Mistä 28-vuotias Alepan täti löytää miehen?
Olen ihan tavallinen tyyppi. En ole kaunotar, mutta en riko peilejä. Oon normaalipainoinen ja hyvässä fyysisessä kunnossa. Pidän lautapeleistä, urheilusta (penkillä ja kentillä), scifistä ja fantasiasta. Luen paljon kirjoja ja katson paljon leffoja, erityisesti leffafestarit kiinnostavat. Välillä käyn baarissa tai klubilla, mutta vietän mielelläni aikaa myös kotona yksin tai ystäviä emännöiden tai kylässä kavereilla. Matkustan melko paljon. Ja kuten otsikosta ilmenee, en ole mikään nuori menestyjä.
Mistä ihmeessä löytäisin miehen? Haluaisin jonkun, joka on kiinnostunut suht samoista jutuista tai edes osasta niistä, jotta voisi innostua ja harrastaa välillä myös yhdessä. Olen tinderissä, mutta tuntuu, että siellä kaikki miehet, jotka on kiinnostuneita suht samoista jutuista ovat jonkin sortin maistereita ja hyvissä duuneissa enkä usko, että kelpaan niille.
Missä kaikki kirjoja lukevat Siwan sedät? :D
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen 30 v. terveydenhoitaja ja minusta kyllä tuntuu, että ne maisterismiehet pitävät minua liian matalasti koulutettuna ja "vain hoitajana". Olen kyllä ihan sivistynyt ja fiksu ihminen, luen paljon ja olen kiinnostunut mm. historiasta, politiikasta ja kulttuurista - omaan ammattiini liittyvien kiinnostuksenkohteiden lisäksi. Jostakin syystä moni mies kuitenkin lyö otsaani tyhjäpääleiman, koska ammattini sattuu olemaan hoitaja. Olen ollut Tinderissä nyt puolisen vuotta, sinkkuna pari vuotta, ja törmään jatkuvasti samoihin ennakkoluuloihin.
Kuinka paljon ymmärrät esim. matematiikasta, fysiikasta ja tietotekniikasta?
Mitä merkitystä parisuhteessa on fysiikan ja matematiikan ymmärryksestä? Toki sen verran pitää osata laskea, että kulut voidaan jakaa sovitusti, mutta siinä se. Tietotekniikan osaamisella voi jo jotain merkitystä olla. Itse alalla pitkään työskennelleenä osaan ja tiedän siitä itseasiassa enemmän kuin moni mies. Olen kuitenkin aikoja sitten huomannut että tämä piirre on sellainen jota ei kannata korostaa. Antaa miehen hoitaa asennukset vaikka pitkän kaavan kautta vaikka tietäisi paremmin, muu kun on neuvomista ja joka ahdis-taa-aa.
Koska en jaksa matemaattisesti rajoittuneita ihmisiä. Puolisona tämmöinen olisi erityisen rasittava ja matemaattinen rajoittuneisuus onkin suurin yksittäinen syy miksi oon tapailun lopettanut
Voisitko selittää mitä tarkoittaa matemaattisesti rajoittunut? Esimerkein myös, kiitos!
Luomakunnaan Kruunu, jonka on pakko päteä aamaispöydässäkin: väittää kaikkien naisen vikojen (joita on paljon) johtuvan naisten yleisestä logiikan, rationaalisudeen, 3D ym. ymmärtämättömyydestä sukupuolensa vuoksi; naiset kun menee tunteella. Introvertti nörtti.
Viesti 35: Sellainen joka ei ole käynyt edes lukion pitkää matikkaa. Juttu ei ole integraalien osaamisessa vaan siinä, että tyypiltä ei löydy matikan opiskelun tuomaa loogista päättelykykyä ja ongelmanratkaisutaitoja. Sitten kun samat tyypit eivät ymmärrä edes if-else-rakenteita tai looppeja niin ei semmosta jaksa.
