Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten hitossa pääsen tästä olosta eroon? (Masennus)

Vierailija
11.05.2017 |

Koko ajan on sellainen tyhjä ja tylsä olo. Mikään ei vaan huvita ja kaikki maistuu puulta. Olen kyllä hoidon piirissä, käyn psykiatrian polilla juttelemassa ja syön lääkkeitä. Tuntuu vain hirveältä urakalta koko paranemisprosessi. Pitäisi muuttaa kokonaan omia ajattelumalleja. En jaksa. Haluan vain luovuttaa.

En saa ajatuksia yhtään kasaan. Tuntuu kuin näkisin kaiken jonkun harson läpi.

Tänään en pystynyt menemään kouluunkaan. Yleensä olen siellä kuitenkin käynyt. Olisin varmaan jaksanut mutta ahdistaa liikaa. Tänään olisi ollut vähän normaalista poikkeavaa ohjelmaa. Pelkään etten ymmärrä ohjeita ja teen jotain väärin. Itseluottamukseni on täysin nollassa.

Koulu ei kyllä muutenkaan auta yhtään. Olen koulun jälkeen yksinkertaisesti niin väsynyt etten jaksa tehdä läksyjä. Sitten tunnen itseni ihan tyhmäksi tunneilla kun en ole opiskellut asioita. En pysty keskittymään. Kotonakin makaaminen on kyllä tosi kamalaa kun omat ajatukset rääkkää.

En usko että pystyn parantumaan. Netissä kaikki saa oloni tuntemaan vielä paskemmaksi kun sanovat että masentuneen pitää vain itse muuttaa omaa asennettaan ja muokata niitä vääristyneitä ajatusmalleja. Kukaan muu ei tee sitä masentuneen puolesta. Entä jos en jaksa!! Pitääkö mun tappaa itseni??

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välttämättä et kärsi masennuksesta. Kilpirauhasen vajaatoiminta aiheuttaa samoja oireita. Osa kilpirauhaspotilaista on saanut masennusdiagnoosin vaikka eivät ole masentuneita.

Parasta mielen hoitoa kaikkiin sairauksiin on aina ruokavaliokuntoon ja ulos metsään kävelemään.

Vierailija
2/12 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennus voi johtua monesta syystä mutta minulla kyse oli tukahdutetuista tunteista. Oletko kiukkuinen jostain? Mitä muuta tunnetta panttaat? Tutustu mindfulness-tekniikoihin, niihin rankemman puolen jotka ei ole vain jotain yhden rusinan syömistä keksittyneesti tms. Omien tunteiden hyväksyntää, opettele astumaan sivuun ahdistuksesta ja vain tarkkailemaan hyväksyen kaikki tunteet. Teko voi olla väärä, mutta tunne ei koskaan. Se on vaikeaa as fuck ja raskasta, mutta toimii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatusmallien pitää muuttua ja tällä hetkellä ainoa toimiva toimintaterapia on HOT.

http://www.joustavamieli.com/p/esittely.html

Vierailija
4/12 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Välttämättä et kärsi masennuksesta. Kilpirauhasen vajaatoiminta aiheuttaa samoja oireita. Osa kilpirauhaspotilaista on saanut masennusdiagnoosin vaikka eivät ole masentuneita.

Parasta mielen hoitoa kaikkiin sairauksiin on aina ruokavaliokuntoon ja ulos metsään kävelemään.

Kaikkein pahinta mulle on tilanteet, joissa joudun olemaan yksin ajatuksineni. Olo on parempi, jos voin kuormittaa aivojani jollakin (matematiikka, fysiikka, strategiapelit)

Ap, miten ihmeessä pääsit psykiatrian polille? Mua ne ei ottanut vastaan

Vierailija
5/12 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, koulun kanssa on mullakin ollut vaikeaa jos on masentunut/ahdistunut, kaiken lisäksi kun se ala ei tuntunutkaan omalta.

Mut mielestäni on hyvä jos vaikka  koululla on joku jolle puhua tunteistaan. Mulle sanottiin että olisi mahdollista esim, joku kevennetty systeemi hetkellisesti, jos tuntuu ettei jaksa. Tai voitkohan levätä sieltä hetken ja jatkaa kun ajatus on toivon mukaan kirkkaampi ja mieli virkeämpi? Tuon "harso"-asian tunnistan itsekin jotenkin. 

