Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Missä kaikissa maissa olet matkustellut? Kerätään tänne!

Vierailija
10.05.2017 |

Itse käynyt Espanjassa parissa eri paikkaa, kreikassa, ruotsissa, virossa ja norjassa.

Haaveena päästä kiertelemään Aasiaa.

Kommentit (89)

Vierailija
81/89 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli kaikki kuluttaisivat kuin suomalaiset, tarvitsisimme yli kolme maapalloa. Ylikulutus tarkoittaa, että kulutamme enemmän kuin mikä on maapallon rajoissa kestävää. Meidän on kuitenkin mahdollista elää niin, että jälkipolvet voivat nauttia puhtaasta ja elinvoimaisesta ympäristöstä.

Vierailija
82/89 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäli kaikki kuluttaisivat kuin suomalaiset, tarvitsisimme yli kolme maapalloa. Ylikulutus tarkoittaa, että kulutamme enemmän kuin mikä on maapallon rajoissa kestävää. Meidän on kuitenkin mahdollista elää niin, että jälkipolvet voivat nauttia puhtaasta ja elinvoimaisesta ympäristöstä.

Ihminen on itsekäs, mitä väliä tulevilla polvilla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/89 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oot itse varmaan vegaani, lapseton ja käytät vaan joukkoliikennettä?

Täydellinen intopiukea vihreä ei käytä joukkoliikennettä vaan pyöräilee ja ihan mieluiten kävelee :)

Muuten, on todettu että perheellinenkin ulkomailla matkustamaton yksityisauton omistaja aiheuttaa pienemmän kuorman kuin ulkomailla matkusteleva. Se on vaan hyväksyttävä tosiasiana ja ristinsä ja rikollisuutensa kannettava jos matkustaa lentämällä. Yksikin lentomatka vuodessa on liikaa.

En tee yhtä lentomatkaa/vuosi :) Ei oo varaa sellaseen. Mulla ei ainakaan ole tavoitteena keräillä maita, että pääsis käymään mahdollisimman monessa.

Juuri näin. Lomailu on tarpeellista, mutta sitä varten ei ole aina tarpeellista lentää. Älytöntä tuollainen tavoite käydä mahdollisimman monessa maassa. Itsekästä ja usein turhaakin. Tokihan reissu joskus kauemmaksikin on mieltä avartavaa, mutta pääasia on se, mitä matkalla tapahtuu, ja matkaseura, vaikka matkustaisi vain naapurikaupunkiin tai naapurimaahan.

Vierailija
84/89 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsi, Viro, Englanti, Saksa, Kreikka, Turkki ja Espanja (moneen kertaan).

Kaukokohteista en haaveile. Jossain arabimaassa haluaisin käydä, mutta miehen kanssa. Eikä ole miestä. Muuten matkustan mieluiten yksin.

Vierailija
85/89 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsi, Viro, Israel, Sveitsi, Ranska, Espanja, Tsekki, Englanti, Saksa. Toivottavasti lähivuosina pääsee Aasian suunnalle.

Vierailija
86/89 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espanja (mantere, Kanarian saaret ja Mallorca), Kreikka (Kreeta), Turkki, Italia, Bulgaria, Ruotsi, Eesti, Latvia, Tsekit, Marokko.

Lapseni olen vienyt Eestiin, Ruotsiin, Turkkiin, Espanjaan ja Kreikkaan, lisäksi yksi lapsistani on piipahtanut Norjan puolella.

Parin viikon päästä mennään taas Espanjaan, jossa on tarkoitus käydä Gibraltarilla, eli sitten voidaan koko perhe lisätä listaan Britannian :D

Vierailija
87/89 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsi, Norja, Venäjä, Viro, Latvia, Saksa, Itävalta, Irlanti, Iso-Britannia, Belgia, Ranska, Kreikka, Espanja, Italia, Kroatia, Bosnia&Herzegovina, Israel, Jordania, Egypti, Kiina, USA, Kypros, Tsekki, Tanska, Portugal, San Marino, Turkki, Vatican.

Monissa olen käynyt monia kertoja, kuten Israelissa 10 kertaa, UK 9 kertaa etc.

Vierailija
88/89 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsi, Norja, Tanska, Hollanti, Belgia, Saksa, Ranska, Espanja, Monaco, Italia, Slovakia, Kreikka, Kypros, Albania, Puola, Iso-Britannia, Irlanti, Viro, Latvia, Liettua, Unkari, Venäjä, USA ja jos halutaan omakseen laskea niin Vatikaanivaltio.

Aika vähän maita siihen nähden, kuinka paljon matkustelen, koska aikoinaan (1980-1990 -luvuilla) tuli käytyä Kreikan eri saarilla yhteensä kymmenisen kertaa, sittemmin olen käynyt lukuisia kertoja Isossa Britanniassa niin Englannissa kuin Skotlannissakin ja kerran Walesissa.

Vierailija
89/89 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsi,savo,viro,venäjä. Olen lähes maailmankansalainen