Arvasin - juuri näin (en ollut lukenut tuota). ;-))))
fgfg kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ittelle tuo kyllä kuulostaisi ihan hyvälle. Saatettais jopa pärjätäkin, mutta jos se kerran on este että olen maisterismies....
Oisko se sulle este, että en ole maisterisnainen? Oonko vaan jotenkin liian itsetietoinen tän asian kanssa? Ainakin tinderissä miehet tuovat tosi voimakkaasti koulutustaan ja (kiinnostavaa ja vakuuttavaa) duunipaikkaansa. Siitä oon jotenkin ajatellut, että tää on niille tärkeää ja siksi tällainen haahuilija olisi jo valmiiksi out.
Miehet tuovat koulutustaan ja duunipaikkaansa esille tinderissä sen takia, että naiset yleensä haluavat mahdollisimman hyvätuloisen miehen. Miehelle naisen tulotasolla/koulutuksella/työllä ei yleensä ole merkitystä.
Silti työttömät ei kelpaa, joten höpö höpö.
Vierailija kirjoitti:
Oisko se sulle este, että en ole maisterisnainen? Oonko vaan jotenkin liian itsetietoinen tän asian kanssa? Ainakin tinderissä miehet tuovat tosi voimakkaasti koulutustaan ja (kiinnostavaa ja vakuuttavaa) duunipaikkaansa. Siitä oon jotenkin ajatellut, että tää on niille tärkeää ja siksi tällainen haahuilija olisi jo valmiiksi out.
He kertoivat noista tehdäkseen vaikutuksen naisiin. Naisten koulutustasolla sen sijaan ei ole tietenkään miehille merkitystä jos muuten tullaan toimeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen 30 v. terveydenhoitaja ja minusta kyllä tuntuu, että ne maisterismiehet pitävät minua liian matalasti koulutettuna ja "vain hoitajana". Olen kyllä ihan sivistynyt ja fiksu ihminen, luen paljon ja olen kiinnostunut mm. historiasta, politiikasta ja kulttuurista - omaan ammattiini liittyvien kiinnostuksenkohteiden lisäksi. Jostakin syystä moni mies kuitenkin lyö otsaani tyhjäpääleiman, koska ammattini sattuu olemaan hoitaja. Olen ollut Tinderissä nyt puolisen vuotta, sinkkuna pari vuotta, ja törmään jatkuvasti samoihin ennakkoluuloihin.
Mitä merkitystä parisuhteessa on fysiikan ja matematiikan ymmärryksestä? Toki sen verran pitää osata laskea, että kulut voidaan jakaa sovitusti, mutta siinä se. Tietotekniikan osaamisella voi jo jotain merkitystä olla. Itse alalla pitkään työskennelleenä osaan ja tiedän siitä itseasiassa enemmän kuin moni mies. Olen kuitenkin aikoja sitten huomannut että tämä piirre on sellainen jota ei kannata korostaa. Antaa miehen hoitaa asennukset vaikka pitkän kaavan kautta vaikka tietäisi paremmin, muu kun on neuvomista ja joka ahdis-taa-aa.
Koska en jaksa matemaattisesti rajoittuneita ihmisiä. Puolisona tämmöinen olisi erityisen rasittava ja matemaattinen rajoittuneisuus onkin suurin yksittäinen syy miksi oon tapailun lopettanut
Voisitko selittää mitä tarkoittaa matemaattisesti rajoittunut? Esimerkein myös, kiitos!
Sellainen joka ei ole käynyt edes lukion pitkää matikkaa. Juttu ei ole integraalien osaamisessa vaan siinä, että tyypiltä ei löydy matikan opiskelun tuomaa loogista päättelykykyä ja ongelmanratkaisutaitoja. Sitten kun samat tyypit eivät ymmärrä edes if-else-rakenteita tai looppeja niin ei semmosta jaksa
Miten todennat tämän? Saako treffikumppanisi eteensä treffeillä jonkun testin? Laskeppas muija ensin noi yhtälöt tosta! Vai annatko koodata nettisivun?