Vierailija
6/12 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt verikokeissa. Ei ole kilpirauhasen vajaatoimintaa. Metsässä kävely selkiyttää kyllä ajatuksia kunhan sinne asti vaan saa itsensä pakotettua. Sitäkään ei voi kokoaikaa tehdä. Jalassa on rasitusvamma, koska olen tehnyt useana peräkkäisenä päivänä 15-20km lenkkejä...

Vierailija
7/12 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt verikokeissa. Ei ole kilpirauhasen vajaatoimintaa. Metsässä kävely selkiyttää kyllä ajatuksia kunhan sinne asti vaan saa itsensä pakotettua. Sitäkään ei voi kokoaikaa tehdä. Jalassa on rasitusvamma, koska olen tehnyt useana peräkkäisenä päivänä 15-20km lenkkejä...

Kilpirauhasen raja-arvot ovat liian pienet joten kannattaa kokeilla tyrosiiniä, sitä saa luontaistuotekaupoista.

Lääkäri eivät mielellään määrää lääkeitä vaikka arvot olisivat lähellä raja-arvoja.

Vierailija
8/12 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkein pahinta mulle on tilanteet, joissa joudun olemaan yksin ajatuksineni. Olo on parempi, jos voin kuormittaa aivojani jollakin (matematiikka, fysiikka, strategiapelit)

Ap, miten ihmeessä pääsit psykiatrian polille? Mua ne ei ottanut vastaan

Lääkäri laittoi sinne kiireellisen lähetteen kuultuaan että mulla on tarkka itsemurhasuunnitelma. Osastolle eivät ottaneet. BDI:stä tullut nyt melkein 40 pistettä...

Pystyisinpä mäkin keskittymään sen verran että voisin ratkoa jotain matikan tehtäviä. Aikaisemmin se on mullakin auttanut. Nyt ajatukset katkeaa koko ajan ja palautuu tähän oloon ja epätoivoiseen fiilikseen.

Vierailija
9/12 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä! Masennus on juuri tuommoista, maailmaa katsoo kuin sumuverhon läpi. Voimat ovat lopussa eikä elämän mielekkyyttä pysty näkemään.

Asioiden käsittely oikeasti kannattaa! Se on väsyttävää ja rankkaa mutta jokaisen kerran jälkeen olo paranee hitusen. Masennus on kuin iso kasa lantaa joka pitää vain luoda kourallinen kerrallaan.

Tarvitset pitkäkestoista terapiaa. Hakeudu kelan terapian piiriin 2 kertaa viikko ja hanki lääkitys. Tiedän että tämä on henkisesti vaikeaa mutta yritä saada apua joltain järkevältä sukulaiselta tai kaverilta. Olosi helpottuu hiljalleen.

Halit <3

Vierailija
10/12 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei otan vielä takaisin noita neuvojani koska puhun vaan mutu-tuntumalla ja omasta kokemuksesta! Joltakin ammattilaiselta voi olla parempi ajatus kysyä kuin vauva-palstalta sellaisilta  joilla itselläkin voi olla ongelmaa!

6

Vierailija
11/12 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajatusmallien pitää muuttua ja tällä hetkellä ainoa toimiva toimintaterapia on HOT.

Jaksaisinpa paneutua tuohon. Voimat on ihan lopussa. Psyk. polin käynnit kestää 1h, mutta mun kanssa on pitänyt lopettaa usein jo puolen tunnin jälkeen koska olen vain niin väsynyt enkä pysty vastaanottamaan niitä asioita.

Vierailija
12/12 |
11.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä näytti olevan äkkiseltään katsottuna jotain logiikkaa. Kärsin itse jossain määrin ahdistuneisuudesta, muutama vaikea jakso on elämän aikana ollut ja sairaalajaksokin. Oon itse päätynyt juuri tämäntapaiseen tyyliin käsitellä ajatuksiani ja tunteitani, en sulje niitä pois vaan käsittelen huolella välillä tunteen ja välillä analysoivamman ajattelun tasolla silloin kun niihin jotain tolkkua löydän. Oon terapeutin luona saanut tähän myös apua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kolme