista. Joku ostaa mukin aina vaikka töihin tai opintoihin mennessään. Toinen taas juo sen kahvinsa aamulla kotona ja viikonloppuisinkin on enimmäkseen kotona perheen kanssa. Eri tarpeet, eri ratkaisut.
Nykyiseen asuntoon muuttaessani tuskailin rahapulassa kahvinkeittimen ostoa ja onnekseni törmäsin täysin toimivaan keittimeen kirppiksellä. Hinta 12e ja toimii edelleen 2,5 vuoden jälkeen täydellisesti. Äitini osti mulle toissa jouluna semmosen kapselikeittimen, kun meni hurahtamaan tarjouksessa oleviin. Osti samalla itselleenkin. Aluksi minäkin innostuin juomaan erikoiskahveja silloin tällöin, mutta nyt en edes muista milloin olisin viimeksi konetta käyttänyt. Tuolla pölyttyy (myös äidiltä saadun) soda streamin vierellä. (Voi kun joskus muistaisi ottaa sen tyhjän kaasupullon ja käydä Prismassa hankkimassa uuden, olisihan niitä makuvesiä kiva juoda välillä.) Äitikin muuten taisi oman kapselikeittimensä antaa veljelleni ja sen tyttöystävälle.:D
Että ei me kaikki naiset nyt kuitenkaan samanlaisia olla...
Koska pidän hyvästä kahvista. Ja kyllä sillä keittimellä on väliä, mikä ei kuitenkaan tarkoita että moccamaster on aina parempi kuin halpa keitin. Tosin keittimellä pitää olla puhdas ja poistaa kalkki säännöllisesti.
Meillä on ollut vuoden aikana kolme eri suodatinkeitintä ja kuten täällä mainittu se on mies joka aina ostaa uuden. Tällä hetkellä keittiöstä löytyy neljä eri tapaa valmistaa kahvia.
Menen tästä keitämään aamukahvini lähemmäs tonnin automaatti espressokeittimellä. Jokainen juokoon kahvinsa tai teensä miten haluaa.
No hyi, minä en ainakaan huolisi mitään roskuksesta kaivettua kahvinkeitintä ihan vain siitä syystä, että sehän on ällö. Minulla on halvin kahvinkeitin, joka kaupan hyllytä löytyi. Ei minusta mitään hifistelyä siis.
Meillä kahvinkeittimien kanssa tuntuu hifistelevän niin äiti kuin isäpuolenikin. Kieltämättä heidän uusi kallis kahvinkeitin keittää oikeasti todella hyvää kahvia, en sitten tiedä mistä johtuu. Optimilämpötilat ja muut kait vaikuttaa :)
Joku kalastusneiti puhuu asiaa.