Ihan vaan mielenkiinnosta. Ja siis todellako if else -lausekkeet ovat asia, joista haluat naisesi kanssa keskustella? Itselle hyvinkin tuttua, mutta ei kyllä tulisi mieleenikään niihin perehtymättömille alkaa vapaa-aikana aihetta pakottamaan. Ne kun eivät ole kovinkaan (yhtään) kiehtovia muiden kuin nörttien mielestä.
Vierailija kirjoitti:
ootko kokeillut k-kauppaa?
Tässä olis enemmän statusta.
Vierailija kirjoitti:
Jos olet se Alepan täti jonka kanssa minulla on ollut silmäpeliä ja moikkaat aina vaikka olet hyllyjä täyttämässä niin tulen huomenna kysymään treffeille.
Minulle ainakin kaikki kaupan työntekijät moikkaavat, jos otan heihin katsekontaktin. Yleensä he hakevatkin sitä ja varmaan siksi, että ovat hyviä asiakaspalvelijoita.
M35
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellainen joka ei ole käynyt edes lukion pitkää matikkaa. Juttu ei ole integraalien osaamisessa vaan siinä, että tyypiltä ei löydy matikan opiskelun tuomaa loogista päättelykykyä ja ongelmanratkaisutaitoja. Sitten kun samat tyypit eivät ymmärrä edes if-else-rakenteita tai looppeja niin ei semmosta jaksa
Miten todennat tämän? Saako treffikumppanisi eteensä treffeillä jonkun testin? Laskeppas muija ensin noi yhtälöt tosta! Vai annatko koodata nettisivun?
Ihan vaan mielenkiinnosta. Ja siis todellako if else -lausekkeet ovat asia, joista haluat naisesi kanssa keskustella? Itselle hyvinkin tuttua, mutta ei kyllä tulisi mieleenikään niihin perehtymättömille alkaa vapaa-aikana aihetta pakottamaan. Ne kun eivät ole kovinkaan (yhtään) kiehtovia muiden kuin nörttien mielestä.
Sen huomaa aina pidemmän päälle. Oot varmaan itsekin huomannut miten ohjelmoinnin opettelu on muokannut ajatteluasi analyyttisempaan suuntaan tai oot intuitiivisesti ymmärtänyt perusrakenteet aikaisemmin ja ohjelmoinnissa tajunnut niiden olevan ennalta tuttuja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen huomaa aina pidemmän päälle. Oot varmaan itsekin huomannut miten ohjelmoinnin opettelu on muokannut ajatteluasi analyyttisempaan suuntaan tai oot intuitiivisesti ymmärtänyt perusrakenteet aikaisemmin ja ohjelmoinnissa tajunnut niiden olevan ennalta tuttuja
Ehkä näin. Mutta samalla alallehan hakeutuvat nimenomaan ihmiset, jotka ovat analyyttisia jo entuudestaan, haluavat konkreettisia syitä ja selityksiä, ovat pikkutarkkoja jne.
Kun taas parisuhteissa hulluksihan sitä tulee, jos alkaa jokaista nyanssia pohtimaan if else -tyyppisesti. Koodaus on kuitenkin niin paljon loogisempaa kuin ihmissuhteet ja siten hemmetisti helpompaa.
Näiltä pohjin insinöörit ja oman alan ihmiset ovat sellaisia, joiden kanssa viihdyn mainiosti työsuhteessa, mutta parisuhteeseen sellaisen kanssa en haluaisi. Minä en halua analysoida vapaa-ajallanikin. Matikka oli muuten lukiossa lyhyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehiä ei hirveästi kiinnosta naisen tulotaso. Tärkeämpää on yhteiset kiinnostuksen kohteet ja se, että nainen on fiksua ja mukavaa seuraa. Voisin elää Siwan tai Alepan tädin kanssa, ei mitään ongelmaa siinä. Ehkä kannattaa etsiä miestä niistä urheiluharrastuksista tai sitten leffa- ja kirjaharrastuksista.
Älä puhu muiden miesten puolesta, Hyvin monia miehiä kiinnostaa sekä naisen koulutustaso että työtilanne/tulot. Niillä on kun on erittäin suuri merkitys siihen, miten perhe tulee toimeen ja ennen kaikkea millainen asumismuoto voidaan valita.
"Hyvin monia"? Minkä tutkimuksen mukaan? Tokihan aina on ihmisiä, joita kiinnostaa raha. Miehiä se nyt ei vaan yleensä kiinnosta naisissa, kun ulkoinen viehättävyys on se suurin houkutus.
Sitten omalle kohdalleni ovat osuneet ne poikkeustapaukset, joille koulutuksella ja työtilanteellani on ollut merkitystä. Esimerkiksi nykyinen miesystäväni oli hakenut netti-ilmoituksessaan (johon en koskaan itse vastannut vaan näin ilmoituksen vasta jälkeen päin) koulutettua ja hyvin toimeentulevaa naista.
Näin korkeasti koulutettuna mieshenkilönä väitän, että kaupan kassan statuksella voi ihan hyvin pärjätä, kyse on luonteesta. Pääasia, että on töissä.
fgfg kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ittelle tuo kyllä kuulostaisi ihan hyvälle. Saatettais jopa pärjätäkin, mutta jos se kerran on este että olen maisterismies....
Miehet tuovat koulutustaan ja duunipaikkaansa esille tinderissä sen takia, että naiset yleensä haluavat mahdollisimman hyvätuloisen miehen. Miehelle naisen tulotasolla/koulutuksella/työllä ei yleensä ole merkitystä.
Onkohan tuossakin alueellisia eroja? Ehkä pääkaupunkiseudun koulutetut naiset haluavat hyvätuloisen miehen, mutta täällä pohjoisessa Suomessa miehen ammatilla ei kyllä ole väliä. En ole ainakaan koskaan törmännyt moiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ihan tavallinen tyyppi. En ole kaunotar, mutta en riko peilejä. Oon normaalipainoinen ja hyvässä fyysisessä kunnossa. Pidän lautapeleistä, urheilusta (penkillä ja kentillä), scifistä ja fantasiasta. Luen paljon kirjoja ja katson paljon leffoja, erityisesti leffafestarit kiinnostavat. Välillä käyn baarissa tai klubilla, mutta vietän mielelläni aikaa myös kotona yksin tai ystäviä emännöiden tai kylässä kavereilla. Matkustan melko paljon. Ja kuten otsikosta ilmenee, en ole mikään nuori menestyjä.
Mistä ihmeessä löytäisin miehen? Haluaisin jonkun, joka on kiinnostunut suht samoista jutuista tai edes osasta niistä, jotta voisi innostua ja harrastaa välillä myös yhdessä. Olen tinderissä, mutta tuntuu, että siellä kaikki miehet, jotka on kiinnostuneita suht samoista jutuista ovat jonkin sortin maistereita ja hyvissä duuneissa enkä usko, että kelpaan niille.
Missä kaikki kirjoja lukevat Siwan sedät? :D
Siwan setien varaan ei paljoa kannatta laskea, heitä kun ei enää ole ;)
Mutta perataas tilannettasi hieman. Mistä se on mielestäsi eniten kiikastanut, ettei miestä ole löytynyt? Näin miehenä voin heti suoralta kädeltä sanoa, että naisen harrastuksilla, koulutuksella, tai minun koulutuksella suhteessa naisen koulutukseen, ei ole hevon peen merkitystä, kun minä naisia sillä silmällä katselen. Jos nainen on miellyttävän näköinen ja myös miellyttävän oloinen, niin se on tärkeintä.
Mitä tinderiin ja muihin vastaaviin tulee, niin unohda ne ja etsi miehesi oikeasta elämästä. Sinullahan on aitiopaikka siinä Alepan kassalla antaa pientä flirttiä mukaville miehille.
Mutta näin miehenä on valitettavasti todettava, että ulkonäkö ja nimenomaan pärstäkerroin on kaikkein tärkein. Kaukana tulee kaikki muu. Se ei valitettavasti vielä ihan riitä, että peili ei hajoa peilatessa, vaan muutama piiru enemmän vaaditaan, että kiinnostus herää.
Hmm. Kun tätä mietin, luulen, että isoin ongelma on ehkä se, että ne ole kovin hyvä flirttailemaan. Olen ihan mukava ja ihan kivan näköinen, mutta en niin mukava ja hyvännäköinen, että se kompensoisi kehnot flirttitaidot.
Pikkukaupan työntekijänä, joka on töissä myös yksin, olen vähän varovainen asiakkaiden suhteen, koska Siperia on opettanut (ei tosin henkilökohtaisesti itselle), että tilanteessa, jossa toinen tietää, missä olet töissä ja ollaan paikassa, josta toinen voi poistua, mutta sinä et, ei kannata olla kovin tuttavallinen. Suomessakin on kaiken maailman hörhöjä, ja iso osa niistä tuntuu käyvän Alepassa. Lisäksi en ole ihan varma, miten flirttaillaan tilanteessa, jossa mä olen joka tapauksessa ystävällinen ja iloinen. :D
Sodankylä oli muuten hyvä vinkki, ja olen halunnutkin matkustaa sinne jo jonkin aikaa, mutta olen matkustamassa ulkomaille yhteen urheilutapahtumaan samaan aikaan. R&A taitaa olla seuraava festivaali, jolle menen. :) Mutta voisin kokeilla vaikka Worldconia (jos sinne saa vielä lippuja) tai syksyn lautapelitapahtumia tässä vartoessa...
Ps. Matemaatikolle: Musta nimenomaan matematiikka ei ole oleellista sen suhteen, että pystyisi vaikka keskustelemaan ehdollisesti tai tunnistamaan kehäisyyksiä. Noita samoja asioita käsitellään myös muissa yhteyksissä (esimerkiksi modaliteetit ja kehäpäätelmät filosofiassa) ja varmasti kuka tahansa henkilö, terveydenhoitaja tai muu, joka haluaa ajatella, ja on kiinnostunut esimerkiksi yhteiskunnallisista jutuista, pystyy käymään järkeviä kesusteluja noi asiat huomioiden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehiä ei hirveästi kiinnosta naisen tulotaso. Tärkeämpää on yhteiset kiinnostuksen kohteet ja se, että nainen on fiksua ja mukavaa seuraa. Voisin elää Siwan tai Alepan tädin kanssa, ei mitään ongelmaa siinä. Ehkä kannattaa etsiä miestä niistä urheiluharrastuksista tai sitten leffa- ja kirjaharrastuksista.
Älä puhu muiden miesten puolesta, Hyvin monia miehiä kiinnostaa sekä naisen koulutustaso että työtilanne/tulot. Niillä on kun on erittäin suuri merkitys siihen, miten perhe tulee toimeen ja ennen kaikkea millainen asumismuoto voidaan valita.
Tämä. Ei voitaisi millään asua näin kivasti ja matkustella usein, jos muija olisi joku pienipalkkainen duunari
Tietenkin jos olisi kaksi identtistä ja toinen paremmassa asemassa, se olisi etu. Mutta jos köyhä on vaikka fitness harrastaja ja miljonääri on ... no oikeastaan mikä tahansa muu kuin liikunnallinen, niin ei varakkuus paina vaakakupissa mitään sen rinnalla.
Ei täällä ole alepaa,mutta jotain kesäheilaa olisin kaipaillut.
Tämä on muuten loistava idea!